Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : Comiq GRPS 35:- (Swedish)
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > GPRS, WAP, MMS and Email setup > Comiq GRPS 35:- (Swedish) Bookmark topic
Page <  123>

jonnix Posts: 71

People, sorry to bother your Swedish forum, but since your all from sweeden, i would like to ask you if www.dustin.se is a trustable site. I'm thinking about buying a P800 there, but i've never heard about that site, and i just can't understand swedish, sorry...

And what about the 6,195.00 SEK price? Is it a good price, or can i find better? If so, were?

Tanks for your reply's

P.S: I want a P800!!

--
Posted: 2003-02-04 13:09:00
Edit : Quote

janptr Posts: > 500

jonnix, you can trust Dustin no problem and here is a link to the best prices in sweden Incl.VAT. http://se.pricerunner.com/ProductPrice.jsp?model=105138. Vad som gäller Comviq och dess tekniska problem så kan man ännu ej använda web läsaren i P800 utan är hänvisad till wapsidor där man ej kan nå alla. Ex kan man ej komma åt wap.mobil.se eller comviqs egna hemsida, alltså mycket dåligt. Talat med supporten och de arbetar på en lösning som kanske tar minst en månad. Håller med om att Telia funkar bra då jag även har ett abonnemang med dem men då surfar via gsm och då även kommer in på Comviqs hemsida med Telia simkort!!
--
Posted: 2003-02-04 14:57:00

Leoric Posts: 12

Dustin is a VERY trustable site. It formerly was only for companies, and they have a very good routine for everything.

BUT, they are generally quite expensive... 6,195.00 SEK is also a very good price in this case, but are you sure that it includes taxes. Dustin sells to companies, and they dont pay tax (they pay it in other ways).

If you want to find cheap phones, you can search on www.pricerunner.se and under "mobiltelefoner" (a small link below "Telefoni" at your right). Best price there for a P800 is 6,880.00 SEK, so I cant belive that Dustins price is including tax..

6,880.00 SEK is 733,87 EUR. I dont know if that is cheap internationally... It seems like the price is around 7,000 SEK in Sweden..

//Leo

--
Posted: 2003-02-04 15:08:00

jonnix Posts: 71

Thanks, Leoric and janptr. Gonna check it out right now. Probably i'll mail then some questions, about taxes and stuff.

Thanks a lot

See ya

--
Posted: 2003-02-04 15:15:00

burmistrz Posts: 233

Quote:
On 2003-02-03 13:49, Leoric wrote:
Hej

Vodafone tar typ 60 för de första 2 mb och sedan 20 kr per MB efter det. Taxa efter kb...

Tycker också det är svindyra priser, och inte tala om 5,50 för ett mms!!!!

//Leo
men med vodafones easykort(kontant) kostar det 13 öre per kb, altså 130 spänn per mb. svindyrt. själv har jag abb. så kostar det 65 i månad (2 mb ingår) därefter 2 öre per kb.så comviq är ganska billigt om man jämför med vodafone. mvh peter
--
Posted: 2003-02-05 13:52:00

pajon82 Posts: 135

Hej!

Jag har Vodafone kontantkort, och visst är det dyrt med 130 MB per MB...det är hutlösa priser som är helt och håller sjuka.
Vissa länder (tror det var en operatör i Finland)...de var nästan gratis om man jämför med Vodafone kontant i Sverige!

Vad som är viktigt att påpeka är att Comviqs GPRS inte skulle få kallas GPRS enligt mig. Exempelvis kan kontantkortskunder inte ta emot och skicka mail med den inbyggda e-postklienten som finns i vissa mobiltelefoner...det är riktigt dåligt tycker jag.

En uppmaning till operatörerna -> Sänker ni priset vinner ni på det i längden! Som det är nu använder ju mest företagare det hela. Marknaden är stor, men plånböckerna mindre vilket man tydligen totalt verkar ha missat. Vilka är egentligen analytiker och prissättare hos operatörerna? De verkar TOTALT ha missat poängen med det hela...

Mvh Patrik
--
Posted: 2003-02-06 13:02:00

Leoric Posts: 12

Jo, det är sant, det är bara billigare med Voda abb gentemot andra kontantkort.. Visste inte att det var så svindyrt med Voda kontant..

Nåja..

Skall bara få emailen att fungera också, vet ni om det finns några såna problem inom Voda som Comviq (att man ej kan skicka mail), för jag kan det inte.

//Leo
--
Posted: 2003-02-06 15:18:00

Saken är att du kan skicka och hämta mail även med comviq kontant. Logga in dig på deras hemsida via wap och då kan du skicka gratis sms och även läsa POP3. Jag når hotmail,telia och mailen från everyday.com.
--
Posted: 2003-02-06 15:45:00

laffen Posts: > 500

Telenor har følgende prising på GPRS:
0 - 0,5 MB: 50 Kr pr MB
0,5 - 20 MB: 15 Kr pr MB
Over 20 MB: 10 Kr pr MB

Netcom har forskjellige priser på GPRS basert på type abonnement.
Kontantkort:
100 Kr pr MB

Abonnement alle typer:
GPRS standard:
0 - 1 MB: 50 Kr pr MB
Over 1 MB: 25 Kr pr MB

GPRS storbruker:
0 - 20 MB: Kr 10 pr MB (fast pris på 200 Kr pr mnd uansett bruk)
Over 20 MB: Kr 15 pr MB

--
Posted: 2003-02-06 15:51:00

Skrev fel i avslutningen som löd så här: Jag når hotmail,telia och mailen från everyday.com. Menar att jag når Telia Everyday.com och Hotmail från Comviq kontantkort.
--
Posted: 2003-02-06 16:51:00
Page <  123>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home