>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Finns det någon stans man kan hitta info om vad som skiljer sig från de olika mjukvaruversionerna? Vad är skillnaden på
R1F005 och R1D011 nån som vet?
/el deg
--
Posted: 2003-01-14 12:03:00
Edit :
Huskvarna
--
Posted: 2003-01-14 19:29:00
Edit :
Quote:
On 2003-01-13 22:38, Froddan wrote:
@ mange69
Har du lyckats få fart på din DTL-1? Här är en länk till lite mjukvara, vet inte om det funkar men det är för BT CF kort, kompatibelt med XP.
http://www.billionton.com.tw/bluetooth/download.htm
Meddela om du får det att funka.
Tack för omtanken. Det står helt stilla på bt-fronten. Jag har ingen idé vad jag ska göra. Lirkat ut lite trådar och fått svar att andra har fått det att funka, men inte hur. Det är lite frustrerande när de säger A men inte B.
Jag testade att ladda hem din länk, men det var inga drivrutiner för mig utan vanlig mjukvara att hantera bt-produkter med.
Tack i alla fall. Mottager gärna mer förslag på åtgärder.
--
Posted: 2003-01-14 22:49:00
Edit :
Quote:
On 2003-01-14 19:29, Anemyr wrote:
Huskvarna
hmmm.....va??
--
Posted: 2003-01-14 23:07:00
Edit :
Och vem vill bo där
This message was posted from a T68i
--
Posted: 2003-01-15 01:34:00
Edit :
@ mange69
Är själv i samma sits... Har DTL-1, och det mesta funkade med min gamla pc och Win98 ihop med 7650, men bytte upp mej till en ny pc med XPP och P800, och nu funkar inget. Lite irriterande att ha MSI:n stickandes ut från usb porten, så jag hoppas hitta en lösning på det hela...
--
Posted: 2003-01-15 07:42:00
Edit :
Verkar som om XP(Pro) är ganska okompatibelt med SE's programvaror och produkter...
Själv använde jag på min gamla dator med Win98 ett JetEye ir-öga och XTNDConnect för att synka min T68m(i) med Outlook utan några som helst problem. Nu med min nya dator med XP(Pro) lyckas jag inte ens installera XTNDConnect... Får bara meddelande att installationen inte fullföljdes och att jag efter omstart ska köra installationen igen, vilket bara resulterar i att den försöker installera programmet igen fast under väldigt kufiska mappar med massa "~"-tecken och när man sen försöker avinstallera så blir det kvar några låsta filer på okända platser i datorn... Innan jag avinstallerar så går det att starta XTND men det står att det inte hittar någon telefon fast datorn och luren har kontakt via ir...
Däremot funkar det utmärkt att med SE Image blabla skicka bilder mm utan problem både till och från datorn.
Någon som vet hur man löser detta?
--
Posted: 2003-01-15 11:12:00
Edit :
Tjena e de nån som vet nånting om den här produkten??
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=44&p=25406&view=detailed
Kan man skicka både till och från telefonen med den?? Så som jag har förstått det hela så är det inte alla BT enheter som stödjer att ta emot "grejer" från telefonen el. dyl.
Enligt tillverkaren hemsida så stödjs följande BT profiler:
Generic Access Profile / Service Discovery Profile / Serial Port Profile / Dial-Up Networking Profile / Fax Profile / LAN Access Profile / Generic Object Exchange Profile / File Transfer Profile/ Object Push Profile / Synchronization Profile
Vilken av dessa är det som gör att man kan skicka tex. bilder från telefonen?
Jag tänker (kanske) köpa en MCA-25 och då behöver jag kunna föra över bilderna från mobilen till datorn...
[ This Message was edited by: Evilsummer on 2003-01-15 12:39 ]
--
Posted: 2003-01-15 13:35:00
Edit :
Självklart är det coolt med ett eget forum :0)
Jag är helt klart på!
Ingen som har en bluespoon att sälja??
Hör gärna av er!
Går iofs bra med andra HF också... Men bluespoon är att föredra...
/Johan 22 år, Blekinge
[ This Message was edited by: X3r0 on 2003-01-15 12:55 ]
--
Posted: 2003-01-15 13:53:00
Edit :
@BlurryEye & Froddan
Väldigt mysko tycker jag..
Jag köpte en ny dator för en månad sedan med win xp (behåller dock den här datorn med win 98 för att koppla upp mig).
Tidigare var jag ganska frustrerad för absolut ingenting funkade på win 98 med mobil-grejer.
Programmen crashade och allt möjligt, men det var detsamma för datorn kunde ändå inte hitta mobilen. Efter mycket frågande på esato har jag nog testat allt som går att testa för att ir-länken skulle funka, men inget funka.
Men på den nya datorn med win xp funkar precis allt.
Det var bara att koppla in ir:en, datorn installerade den automatiskt, sen var det bara att sätta på ir på telefonen, och så funkade allt perfekt.
Alla program funkar också.. känns verkligen härligt att för en gångs skulle kunna använda sin mobil's alla funktioner.
Så för mig är det liksom precis tvärt om.. med win xp funkar äntligen allt.. och med win 98 funkade ingenting.
--
Posted: 2003-01-15 14:58:00
Edit :
New Topic
Reply