Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : NorgesMagasinet - Norsk Forum
> New Topic
> Topic Locked
Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > NorgesMagasinet - Norsk Forum Bookmark topic
Page <  123, ... 525526527>

Ne0 Posts: 353

Har aldri hatt noen problemer med T68 en min....
Funka helt perfekt heldigvis...
--
Posted: 2002-05-27 08:44:00
Edit : Quote

jorns Posts: 189

Nopoint, hvordan fungerer MP3 spilleren.....
overfører man filer ved hjelp av par.porten eller USB...er den verdt penga??bra lyd???hvor mange meg?
--
Posted: 2002-05-27 08:50:00

HC Posts: 105

Sånn, da var den flyttet til General Discussions -> Mobile Phone Free Zone..

Selv om det ikke akkurat er snakk om Mobile Phone Free Zone

[ This Message was edited by: HC on 2002-05-27 08:53 ]
--
Posted: 2002-05-27 09:27:00

@jorns:

MP3-spilleren bruker mmc-kort. Det vil si, per i dag - opp til 64mb per kort, men jeg vet det er mulig å få tak i 128mb visse steder. Det følger med en kortleser du faktisk kobler i printerporten og så kobler printeren til den, og det samme gjør du med keyboardet..

Men mmc er mmc, så det er bare å kjøpe seg en USB mmc-leser, så går det hele enda raskere!

Lydkvaliteten er topp, men jeg pleier å senke kvaliteten på filene litt for å få plass til mer musikk...

P.S. MP3-spilleren er absolutt verd pengene! Kommer litt an på prisen, selvfølgelig - På Klart Svar i Kristiansand koster den faktisk bare 999,- Men jeg kunne gitt det dobbelte....

@nopoint:

Min T68m har fungert smertefritt helt til nå - ingen problemer, hverken med MP3-spilleren eller noe annet.. Men nå fikk den seg en undervannsopplevelse - så jeg får en T68i på forsikringen i dag. Får håpe den holder like bra...

[ This Message was edited by: HC on 2002-05-27 08:49 ]
--
Posted: 2002-05-27 09:44:00

jorns Posts: 189

ok, det høres jo bra ut...da blir det slik at men kan ha flere kort med seg..og det er jo fint, i forhold til den tradisjonelle, med innebygd minne....
er kortene dyre???
--
Posted: 2002-05-27 10:43:00

Jeg tror de er relativt dyre.. Det gjelder å bruke et merke med ok kvalitet og lav pris, slik som Apacer.. Men selv de koster 500,- i innkjøpspris (jeg kjøper kun til innkjøpspris, hehe) hvis du skal ha 64mb. SanDisc, Nextra m.m. har veldig dyre kort, hvilket du ikke har bruk for i en MP3-spiller. De er gunstige til andre formål, som raske digitalkameraer m.m.

Kortet som følger med er et SanDisc 32MB..

Så vidt jeg vet kan man få tak i relativt billige kort på internett, men du kommer nok ikke under 500,- for et 64mb med ok kvalitet.

Noen andre som har andre erfaringer med mmc-kort til lave priser?

P.S. MMC-kort er mindre enn frimerker, og nesten like tynne..

[ This Message was edited by: HC on 2002-05-27 10:06 ]
--
Posted: 2002-05-27 11:03:00

Lusipher Posts: 333

Jeg hadde problemer med å få standard leseren til a akseptere mitt 64mb kort, men da jeg kjøpte en annen (USB) leser gikk d bra...
Ikke stol fullt ut pa standard leseren!
--
Posted: 2002-05-27 11:40:00

IRazor Posts: 123

Ringte EMTS i Kristiansand, og de sa at de hadde fått softwaren som gjør T68 til T68i... Er det jul i dag????
--
Posted: 2002-05-27 12:15:00

Jeg samarbeider med EMTS Kristiansand, og jobber 15m unna.

De påstår at det "ligger en ny fil der", men de vet ikke hva de kan bruke den til før ut på ettermiddagen..

Lure folk som jobber på EMTS
--
Posted: 2002-05-27 12:26:00

ervil Posts: 190

Hei. Tenkte jeg skulle nevne at jeg sendte noen mailer til redaktøren av Digi.no og SE's toppsjefer forrige uke. Regnet med at SE har fått så mange sinte T68-mailer i det siste, så jeg valgte å formulere meg litt annerledes.

Fikk umiddelbart svar fra Digi.no, men har ikke hørt noe fra SE.

Skjønner at du er sur, men vi kan ikke forholde oss til noe annet enn hva Norges-sjef Nevelius sier til oss. Han sjekket spesielt og sa at alt var klart. Nå beklager han og vi skriver ny sak.

