>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
DET FUNKAR!!!!!!!!!!!
Jag ändrade så jag hade samma inställningar som elgato. Det som skillde var IP adressen under wap inställningarna. Jag hade 090 och 030 på slutet. Nu ändrade jag så att det var 30 och 90...å det funkade!!
så nu är det bara att ta å skicka lite mms till mig...
0704491048
--
Posted: 2003-01-16 10:17:00
Edit :
Tänkte jag skulle slänga ut en liten GPRS fråga. Eller två...
Hur mycket snabbare går det att wappa med GPRS än med vanligt GSM (i snitt). Är det värt pengarna bara för hastighetsökningen tycker ni som kör GPRS? Har inte haft wap-telefon så länge så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att använda wap över huvud taget. Klart det blir mer med GPRS (om man inte har Telias ockerpriser förstås).
Är det någon som vet om det finns någon 'virtuell operatör' som erbjuder GPRS i Sverige? Jag har Sense och de har inget avtal med Telia. Spray ska erbjuda senast i mars säger de (men de skulle haft det i början av förra året egentligen).
--
Posted: 2003-01-16 11:42:00
Edit :
@ Silvetisson
Så här ställer du in för att köra Palm:en via T68:an och GPRS.
Skapa en ny connection i prefs med följande inställningar:
Connect to: Modem
Via: Infrared
Dialing: Touchtone
Tryck på details och ställ in:
Speed: 115200
Flow Ctl: Automatic
Om du har fått MMS inställningar från Comviq (om du har Comviq), eller om ditt abonnemang kräver att du har en APN i data kontot ställ in det under Init String, för Comviq är det:
at+cgdcont=1,"IP","isplnk1.swip.net"
Om du har en annan APN, typ Telia eller nått så skriv den mellan de sista ""
Välj sedan Network, skapa en ny inställning med följande:
User name: gprs
Password: internet
Connection: Välj den Vonnection du skapade nyss
Phone: *99#
Tryck på Details och ställ in följande:
Primary DNS: 130.244.127.161
Secondary DNS: 130.244.127.169
IP Adress: Automatic
Så.. nu ska det bara vara att koppla up sig via IR

[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-01-16 11:28 ]
--
Posted: 2003-01-16 12:27:00
Edit :
När vi ändå pratar om comviq och GPRS...
Jag har en kompis som just köpt en T200 och jag har försökt få igång gprs:en på den... med comviq.. gick in på deras sida och beställde inställningarna, wap profil-inställningarna har kommit men inte datakonto-inställningarna.. har kollat runt lite här på esato men inte hittat dom... kan nån vänlig själ lägga upp dom här

(comviq kontant)
Quote:
On 2003-01-16 11:42, dego wrote:
Hur mycket snabbare går det att wappa med GPRS än med vanligt GSM (i snitt). Är det värt pengarna bara för hastighetsökningen tycker ni som kör GPRS? Har inte haft wap-telefon så länge så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att använda wap över huvud taget. Klart det blir mer med GPRS (om man inte har Telias ockerpriser förstås).
Är det någon som vet om det finns någon 'virtuell operatör' som erbjuder GPRS i Sverige? Jag har Sense och de har inget avtal med Telia. Spray ska erbjuda senast i mars säger de (men de skulle haft det i början av förra året egentligen).
Det är rätt olika hur fort det går beroende på belastningen i nätet GPRS anslutningar har låg prioritet i näten så om det är mycke trafik så e de svårt att ansluta/få bra fart.
Och dessutom är det (oftast) billigare med GPRS.
Jag tror Halebop har GPRS....
[ This Message was edited by: Evilsummer on 2003-01-16 14:14 ]
--
Posted: 2003-01-16 15:11:00
Edit :
@ Evilsummer
Hmm... Comviq's datakonto inställningar är väl i princip tomt överallt
D.v.s ingen IP, ingen DNS.
Användar-id= wap
Pass= wap
APN= isplnk1.swip.net fast det är inte säkert att det behövs eftersom den inte har MMS i vilket fall...
--
Posted: 2003-01-16 15:18:00
Edit :
Quote:
On 2003-01-16 11:42, dego wrote:
Ja Halebop har GPRS för 2 öre/kb.Ligger på Telias nät så det funkar bra när det funkar.Hela nyårshelgen var det strul i vart fall för mig annars så är jag inte missnöjd
--
Posted: 2003-01-16 15:47:00
Edit :
Nån som provat detta?
http://www.mobilsamtal.nu/
Verkar ju rätt nice, så kan man ha ett abonnemang/kontantkort med låg/ingen månadsavgift och ändå få ett hyfsat pris på dagtid...
--
Posted: 2003-01-16 16:16:00
Edit :
Thank you for your comments! I hope go to sweden!!
--
Posted: 2003-01-16 16:23:00
Edit :
Congratulerar Los Fredrik!
Har sendat dig ett mms nu som jag knåpade ihop själv =P
Jag föreslår att alla skickar mms till los fredrik för att fira.. (och så att han kan skicka dem vidare till mig)
--
Posted: 2003-01-16 16:23:00
Edit :
@ppcrockar: Ska du börja strula med sådana tjänster så är ett callback abonnemang ännu billigare. Iaf var det så för något år sedan...
--
Posted: 2003-01-16 16:46:00
Edit :
New Topic
Reply