Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Swedish Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 128129130 ... 563564565>

Sam79 Posts: 105

Hur går man till väga, om man vill surfa via gprs med en bärbar data? Och finns det någon wapläsare till XP This post was posted from a T300
--
Posted: 2002-12-17 02:01:00
Edit : Quote

tjompa Posts: 25

Quote:
On 2002-12-17 02:01, Sam79 wrote:
Hur går man till väga, om man vill surfa via gprs med en bärbar data? Och finns det någon wapläsare till XP

This post was posted from a T300

Vilken operatör har du?
Förmodligen finns det information om hur du gör på deras wwwsida (säker på Tele2/Comviq samt Vodafone). Sen är det kabel, IR eller blåtand mellan burken och nallen som gäller.

WAPläsare finns det mängder av. Själv använder jag winwap som finns att ladda hem på www.winwap.org

--
Posted: 2002-12-17 02:40:00

Jison Posts: 356

Att det ska ta sån j***a tid att skaffa ett avtal mellan operatörerna.
Hur stor är sannolikheten att man har en kompis som har en MMS telefon, MMS aktiverat och dessutom samma operatör?

Hos mig=0
--
Posted: 2002-12-17 07:34:00

Krippe Posts: 67

@jison

Har samma problem som du. De få jag känner som har mms-telefoner har Voda. Jag har telia.

Nån som vet hur det funkar att skicka mms till en Nokia 3510. Enligt telia behövs inga inställningar till 3510:an men jag skickade till syrrans 3510 å det gick inte. Hon fick ett sms bara där det stod att mms inte funka.

Krippe
--
Posted: 2002-12-17 07:49:00

För att man ska kunna ta imot ett mms med en 3510, så måste mms vara aktiverat på abonnemanget, och man måste ha skickat ett för att kunna ta imot. This post was posted from a T300
--
Posted: 2002-12-17 08:20:00

dragontrumpetare Posts: 231

Så kan det väl inte vara? Då skulle ju 3510 ha en helt värdelös MMS funktion?

Jerry

--
Posted: 2002-12-17 09:30:00

Det är våra svenska operatörers fel.,. Men får man tag i en mms telefon som kan skicka . Så byter man bara sim kort... Och då är problemet löst. This post was posted from a T300
--
Posted: 2002-12-17 10:25:00

dragontrumpetare Posts: 231

Ahh...smart!!!
--
Posted: 2002-12-17 10:39:00

uno44 Posts: 4

När man ska konfigurera sin telefon på SE sida så ska man först välja land, sen telefon och sedan internet service provider. Där fasnar jag, jag hajjar inte, har det med mitt mobil abbonemang att göra eller vad??
Jag har comvig kontant och vill kunna skicka mail direkt från mobilen, nu går jag in på comviqs wapsida och skickar genom hotmail men då kan man ju inte bifoga bilder och det är ju dåligt.

Nån som har comviq kontant och går in i meddenanden/E-post och lyckas skicka e-post? för mig står det bara söker server.

Tacksam för svar.
--
Posted: 2002-12-17 10:50:00

tjompa Posts: 25

Quote:
On 2002-12-17 10:50, uno44 wrote:
När man ska konfigurera sin telefon på SE sida så ska man först välja land, sen telefon och sedan internet service provider. Där fasnar jag, jag hajjar inte, har det med mitt mobil abbonemang att göra eller vad??
Jag har comvig kontant och vill kunna skicka mail direkt från mobilen, nu går jag in på comviqs wapsida och skickar genom hotmail men då kan man ju inte bifoga bilder och det är ju dåligt.

Nån som har comviq kontant och går in i meddenanden/E-post och lyckas skicka e-post? för mig står det bara söker server.

Tacksam för svar.

-----------------------------------

Detta är från www.comviq.se och gäller 300

----

Skapa datakonto för anslutning
För att kunna e-posta med telefonen behöver du skapa en anslutning till Internet. Detta gör du via gprs eller en uppringd förbindelse.

Datakonto Gprs
Välj Kommunikation i huvudmenyn
Välj Datakomm.
Välj Datakonton
Välj Lägg till konto?
Välj GPRS-data
Döp ditt datakonto till gprs
Ställ in följande:
APN:
Användar-ID: gprs
Lösenord: internet
Spara?
Välj datakontot gprs
Välj Redigera
Välj DNS-adress
Skriv in 130.244.127.161
Klart!

Datakonto Uppringd
Välj Kommunikation i huvudmenyn
Välj Datakomm.
Välj Datakonton
Välj Lägg till konto?
Välj GSM-data
Döp ditt datakonto till gsm
Ställ in följande:
Telefonnummer: beror på abb.
Användar-ID: beror på abb.
Lösenord: beror på abb.
Spara?
Välj datakontot gsm
Välj Redigera
Välj Anslutningstyp
Välj ISDN
Klart!

Skapa e-postinställningar
För att kunna använda ditt datakonto för e-post behöver du konfigurera dina e-postinställningar i form av ett e-postkonto.

Välj Meddelanden i huvudmenyn
Välj Alternativ
Välj E-post
Välj Red. Konto
Välj Lägg till nytt?
Döp ditt emailkonto till epost
Ställ in följande:
Anslut med: Välj det datakonto du nyss skapade, gprs eller gsm.
POP3-server: Server du vill hämta e-post från.
POP3-port: 110
Brevlåda: Ditt tilldelade Konto ID
Lösenord: Lösenord till brevlådan
SMTP-server: Server du vill skicka e-post från.
SMTP-port: 25
E-postadress: Skriv din e-postadress
Från (namn): Ditt namn
Signatur: Eventuell signatur
Kop. utgående: Vill du spara e-post du skickar på telefonen?
Hämta post var: Välj hur ofta du vill att din telefon ska uppdatera din Inkorg

-----

Får du det inte att funka så är det bara att höra av dig till kundtjänst eller posta ett nytt inlägg, för visst ska det funka på kontantkort?

--
Posted: 2002-12-17 12:17:00
Page <  123 ... 128129130 ... 563564565>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home