Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : NetCom Totalforsikring - Norwegian topic
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > NetCom Totalforsikring - Norwegian topic Bookmark topic
Page <  123>

johanch Posts: > 500

Her er linken til hele kontrakten http://www.netcom.no/content/Text.ASP?CategoryId=162&Level=4&DocumentId=149&Multi=Yes&Mail=Yes&Ident=1.1.2.15

--
Posted: 2002-03-29 17:41:00
Edit : Quote

Kom igjen CyberVisitor Gi oss/meg en liten tolkning på hva som vil skje hvis jeg en dag mister telefonen på vei hjem fra jobb på toget. Vil jeg da få telefonen/penger tilbake fra NetCom?
--
Posted: 2002-03-29 19:15:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-29 19:15, johanch wrote:
Kom igjen CyberVisitor Gi oss/meg en liten tolkning på hva som vil skje hvis jeg en dag mister telefonen på vei hjem fra jobb på toget. Vil jeg da få telefonen/penger tilbake fra NetCom?

Försäkringen täcker den omständigheten som du nämner. Precis som jag skrev innan jag fick del av formuläravtalet så finns det vissa undantagsregler som skall beaktas för att ersättningen inte skall nedsättas. Läs http://esato.com/board/viewtopic.php?topic=3407&forum=2#post31355
--
Posted: 2002-03-29 19:41:00

Okey, takk for hjelpen. Det er godt å vite at man kan stole på sin forsikring og at den ikke kun er en falsk trygghet
--
Posted: 2002-03-29 19:43:00

Quote:
On 2002-03-29 19:15, johanch wrote:

En undantagsregel som skiljer sig en del från övriga försäkringar är att SIM-kortet från det avtalade abonnemanget måste vara i telefonen för att ersättning skall utgå. Du kan således inte ha telefonen till ett annat abonnemang för då gäler inte försäkringen. Vissa viktiga nedsättningar i ersättningen gäller för det fallet att inte aktsamhetsreglerna för användning i bil är uppfyllda. Läs undantagsreglerna noga - försäkringbolag är mycket strikta då yrkan om ersättning görs.
--
Posted: 2002-03-29 19:46:00

Den er grei. Jeg har alltid telefonen min med meg, og legger den ikke igjen i bilen. Har også kun et abonnement, så jeg har kun et SIM-kort Det går nok bra Får bare håpe at jeg ikke mister mobilen
--
Posted: 2002-03-29 19:52:00

Quote:
On 2002-03-29 19:52, johanch wrote:
Den er grei. Jeg har alltid telefonen min med meg, og legger den ikke igjen i bilen. Har også kun et abonnement, så jeg har kun et SIM-kort Det går nok bra Får bare håpe at jeg ikke mister mobilen

Mister du den får du i alla fall en ny på försäkringen.

Ha det bra.
--
Posted: 2002-03-29 19:58:00

Hei.

Jeg ringte Kundeservice, og der fikk jeg fortalt at hvis jeg mistet den f.eks. ved at jeg la den fra meg på et kafébord, og glemte den igjen, så fikk jeg ikke noe erstatning. Hvis jeg derimot mister den i bakken og den går i stykker, mister den i vannet slik at den får vannskade, blir frastjålet mobilen, da får man erstatning. Man får altså ikke erstatning hvis man glemmer igjen mobilen på toget, bussen eller noe slikt ifølge Kundeservice... Er dette riktig?? Følger man da kontrakten, eller tolker de det feil?? CyberVisitor? Er dette riktig??
--
Posted: 2002-03-29 22:31:00

Quote:
On 2002-03-29 22:31, johanch wrote:
Hei.

Jeg ringte Kundeservice, og der fikk jeg fortalt at hvis jeg mistet den f.eks. ved at jeg la den fra meg på et kafébord, og glemte den igjen, så fikk jeg ikke noe erstatning. Hvis jeg derimot mister den i bakken og den går i stykker, mister den i vannet slik at den får vannskade, blir frastjålet mobilen, da får man erstatning. Man får altså ikke erstatning hvis man glemmer igjen mobilen på toget, bussen eller noe slikt ifølge Kundeservice... Er dette riktig?? Følger man da kontrakten, eller tolker de det feil?? CyberVisitor? Er dette riktig??

Om du "glömmer" telefonen och således inte kan visa upp den i skadat skick då du åberopar nyttjande av försäkringen erhåller du helt riktigt ingen ersättning.

Om du däremot tappar den, men kan visa upp den i befintligt skick, då erhåller du ersättning. Du kan således inte förlora telefonen, oavsett skick, ur din besittning om du vill göra försäkringen gällande.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-29 23:49 ]
--
Posted: 2002-03-29 23:47:00

Takk for svaret! This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-30 00:26:00
Page <  123>

New Topic   Reply
Forum Index