>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> MMS hos Telia (Swedish)
Bookmark topic
Det är löjligt... Det har inget med MMS visserligen att göra utan den gränsen är satt på GPRS. Till mig har de skrivit ett brev och förklara med att p g a att GPRS debiters i efterhand, så gjorde de detta för att vi kontantkortskunder skulle slippa räkningar.
Bara förklaringen är löjligt. De kan inte skicka räkningar, till oss, eftersom det är ett kontantkort. Detta vet de, så de har då satt 30 kr för att inte förlora inkomster.
Vodafone har inte detta, inte heller COMVIQ....Telia hade det inte helelr ifrån början. Men både TELIA och COMVIQ har på något sätt minussaldo. Skulle du surfa för mycket med COMVIQ, så kan du får minus saldo, vilket gör att du får detta i minus nästa gång du fyller på. Telia har samma sak, fast du kan inte se minussaldot. De bara dra. Har hänt mig några gånger. Fyllt på 100 kr, och plöstligt bara haft 80 Kvar.
VODAFONE stänger av systemet när saldot når noll. Skulle du surfa för mer, skicka SMS för mer, eller MMS... Så varsågod, det bjuder vi på.
[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2003-06-24 10:11 ]
--
Posted: 2003-06-24 11:10:20
Edit :
Men varför gör de så att spärren slår mot inkommande mms?
--
Posted: 2003-06-24 14:38:29
Edit :
Jag har inte en aning. Det som är konstigt är att så länge pengarna inte understigit 30kr, och du avbeställer GPRS, då stängs alltså bara GPRS av, men inte MMS. Man kan alltså skicka MMS trots att man avbeställd tjänsten GPRS...
Detta betyder ju faktiskt att det är två olika system, och de hade inte behövt ha 30 kr på MMS sidan.
--
Posted: 2003-06-24 15:03:09
Edit :
Halebop verka oftast få informationen innan TELIAS kundtjänst. Halebops kundtjänst säger iallafall att MMS kommer att debiteras fr o m 1/7.
På något sätt måste man ju kunna påverka dem att inte sätta detta pris, eftersom tjänsten helt klart inte funkar som den ska.
--
Posted: 2003-06-27 13:01:05
Edit :
This message was posted from a WAP device
--
Posted: 2003-06-27 13:16:39
Edit :
Hejsan igen!
Om det finns några MMS användare hos TELIA som använder MMS. Ni som fortfarande har problem med MMS tjänsten borde ringa och påpeka detta på en gång till TELIAS kundtjänst. För mig är det försent eftersom min kundtjänst har helgstängt. Vi måste stoppa detta med prissättning innan de tar betalt. Visst får de ta betalt, men inte när tjänsten funkar så otroligt sporadiskt som det gör.
Sedan tycker jag att vi helt enkelt slutar skicka MMS om de sätter priset 3:80 som de uppenbart kommer att göra. Jag gillar MMS, och tycker hellre att jag vill kunna skicka MMS mera sporadiskt, men med 3:80 så är det bara de som har pengar som kan skicka. Visst tyckte jag att priset var ok i början, innan jag förstod hur bra tjänsten egentligen är. 1:50 tycker jag är ett pris som är mera värt. Jag kommer iallafall sluta skicka MMS från och med den 1/7, inte för priset i sig, utan för att jag har inte råd att slösa med meddelanden som jag inte vet om de tar sig fram eller inte. Tjänsten fungera för dåligt. Har problem med tjänsten dagligen. Vilket jag inte har med SMS... så det får bli SMS i fortsättningen. Hoppas ni andra följer efter mitt exempel, får då kanske telia förstår att vi vill ha tjänsten, men inte till vilket pris som helst. Sätter de 1:50, så har de fortfarande en succé.
--
Posted: 2003-06-27 20:30:02
Edit :
Visst är det trist att det ska vara så dyrt. Men om jag vill skicka en bild nån gång så är det värt 3,80 IMO. Oacceptabelt är det däremot om man inte vet om det kommer fram. För mig har det snarare varit regel än undantag mot Comviq och Voda abonnenter :-( Räkna med mig i bojkotten!
This message was posted from a T68i
--
Posted: 2003-07-02 10:16:43
Edit :
Japp, räkna med mig oxå! Är trött på MMS som inte kommer fram.. och att min dam inte kan ta emot när saldot når under 30SEK.
Varför inte följa Voda's väg och ta en mindre summa, om man nu ska betalt alls för en tjänst som uppenbarligen inte är helt fungerande?
Sen har damen problemet att efter att hon fyllt på kortet så funkar iaf inte varken GPRS eller MMS, trots att hon mottagit ett SMS som säger att det ska fungera.
--
Posted: 2003-07-02 10:28:13
Edit :
Tjena!
Är så förbannad på att skicka mms till folk å sen få höra att de inte kan läsa dem bara för de har under 30 spänn i saldo på sitt Telia Refill!!
Vodas 1,50 hela sommaren kan jag tycka är en bra lösning. Å Comviq kör ju gratis till augusti, men inte Felia inte!
--
Posted: 2003-07-02 18:29:36
Edit :
Man kan ju se dem på nätet visserligen, fast de tar ju lång tid innan man kan göra det.
--
Posted: 2003-07-02 19:18:15
Edit :
New Topic
Reply