>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Ett svenskt T610/T630-forum
Bookmark topic
Måste säga att jag är j-igt besviken på utseendet... SE hade tjänat mycket på att utgå ifrån t68i stuket tror jag, denna liknar ju fan t300/GB-Sandwich
Skum blandning av finish också med nederdelen matt aluminium (snyggt) och ovandelen högblank Biltema-svart (asfult)
Sedan fattar jag inte idén med att ha en sunkig kamera inbyggd i mobilen?! Nu har jag visserligen redan en digicam men ändå?
Är ändå rätt nöjd med min S55.. klår skiten ur min förra t68i och har allt jag behöver för 3500:- utan abb..
--
Posted: 2003-03-05 19:24:00
Edit :
Siemens S55 verkar vara en ganska hyffsad telefon. Men den kom ju alldeles för sent. Långt över ett år efter T68:an kom och nästan 2 år efter T68:an först visades.
Det är ju en T68:a med Java och polyfoniska signaler. Alldeles för lite, speciellt nu när andra tillverkare har betydligt bättre skärmar. Och nu när SE shar släppt T610 så känns den lite gammal. Men missförstå mig inte, det verkar vara en bra telefon, men den skulle kommit sommaren 2002 eller tidigare. Det har hänt mycket på skärmfronten sen T68:an lanserades.
Dessutom kan du får T68i till ett riktigt bra pris nu. Techshop.nu tar 2645:- för T68i (inkl. moms). Riktigt billigt
Åter till T610, så måste jag säga att jag tycker designen är väldigt proper och snygg. Speciellt gillar jag jur kanterna är kurvade inåt, ser riktigt snyggt ut. Jag tycker faktiskt att den är snyggare än vad T68:an är.
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-03-05 19:01 ]
--
Posted: 2003-03-05 19:58:00
Edit :
Så sant... men jag behöver inte mera features än S55:an
Pallar inte att kriga om vilken som är den grymmaste mobilen just nu.
Har precis kommit över det när det gäller datorer också.. Just nu skiter jag i vilken som är den snabbaste CPU mm, jag har en P4 1.8Ghz som räcker och blir över till det jag har den till.. känner samma sak vad gäller telefoner faktiskt.
Som jag sa, var det rätt features och rätt pris på S55:an _när_ jag ville byta. Oavsett om man väntar tills man dör kommer det alltid bättre saker två veckor efter
Gillar att man kan flasha S55:an själv och deras filsystem med mappar och grejer *även om jag fått formatera om en gång för att adressboken ballade* Tog tillbaka backupen från Outlook så det var lugnt iofs..
--
Posted: 2003-03-05 20:04:00
Edit :
Kan man använda MCA-20 till telefonen och på så sätt öka storleken eller är det telefonens inställningar som gäller för upplösningen?
--
Posted: 2003-03-06 10:23:00
Edit :
Såg på mobile-rewiew att testaren tyckte att skärmen var mkt sämre än Samsungs speciellt när det är soligt ute.Någon som vet mera om detta?
--
Posted: 2003-03-10 22:11:00
Edit :
Hmm.. han på Mobile review sa ju att det var den bästa skärmen i sin klass. Och om man jämför de bilder han tagit i testen av T610 och de bilder på skärmen ha tagit i testen av Panasonic GD87 så verkar T610 ha minst lika bra skärm som GD87, vilket verkar lovande för GD87 har grym skärm.
Titta i "Swedish Forum" tråden där jag postade några bildexempel.
Hmm.. fast det är sant att han lite senare i sin "review" skrev att Samsung hade bättre skärm.. men hmm.. han talar emot sig själv där, eftersom han tidigare sade att den var bäst i sin klass...
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-03-10 21:30 ]
--
Posted: 2003-03-10 22:26:00
Edit :
Verkat skumt men eftersom jag inte har hållit i den nya från
så får jag lugna mig tills den har kommit ut i handlen när nu detta sker.
--
Posted: 2003-03-10 22:32:00
Edit :
vet inte riktigt vad jag ska tycka om t610 än.
men jag tycker den blir lite snyggare för varje gång man ser den.
man kanske helt enkelt måste vänja sig vid de nya utseendet.
men jag tycker att dom kunde väl slängt i en kamrera med VGA upplösning i alla fall..
de vore ju trevligt om man inte bara vill skicka mms ..
fast iofs så kan de ju bli dyrt om man ska maila iväg bilderna
--
Posted: 2003-03-10 22:34:00
Edit :
Måste säga att jag är besviken på desigen även om jag vill tycka den är snygg... Försöker kolla på massa bilder på den.. Och ibland ser den helt OK ut.... Men den ska ju kännas 100% rätt med en gång och det gör den inte!!
Designen är inte tillräckligt vågad och inte ens vi mest inbitna SE fans kan riktigt säga att dom lyckats.. Hade verkligen hoppats på denna mobil eftersom jag känner att min T68 börjar bli gammal...
Men för mig är desigen viktig eftersom jag själv är en ungdom och det är en mycket viktig detalj... Jag fattar inte riktigt hur man tänker från SE-s håll.. Kollar man inte upp med mode medvetna ungdomar hur en lur ska se ut!??
Va ju samma sak med Ericsson, stela och lite tråkiga mobiler... Men så hände det nåt när man fick en ny design chef.. Tror han va tysk eller nåt.. Han skapade T68-an, T65, R600 och det var första gången man verkligen kunde säga att Ericsson hade riktigt snygga och fräscha lurar..
Men han fick inte fortsatt förtroende när Ericsson och Sony gick ihop.. Vilket jag inte kan fatta.. Fanns enorm potential i denna kille vilket ju också SE borde märkt eller?? Jag menar T68 sålde ju extremt bra.. Mycke tack vare sin design.. Nån som fattar varför man inte tog till vara på han!?? Sony som bestämde???
Någon som vet vart denna kille håller hus nu?? Designar han lurar för nåt annat märke kanske!?? Har iaf för mig att han va tysk..
Jag hoppas iaf fortfarande på SE... Men dom gör mig ärligt talat lite besviken varje gång det kommer nya lurar.. Ohc då syftar jag på utseendet.. Kolla på lurar som T300, Z700 (kom ju aldrig ut men ändå), T310 och så T610... Inga skönheter... Självklart tycker en del det men inte nån majoritet.. Har ju hört diverse kommentarer om speciellt T300 och dom är inte roliga.. hade önskat att ledningen i SE fått höra dessa.. Så dom kanske vaknar till och förstår.. Men det verkar så svårt..
Hoppas iaf. man vågar fräscha upp designen och kommer med många nya lurar annars är tyvärr SE ett företag som inte längre kommer tillverka telefoner!
--
Posted: 2003-03-10 22:51:00
Edit :
Jag har idag bokat 2 ex hos en lokal återförsäljare.
This message was posted from a Nokia 7650
--
Posted: 2003-03-10 23:19:00
Edit :
New Topic
Reply