Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Swedish Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 136137138 ... 563564565>

Pajas Posts: 2

@Cytech

Tackar

Misstänkte att det stod här någonstans men det är nästan 70 sidor att bläddra igenom och sökfunktionen på forumet är inte världens bästa. Specifierar inte vilken sida träffen står på...

[ This Message was edited by: Pajas on 2002-12-23 11:24 ]
--
Posted: 2002-12-23 12:23:00
Edit : Quote

Aaaarhg, varför är Comviq så seeega på att aktivera mitt GPRS???

Jag wappar ju upp alla mina pengar på GSM. Det är ju gratis med GPRS nu...

Ser gärna lite fler trevliga wap-sidor här.
--
Posted: 2002-12-23 16:22:00

Da_WiZ Posts: 126

Hmmm Cytech.....jag satt här och funderade på allt du vet om mobiler och sånt...och så dessutom är du toksnabb på att alltid svara på alla frågor.....har du egentligen några arbetsuppgifter där du jobbar eller är du anstääld för att svara på frågor på Esato???
Jag vet att detta är lite rätt på men hmmmmm........har du inget liv?
Jag menar inge illa.....eller...kanske lite....jag menar, det är jättebra att du finns till, och kan svara på alla frågor vi har om mobiltelefoner men vafan... du måste ju göra något annat, eller??

Hmmm jag vet att detta är ett litet personligt påhopp men jag var tyvärr tvungen.....det måste ju finnas fler som har tänkt samma sak?

--
Posted: 2002-12-23 17:04:00

gareb Posts: > 500

Bra jobbat!!! Cytech
Du vet att du har hjälpt mig och det är jag uppriktigt mycket glad för.Så andras intetsägande inlägg om du har ett jobb eller inte anser jag helt och fullt att vi här på Esatos forum verken bör eller ska grubbla över.

--
Posted: 2002-12-23 17:39:00

Cytech Posts: > 500

@Da_WiZ

det är lugnt hinner med massa annat också... du skulle bara veta
eftersom datorn är en viktigt del i en mobilreparatörs arbete så innebär det ju att man sitter vid den mkt, så att hålla ett halvt öga på Esato är inga problem

--
Posted: 2002-12-23 18:27:00

Lelle Posts: 14

var just inne o uppgraderade till den senaste versionen.. som visade sig inte vara till någon bättre version än den föregående.. går lika snabbt som förrut.. Jag tror nog att de räcker med uppgraderingarna för min del, blir ju ändå nästan aldrig några förbättringar.. Väntar bara till den dagan då den version som tillåter användaren att välja sms-signal.. VILKEN HÄRLIG DRÖM!
Men det var inte det jag egentligen skulle säga.. Som sagt, jag var hos servicebutiken, och där påpekade dom att fn förutom att uppdatera senaste versionen i luren, skruvar dom även åt några skruvar i telefonen.. Mina satt verkligen lösa, sade dom, och det kan i sin tur berättiga varför min lur har så dålig mottagning.. Dom sade att en förklaring kan vara att just skruvarna som håller ihop själva luren sitter väldigt löst på några.. Kanske dags att besöka en SE-service för er som har dessa problem?

[ This Message was edited by: Lelle on 2002-12-23 19:44 ]
--
Posted: 2002-12-23 20:43:00

phonepro Posts: 10

Ifall det nu skulle råka vara någon här som faktiskt ringer vanliga samtal på sin mobiltelefon så kan jag upplysa om att julafton och nyårsafton som i år infaller på tisdagar egentligen är vardagar enligt svenska kalendern MEN debiteras som helgdagar av samtliga svenska mobiloperatörer. Angående tidigare inlägg, har ni hört ordspråket \"Bit inte den hand som föder dig\"?!? :-) GOD JUL This post was posted from a T65
--
Posted: 2002-12-23 20:57:00

Oblomov Posts: 121

Quote:
On 2002-12-20 23:28, Oblomov wrote:

Ditto om jag får be vänligast
(+om ni har någon annan rolig MMS, tänkte demonstrera, men senaste flashningen tog bort mina MMS)
[ This Message was edited by: Oblomov on 2002-12-23 21:21 ]

Tackar för hjälpen (@Evilsummer) det är alltid lika trevligt med Esato, om man ställer en (relativt) vettig fråga så får man allt som oftast snabb och vänlig hjälp

...

Om det nu bara var så enkelt att hitta ett kneg genom er där ute också

Tack igen och ha en bra jul!

--
Posted: 2002-12-23 22:25:00

Evilsummer Posts: 236

@Oblomov Det var inget...
Ja... då var det julafton igen då.... GOD JUL på er alla mobil-nördar
Hälsningar
/Nicklas Johansson aka. Evilsummer
nån som vill skicka ett julkort (MMS)
så finns jag på 070-2142451 (telia)
--
Posted: 2002-12-24 00:33:00

Haha, precis som alla andra har jag haft problem med MMS och GPRS. När GPRS äntligen var igång (tjänsten alltså) och alla profiler var på plats så gick det utmärkt att skicka MMS men varken SMS eller GPRS-Wap fungerade.

Då ändrade jag i GPRS-Wapprofilen från GPRS-datakontot till MMS-datakontot. Nu fungerar allting.

Var är logiken?

Jag blir trött i huvudet... Men man kan ju inte annat än skratta

Jul-MMS tas gladerligen emot på 0739238412 (Comviq)

[ This Message was edited by: Pajas on 2002-12-24 12:30 ]
--
Posted: 2002-12-24 13:30:00
Page <  123 ... 136137138 ... 563564565>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home