Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : Comviq GPRS och 3k limiten (swedish)
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
GPRS, WAP, MMS and Email setup
> Comviq GPRS och 3k limiten (swedish)
Bookmark topic
Den här frågan har tagits upp tidigare. Jag vet inte varför Comviq inte tillåter sina kontantkunder att använda GPRS Internet. Det verkar vara DNS servern som knasar.
Frågan är om det finns nån teknisk möjlighet att gå runt begränsningen?? Jag har prövat att mata in enbart IP adresser, men det fungerade inte
--
Posted: 2002-07-15 14:25:00
Edit :
Angående Ericssons server så fungerade det jättebra när jag bytte till den i stället för Comviq:s.... i ett par dagar.
Nu fungerar det inte alls längre. Men när det väl fungerade så kunde jag ta ned filer på upp till 30k.
--
Posted: 2002-07-22 03:58:00
Edit :
Har upplevt samma problem.
Jag brukar också köra med Ericssons gateway som fungerar fint, och mycket snabbare än Comviqs sk*t gateway...men de här senaste 2-3 dagarna har Ericssons gw varit nere eller nåt...
//JuanK
--
Posted: 2002-07-22 16:10:00
Edit :
Comviq är vad jag vet sämst och kommer alltid vara det. Ericssons gateway är en TEST-gateway och är alltså nere då och då. Själv så kör jag Vodafone+Drutt VM-inställningarna när jag laddar ner stora saker till min telefon. Vodafones gprs fungerar inte heller alltid så bra men dock hästlängder bättre än Comviqs! Telias gprs och wap är tydligen bäst eller vad säger ni? Men sen så suger de som bolag och deras abonnemang är skit. Vodafone kostar FÖR mycket men är bäst... Jag är trött på den har skiten. T68i=B?
This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-07-22 23:05:00
Edit :
Comviq är vad jag vet sämst och kommer alltid vara det. Ericssons gateway är en TEST-gateway och är alltså nere då och då. Själv så kör jag Vodafone+Drutt VM-inställningarna när jag laddar ner stora saker till min telefon. Vodafones gprs fungerar inte heller alltid så bra men dock hästlängder bättre än Comviqs! Telias gprs och wap är tydligen bäst eller vad säger ni? Men sen så suger de som bolag och deras abonnemang är skit. Vodafone kostar FÖR mycket men är bäst... Jag är trött på den har skiten. T68i=B?
This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-07-22 23:06:00
Edit :
men ni får ju inte glömma att comviq kör ju med gratis gprs.. det är säkert för många som använder det nu,, vänta tills tjänsten blir en betald tjänst,, då lär hastigheten säkert att höjas
--
Posted: 2002-07-23 12:45:00
Edit :
Ja, i alla fall kommer de ju att göra det möjligt att surfa via GPRS från sin laptop / använda telefonens egen mailklient. Det kommer de ju själva att tjäna pengar på.
--
Posted: 2002-07-23 13:40:00
Edit :
Snackade med Comviqs kundtjänst nyligen. 49 kr per megabyte kommer det att kosta med GPRS på kontantkorten när de börjar ta betalt. Dvs 4.9 öre per kilobyte.
Eftersom en MCA-20 bild med högsta upplösningen ligger på ca 40 kbyte kommer det att bli ungefär 2 kr för att skicka ett email med en sådan bild till folk. Som ett SMS ungefär. Klart prisvärt.
Telia tar 12 öre per kilobyte på sina kontantkort --- mer än dubbla priset alltså.
--
Posted: 2002-07-23 13:44:00
Edit :
Till Oskar eller nån annan som vet:
Var knappar man in ericssons gateway adress?
Behöver man ändra några andra inställningar samtidigt?
Är det nån som vet ifall det funkar på Comviq kontantkort?
-jas
--
Posted: 2002-08-02 00:16:00
Edit :
Hej,hur länge ska vi surfa gratis? Jag har Comviq kontantkort.
:-[666
This post was posted from a T65
--
Posted: 2002-08-06 22:58:00
Edit :
New Topic
Reply