EINAR RYVARDEN
seniorjournalist / senior reporter
digi.no
Direct: (+47) 23 08 06 65
Mobile: (+47) 98 21 66 65
Email: er@digi.no

...remember, it's all in you head!

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Villand-Sture [mailto:ervil@online.no]
Sendt: 21. mai 2002 19:06
Til: redaksjon@digi.no
Emne: t68m oppgradering

Har sjekket med nesten alle service-senterne i Oslo-området og INGEN er klare til å oppgradere T68m til T68i. De har heller ikke fått noen info fra SE om når de kan gjøre dette. De har fått svært mange henvendelser fra T68m-eiere som har lest artikkelen. Sjekk forumet på www.esato.com.

Med hilsen

Erik Villand-Sture

Hei, jeg kan tenke meg at du er oppgitt over alt maset rundt oppgraderingen av Ericsson T68m.

Tenkte derfor at jeg skulle skrive noen ord som kan forklare litt hvorfor en del av oss kunder har blitt såpass frustrerte over ”en bagatell som en SW-oppgradering egentlig er”.

Jeg er 33 år gammel, og er både velutdannet og i en solid jobb. Jeg er veldig interessert i mobiltelefoner og tilhører de 5 %’ene som kjøper de nyeste toppmodellene med en gang de er i salg. Da T68 ble lansert på Cebit 2001 så visste jeg at jeg skulle ha denne telefonen så fort den var i salg. 3.november var jeg en av de heldige som fikk tak i en av de første telefonene i Norge. Jeg visste da at telefonen manglet MMS osv, og jeg hadde lest at den skulle kunne oppgraderes etter nyttår. Før jeg kjøpte telefonen, så ringte jeg Ericssons kundeservice og de kunne fortelle meg at oppgraderingen skulle komme i februar. I februar ringte jeg på nytt, og jeg fikk da vite at det var utsatt til 5.mars. Hadde da også lest om alle de nye funksjonene og kunne nesten ikke vente… 5.mars kom og jeg fulgte SE-pressekonferansen med release av T68i. Jeg gikk også ned til servicepunktet mitt for oppgraderingen. De visste ingenting, men jeg leste at oppgraderingen ble utsatt til slutten av mars –til T68i var i butikkene.(uke 12 ble sagt). Ingen av denne informasjonen kom offisielt fra Ericsson, så det begynte etter hvert å bli mye spekulasjoner og rykter. På www.esato.com begynte noen med kampanjer for å få byttet sine T68m med T68i p.g.a feil markedsføring osv. Fortsatt ikke noe offisielt fra Ericsson. Vurderte så vidt å kjøpe en T68i, men tenkte at jeg da ville føle meg som en idiot om jeg brukte 6000 kr.til på en telefon, og så kom oppgraderingen like etterpå. På denne tiden (uke 12) begynte noe å skje. En dansk SE-sjef uttalte til www.dk.mobil.nu at oppgraderingen kom i uke 16. Like etter uttalte Per Alksten i SE at oppgraderingen kom i slutten av mai. Deretter ble det skrevet uke 20 i FAQ’en på SE’s hjemmesider. Endelig en offisiell dato… Bestillte da et CommuniCam-MCA-20 som jeg fikk levert i uke 19. Plutselig oppdaget noen at tidspunktet på FAQ’en var endret til uke 21. Skuffelsen var stor, men en uke til klarte jeg å vente. Leste at Danmark fikk oppgraderingen på tirsdag 21.mai, og gleden var stor da jeg leste i www.digi.no at oppgraderingen var klar i Norge også. Hastet av gårde for å få telefonen oppgradert, men neida… Ryktene florerer nå nok en gang og folk fra hele verden rapporterer nå om forskjellige tidspunkter. SE’s kundeservice har sendt ut informasjon som varierer sterkt. Fra denne uken, via 10.juni, til ALDRI. Den som venter for se…

Tilslutt vil jeg bare nevne at takket være at SE har gitt så uklar og forvirrende informasjon, spesielt via kundeservice, så har dere mistet mange kunder –av mitt kundesegment. Denne kundebehandlingen kan jeg dessverre ikke akseptere og det skal for min del svært mye til for at jeg kjøper et nytt SE-produkt .

Håper at du tar deg tid til å lese gjennom dette!

Med hilsen

Erik Villand-Sture

--
Posted: 2002-05-27 13:07:00
Page <  123, ... 525526527>

New Topic   Topic Locked
Forum Index

Esato home