>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Ett svenskt T610/T630-forum
Bookmark topic
jo
--
Posted: 2003-05-22 12:27:00
Edit :
hm.. ja tycker hela problemet är över-reklamerat.. visst en ny lur ska inte ha problem.. men ja tycker personligen inte att sixten (engelska six-ten) lider sådär massor av brus.. visst de är där .. men ja kan gott vänta tills dom fixat problemet ordentligt... så jävla jobbit är de inte..
bara min åsik men men..
i övrigt tycker jag det finns andra saker å förnöja sig med .. jävlit bra lur ju.. kan allt å lite till som ja vill ha.. (ingen antenn dessutom) .. jag har haft massor me lurar den senaste tiden.. (14stycken) å denna är .. trots allt bäst.. lagom av allt .. bra adressbok, okej kamera, bra program i.e. ritprogram musik-dj.. osv..
bara min mening
--
Posted: 2003-05-22 13:29:00
Edit :
Hur lägger man till en bild här på forumet? Tänkte dela med mig ett wallpaper jag gjorde...
--
Posted: 2003-05-22 13:29:00
Edit :
@plastiq
Verkar som det är olika mycket brus, om det inte är så farligt i din
kan du vara lycklig men andra har så mycket brus så de knappt hör vad folk säger. Har inte pillat på nån 610 själv utan
det här är bara vad jag hört.
--
Posted: 2003-05-22 14:45:00
Edit :
Jag skickade en, ilsket, om än diplomatiskt mail till herr Alksten på SE och gnällde lite på informationshanteringen och han tog sig faktiskt tid att besvara det....
"Hej!
Tack för din feedback,
Vui har varit väldigt konsekventa I det budskap vi ha gett till press och till våra distributörer och kunder.
Tyvärr är det dock så att media beskriver saker på olika sätt, I vissa fall korrekt, och I andra fall felaktigt.
I vårt första steg gick vi ut och meddelade klart och tydligt om att vi analyserat problemet och att vi kommer att försöka åtgärda de enheter som du och andra konsumenter har reklamerat med brusproblem.
Vi har också kommunicerat att det kan ta lite tid innan alla enheter blir åtgärdade för att klart tydliggöra att man inte kan stå och vänta i butiken för att få sin telefon åtgärdad.
Våra återförsäljare kommer att få mer instruktioner om hur de skall hantera din telefon men I princip går det till enligt deras normala servicerutiner.
Om du upplever att du kan leva med att din telefon brusar något, så rekommenderar jag att du väntar 3-4 veckor innan du lämnar in din telefon för kontroll. Då har vi lite mindre tryck på våra servicecenter och kan åtgärda din telefon på några få dagar.
I all hast,
Mvh, Per"
Även om något är fel i hur media rapporterar så lär de inte "klart" ha beskrivit det eftersom ingen skrivit det precis så, men jag gillar helt klart att han tog sig tid att svara trots att jag på ett diplomatiskt sätt ifrågasatte hans kompetens.
--
Posted: 2003-05-22 15:33:49
Edit :
@shadoe
Hmm... det dära mailet borde du nästan skicka till en tidning. * skratt* Hade inte Mobil, och alla de andra kunna skriva Just så där. Verkar ju itne var Per Alksten som är inkompetent, utan våra tekniska journalister på olika tidningar, som missuppfattar den information som man fått.
Han har dessutom svarat med ett vältänkt formulerat mail också dessutom.
Hur fick du tag på denna kille? Man kanske skulle skriva till honom om just minnets problemen i T300/T310 när det gäller fördefinierat material?
--
Posted: 2003-05-22 15:54:54
Edit :
@dragontrumpetare
jo, jag håller med, han var ytterst välformulerad.
hur jag fick tag på honom... tja han heter per alksten och är info eller presschef på SonyEricsson (han som "felciterats" på mobil.se)
Jag skrev ett mail till honom och fick ett svar
--
Posted: 2003-05-22 16:28:50
Edit :
någon som vet om det går att höra på amr filerna man skickar med i ett mms via 32kanalers högtalaren?
[ This Message was edited by: 3301 on 2003-05-22 21:34 ]
--
Posted: 2003-05-22 19:51:38
Edit :
Jag har startat en maillista för T610 folk i Sverige (ja folk som förstår svenska även om de inte bor i Sverige får också vara med)... äre nån som är intresserad så kan ni skicka ett mail till
t610-subscribe@techlist.net
för att anmäla er på listan.
[ This Message was edited by: shadoe on 2003-05-22 20:10 ]
--
Posted: 2003-05-22 19:56:54
Edit :
Nu både ju alla veta att Tidnigen Mobil suger ganska hårt, Förstår icke varför de finns...
--
Posted: 2003-05-23 01:18:36
Edit :
New Topic
Reply