Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Brudd på markedsføringsloven? Norwegian topic.
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Brudd på markedsføringsloven? Norwegian topic. Bookmark topic
Page <  1234>

Yellow-Hollow Posts: 237

Interessant poeng. Du har jo rett, vi har jo kjøpt en vare vi ikke har fått. Vell, varen har vi fått -- men jeg mener at den har en vesentlig mangel.

Skal man gå videre med dette? Hva med å sende mail direkte til Ericsson? Evt., klage per mail eller telefon?
--
Posted: 2002-03-26 02:02:00
Edit : Quote

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-26 02:02, Yellow-Hollow wrote:
Interessant poeng. Du har jo rett, vi har jo kjøpt en vare vi ikke har fått. Vell, varen har vi fått -- men jeg mener at den har en vesentlig mangel.

Skal man gå videre med dette? Hva med å sende mail direkte til Ericsson? Evt., klage per mail eller telefon?

Ni skall kontakta den som är direkt ansvarig, vilket är säljaren. Det är denna som bär det yttersta ansvaret gentemot konsumenten i ett ärende som detta, inte tillverkaren. Vägrar säljaren att acceptera att telefonen saknar en utfäst egenskap skall ni omedelbart kontakta konsumentvägledningen och göra en anmälan mot säljaren.

Kom ihåg att produkten ni har köpt är behäftad med ett abstrakt fel eftersom den saknar en, för er, väsentlig egenskap som var en av anledningarna till att ni gjorde köpet.
--
Posted: 2002-03-26 17:45:00

johanch Posts: > 500

Takk for alle tips! Nå venter jeg bare på svar fra butikken. Det kan jo ta sin tid siden det er påske nå...
--
Posted: 2002-03-26 19:34:00

Har nå også tipset ITavisen.no.

Får håpe de tar opp saken
--
Posted: 2002-03-26 22:18:00

skjalg Posts: > 500

venter spent på svaret ditt johanc, jeg har forøvrig nettopp sendt en mail til ericssons helpdesk for å høre hva de mener om problemet, VET at jeg ikke får noe særlig med velvilje der jeg har kjøpt telefonen.
--
Posted: 2002-04-02 17:34:00

skjalg Posts: > 500

venter spent på svaret ditt johanc, jeg har forøvrig nettopp sendt en mail til ericssons helpdesk for å høre hva de mener om problemet, VET at jeg ikke får noe særlig med velvilje der jeg har kjøpt telefonen. Slik at ett positivt svar fra ericsson ville være ideelt før jeg gikk dit og klaget!
--
Posted: 2002-04-02 17:35:00

Jeg har ennå ikke fått svar. Jeg gir dem noen dager til, og hvis ikke det kommer noe svar innen det, så tar jeg kontakt på nytt. Gir meg ikke før de kommer med et svar
--
Posted: 2002-04-02 18:26:00

mrNoodles Posts: > 500

Sorry for the Swedish guys
Men jag skickar som ett mail om dagen
Tills jag får svar! Jag är rädd att de börjar ana att vi är många här ute som vill byta våra T68m mot T68i

Men kämpa på

Geir e roligast i Temptation Island - Go Norway
--
Posted: 2002-04-02 18:29:00

MrNoodles:

Jeg gir dem noen dager til, hvis ikke jeg hører noe fra dem, tar jeg kontakt igjen. Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke jeg når fram. De vil sikkert nekte alt sammen og nekte å ta meg seriøst... Er redd for at det kommer til å skje...

--
Posted: 2002-04-02 19:47:00

Ayreon Posts: 69

Hva med å prøve TV2 Hjelper Deg? De pleier i alle fall være flinke med å få medhold i saker og litt fortgang i ting...

Men nå vet i grunnen ikke jeg hvor lang ventetid det er for å få tatt opp saker der da...
--
Posted: 2002-04-02 21:35:00
Page <  1234>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home