>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
Symbian phones
> School Schedule?
Bookmark topic
Quote:
On 2005-02-11 18:59:38, HansErik wrote:
I wonder if there are any good app that i can apply my school-schedule into?
My english isnt so good so i take it in Swedish:
Kalendern i P-serien är mycket kraftfull så självfallet så ska du använda den. Jag jobbar skift & har mitt skiftschema inlagt för ett par år framöver, först så gjorde jag det i Outlook för att sedan köra över det till mobilen. Möten mm tillkommer sedan.
Jag använder Handyday men har upptäckt att jag helst använder P900-ans inbyggda kalender då jag tycker att veckoöverblicken där är superb, allra mest när man använder olika färger för olika händelser. I HD-s veckoöversikt så måste jag läsa mycket text, i originalveckoöversikten så ser jag staplar & tid. I HD använder jag enbart dagsöversikten som är bra eftersom man även ser uppgifter där.
Sedan så använder jag Magic profiles pro, kalendern styr då vilken profil telefonen ska ha vid ex. möten (tyst), jobbet (flight mode), mm, mm & ändrar automatiskt, skönt att slippa bry sig...
Gud va skönt att få skriva svenska, har så förbaskat svårt att uttrycka mig på engelska ibland...
--
Posted: 2005-02-12 14:02:22
Edit :
knight4led, i do exactly the same as you, + i use the calendar schedule to control MProfiles, and l have set alarms for the classes in the morning.
--
Posted: 2005-02-12 15:17:00
Edit :
New Topic
Reply