>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Ett svenskt T610/T630-forum
Bookmark topic
Får svar inom nån timme om strappen.
--
Posted: 2003-05-19 08:06:00
Edit :
Har SE T610 s.k. "flight mode" eller "aircraft profile", d.v.s. kan man stänga av sändaren och mottagaren men ändå utnyttja övriga funktioner s.s. telefonbok, kalender, kamera, spel, ...?
/bico
--
Posted: 2003-05-19 09:22:00
Edit :
Fick min t610 i onsdags. :-) gillar det nya upplägget på menyerna. Att ha från t68 till t610 känns som att gå från windows 98 till Xp - fräscht. Jag har inte sett något om \"flight mode\" .
This message was posted from a WAP device
--
Posted: 2003-05-19 09:43:00
Edit :
Sony Ericsson: Ljudproblemen på T610 är nu åtgärdade
2003-05-19 12:25
Sony Ericsson har nu lokaliserat felet som gjorde att deras nya telefon T610 drogs med ett ljudproblem.
- Vi har åtgärdat de enheter som nu produceras i fabrik och samtliga enheter som lämnar fabriken är justerade, säger Per Alksten på Sony Ericsson.
De som redan köpt en T610 kan få den lagad, men den måste skickas in på reparation. Den justering som behöver göras kan personalen i butikerna inte göra.
- Telefonen kan inte åtgärdas omedelbart i butik utan måste skickas in till våra auktoriserade serviceverkstäder för justering, säger Per Alksten.
Den som reklamerar sin telefon måste räkna med att det tar två till tre veckor innan de fått tillbaka den lagad. Information om hur telefonerna ska lagas är nu på väg ut till serviceombuden, och även återförsäljarna ska informeras om problemet.
En tillfällig lösning som Per Alksten nämner är att man använder handsfree till telefonen - med handsfree brusar det nämligen inte i telefonen.
- Vi ser det som ytterst beklagligt att våra kunder har drabbats av detta och vi vill givetvis ge våra kunder en kvalitetsprodukt som de känner sig nöjda med.
--
Posted: 2003-05-19 12:52:00
Edit :
Pratade med en kille på SE han på att de inte hittat ljudproblemet. Någon som vet vad som gäller? Skandal om man skall behöva vara utan sin nya telefon i upp till 3 veckor :-(
This message was posted from a WAP device
--
Posted: 2003-05-19 16:45:00
Edit :
Jeg bestilte t610 fra ClickonTime...i dag sa de at de hadde sendt alle tilbake og neste forsending var forsinket....irriterende...
--
Posted: 2003-05-19 16:49:00
Edit :
officiellt säger de att ljudproblemet är löst....
--
Posted: 2003-05-19 21:16:00
Edit :
Kan meddela att killen på SE jag pratade med idag kände inte till strappen.
Om det verkligen är så att det tar 3 veckor så kommer jag gå tillbaka med min telefon till affären och häva köpet. Sedan köpa en ny fungerande.
På dessa 3 veckor kommer säkerligen priset sjunka ganska mycket...
--
Posted: 2003-05-19 23:13:00
Edit :
Pratade precis med Engström Telecom och det är 3 veckor som gäller. Dels berodde det på att de inet har några utbytestelefoner dels att de fortfarande inte vet till 100% vad felet beror på.
Det är iaf vad killen sa till mig...
--
Posted: 2003-05-20 09:45:00
Edit :
Hej, ville bara upplysa att halebop gav mig informationen att MMS är gratis i 1 månad till. Borde då även gälla TELIA. Detta p g a systemen fortfarande inte funkar tillfredställande.
@xtreme
Konstigt att SE går ut och säger att de vet vad felet är? Kanske för att lugna människor då. Jag tror iallafall att det är lättfixat, och självklart förstår man ju att det knappast kan finnas så mycket utbytes enheter att tillgå, eftersom den är ju så ny.
--
Posted: 2003-05-20 11:56:00
Edit :
New Topic
Reply