>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Ett svenskt T610/T630-forum
Bookmark topic
en tolkningsfråga i och för sig, jag känner ingen som är så puckad så han går till OnOFF och lämnar in nåt på service när det finns auktoriserade SE Servicepoints i stan som gör det på nån kvart eller så...
--
Posted: 2003-05-21 15:16:00
Edit :
Quote
Nån som vet var det finns ett Service Center i Stockholm city, har försökt söka på SE's hemsida, men det går inget vidare...
--
Posted: 2003-05-21 15:24:00
Edit :
Quote
Da_WiZ: strappen ska ju vara svart och inte någon asiatisk disco pryl.
Kan alla sluta att länka till och citera mobil.se. Mobil.se är inte precis en säker källa om säger så. Mera vridna/felaktiga nyheter får man leta efter. Tror Se&Hör, Hänt Extra, etc har större trovärdighet och sanningsfaktor än mobil.se
--
Posted: 2003-05-21 15:30:00
Edit :
Quote
Jag tror att det här med längre hanteringstider är något vi kommer att få vänja oss vid lite...
Pratade med en på OCOM idag som sade att SE vill reducera antalet SE service points drastiskt! De vill fixa sakerna själva! Han sade att SE tycker att telefonerna nu är så avancerade och alldeles för många telefoner blir "förstörda" beyond repair när någon på service pointen eller i affären gör något fel.
Det finns också många affärer som inte är riktiga Service Points som gör mjukvaruuppdateringar osv som faktiskt inte är auktoriserade att göra det! Så allt fler telefoner kommer att tvingas att skickas iväg för service istället!
Är det någon annan som kan konfirmera detta, eller allra helst dementera?!
--
Posted: 2003-05-21 19:38:00
Edit :
Quote
Tja.. Computer Sweden är något mer nedtonade i hur felen ska repareras...
"De ljudproblem i T610 som CS rapporterade om i förra veckan ska nu vara åtgärdade i de nya enheter som skickas ut från fabrikerna, meddelar Sony Ericsson. De som redan hunnit köpa telefonerna kan få dessa reparerade på de verkstäder företaget anlitar, vilket kan ta uppemot tre veckor."
--
Posted: 2003-05-21 20:50:00
Edit :
Quote
E det nån som vet om de telefoner (t610) med ljudfel som levererats till butikerna har skickats tillbaka, eller kan man fortfarande råka ut för ett trasigt ex? Tack på förhand!
This message was posted from a T68i
--
Posted: 2003-05-21 21:35:00
Edit :
Quote
@rob
det är upp till butikerna själva att skicka in dom isåfall....
@Mobile_Phil
har redan gjort en omorganisation bland serviceombuden så att de mindre allt oftare blir tvungna att skicka telefoner till de två HVC ombuden (Anovo eller Engström), och även dragit ner på ersättningarna för garantireparationer. Dessa ändringar drabbar helt klart de mindre ombuden som har små volymer. Nokia har kört en liknande drive ett tag för att få bort de mindre ombuden och få de större att centralisera sin service istället för att ha små filialer.
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-05-21 20:53 ]
--
Posted: 2003-05-21 21:48:00
Edit :
Quote
Tack Cytech! Man va visst lite väl otålig idag :) Man kan ju tycka att de flesta butiker borde skicka tillbaka telefonerna för att slippa hantera en massa trasiga ex o klagande kunder. För övrigt så anser jag att det borde va olagtigt att sälja defekta produkter (när man e medveten om det). Finns det nått sätt, att på plats i butik, kontrollera om man håller i en defekt lur? Tacksam för svar!
This message was posted from a T68i
--
Posted: 2003-05-21 22:05:00
Edit :
Quote
Quote:
On 2003-05-21 22:05, rob wrote:
Tack Cytech! Man va visst lite väl otålig idag
Man kan ju tycka att de flesta butiker borde skicka tillbaka telefonerna för att slippa hantera en massa trasiga ex o klagande kunder. För övrigt så anser jag att det borde va olagtigt att sälja defekta produkter (när man e medveten om det). Finns det nått sätt, att på plats i butik, kontrollera om man håller i en defekt lur? Tacksam för svar!
de större butikerna lär säkerligen skicka in sina telefoner... har för mig man kan se på hårdvaruversionen om den har bruset, men har inte i huvudet vilka versioner det rörde sig om...
--
Posted: 2003-05-21 22:11:00
Edit :
Quote
CyberVisitor Posts: > 500
Om en produkt visar sig felaktig har säljaren rätt att åberopa avhjälpande av felet; innebärande att köpet ej kan gå åter.
Nu skall man dock ha i tankarna att säljaren är medveten om att telefonerna är behäftade med fel då de säljs. Innebörden av detta är att säljaren har en upplysningsskyldighet gentemot konsumenten om att telefonen kan vara behäftad med fel. Ericsson har meddelat samtliga återförsäljare om problemet, därmed kan säljaren inte hävda att de ej var medvetna om problemet. Om någon köpt en telefon efter att Ericsson meddelat säljaren om felet och säljaren brustit i att meddela konsumenten om den saken, då skall köpet gå åter.
Den säljare som påstår annorlunda resonerar med säljarvänlig inställning som inte håller vid en tvist. Det avgörande är säljarens vetskap; denna vetskap finns dokumenterad i och med Ericsson pressmeddelande.
Quote:
On 2003-05-21 22:05, rob wrote:
Tack Cytech! Man va visst lite väl otålig idag
Man kan ju tycka att de flesta butiker borde skicka tillbaka telefonerna för att slippa hantera en massa trasiga ex o klagande kunder. För övrigt så anser jag att det borde va olagtigt att sälja defekta produkter (när man e medveten om det). Finns det nått sätt, att på plats i butik, kontrollera om man håller i en defekt lur? Tacksam för svar!
This message was posted from a T68i
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2003-05-21 21:20 ]
--
Posted: 2003-05-21 22:19:00
Edit :
Quote
New Topic
Reply