Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : NorgesMagasinet - Norsk Forum
> New Topic
> Topic Locked
Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > NorgesMagasinet - Norsk Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 101102103 ... 525526527>

Armin Posts: 128

Hei,

Jeg har gjort nøyaktig slik du har beskrevet over, men internett ikonet dukker fortsatt opp nederst...
--
Posted: 2003-02-20 01:19:00
Edit : Quote

Raven Posts: > 500

Hei,

Beklager, men da aner jeg virkelig ikke hva det kan være... Noen brannmur i veien kanskje...?
--
Posted: 2003-02-20 01:30:00

jorns Posts: 189

@Raven
Jeg lurer på hvordan du setter opp den innebygde browseren på P800 til å surfe over Blutooth....Kan du ikke sette opp en Howto a?
--
Posted: 2003-02-20 07:18:00

Raven Posts: > 500

OK. Jeg har skrevet det før på engelsk så jeg bare kopierer det her.

Well, I have a kind of wierd little rituale to make it work... My operators GPRS settings will get detected by the P800 even if I don't fill in any internet account settings other than the account name(whatever I wan't) and the connection type(GPRS). - That is all the settings I need to browse the web through GPRS.(same goes for my WAP account)

Now, here's what I do too fool the browser to think it's still connected to GPRS;

- Enable Bluetooth(or IR/USB) on your P800 and connect it to a PC with an active internet connection.
- Go to your P800 browser and download 1 page.(the browser will choose GPRS even though Bluetooth is enabled)
- Disconnect from GPRS.
- Go to your internet account settings and delete them.
- (this is the wierd part)- Go to you WAP account, tap Edit-Done-Preferred-Done
-Now, go back to your browser and reload the page you previously downloaded with GPRS. Now you will notice that the page starts loading without any GPRS icon displayed, meaning that you are successfully connected through Bluetooth and you PC's internet connection!!!

How do I know that you're actually connected through Bluetooth you ask? - Because if you wasn't, you would get a message popping saying that you need to set up an internet account.

There you go. I know it sounds a little wierd, and perhaps there is an easier way to do it, but this "trick" works for me every time!

--
Posted: 2003-02-20 13:32:00

AMD Posts: 80

Hei folkens...
Kan noen fortelle meg om filene som jeg tar backup av på t68 kan overføres til p800 senere.
Jeg bruker backup programmet til christersson hvis det finnes noen andre da.....
Det jeg tenker på å få overført er sms, telefonkatalogen, kalendernotater og oppgaver.

Jeg skal få meg p800 på tirsdagen så jeg må få dette i boks.

@Skjalg
Hvor fort klarer netcom og sende ut nytt sim-kort?
Har trådløs bedrift, vet ikke om det har noe å si?

Takk på forhånd.

[ This Message was edited by: AMD on 2003-02-20 16:43 ]
--
Posted: 2003-02-20 17:37:00

skjalg Posts: > 500

ingen av christersson`s programmer vil virke med P800, her er christersson`s egne ord om hvorfor det ikke fungerer:
The P800 doesn't support those at-commands
so I need to write that application in Java - which I don't have time for.

Men har du synkronisert kontaktene dine med outlook fra T68, vil de enkelt overføres til P800 første gang du synkroniserer, det var det jeg gjorde første gang med min P800, og det fungerte glimrende! Den hentet da ut alle kontaktene OG kalenderoppføringene jeg hadde synkronisert fra T68 og puttet disse i P800.

Ang. trådløs bedrift, de skal være ganske kjappe til å sende ut nytt SIMkort, da trådløs bedrift kundene skal få optimal service! Noe jeg håper du får!
--
Posted: 2003-02-20 17:52:00

AMD Posts: 80

Takk for svaret, så langt er jeg veldig fornøyd med trådløs bedrift, men jeg hater at de ikke klarer å sende regningen på riktig navn, den kommer på forskjellige navn hver gang...
Kommer vel aldri til å gå ifra netcom for det...

men er det ikke noen som helst måte og få overført sms-ene på????
De er de viktigste, jeg har ca 40 stk og jeg MÅ beholde de.
How to?
--
Posted: 2003-02-20 18:06:00

skjalg Posts: > 500

legg de over i mobileagent, så har du de iallefall på PC`n!

men å overføre de til telefonen kan bli vanskelig, med mindre du ikke sender de videre fra t68 til ett annet nummer, som du har i P800! du kan fint bytte SIMkort etterpå uten at meldingene blir borte fra P800.
--
Posted: 2003-02-20 18:17:00

tranquil Posts: > 500

Bare leker litt her, vennligst ignorer meg... Postet fra P800 via Opera WAP. This message was posted from a WAP device
--
Posted: 2003-02-20 18:56:00

tranquil Posts: > 500

Bare fortsett å ignorer... Postet fra P800 via vanlig WAP... This message was posted from a P800
--
Posted: 2003-02-20 19:29:00
Page <  123 ... 101102103 ... 525526527>

New Topic   Topic Locked
Forum Index

Esato home