>
New Topic
>
Topic Locked
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> NorgesMagasinet - Norsk Forum
Bookmark topic
Noen som vet hvordan jeg får koblet opp med 28.8 med t68i? Jeg har NetCom abonnement og HSCSD, kjører Win XP Pro. Jeg får til 19.2, men må tydeligvis gjøre ett eller annet for å ta i bruk den andre linjen. Noen som kan hjelpe?
--
Posted: 2002-07-23 08:11:00
Edit :
Heisann pirvel. Har akkurat det samme problemet selv. Ringte netcom kundesupport og de prøver å finne utav det. Fikk 28.8 men det tok veldig lang tid å koble opp + at linja var veldig ustabil. Måtte derfor gå tilbake til 19.2. Forskjellen på stringene var bare ...81... Istedet for ...80... Jeg kobler opp mot 92000666, hvilket nummer bruker du?
This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-07-23 10:10:00
Edit :
Jeg bruker 92000999, NetCom-oppkobling for Online. Hva er dette med stringene? Må det skrives inn noe sted? Jeg har bare opprettet en vanlig tilkobling med ovennevnte nummer og moben som modem. Forresten veldig irriterende at det ikke er mulighet for 38.4 på Ericsson-telefoner!
--
Posted: 2002-07-23 10:24:00
Edit :
Stringen står under avansert på modem innstillingene. På noen av de første tegnene står det 80 eller 81 (hvertfall hos meg). Jeg var inne på speedometeret for å teste farten på 19.2 og kom frem til 15 bps kun. Ganske surt at vi ikke får det vi blir lovet. Dekningen har vist også noe å si, men der ligger jeg på maks. Har du problemer med slike timeouter mens du laster ned sider?
--
Posted: 2002-07-23 10:57:00
Edit :
Jeg har ikke brukt telefonen som modem mye, så jeg vet ikke om jeg har det problemet. Har ihvertfall ikke opplevd det ennå. Skal prøve med stringene når jeg kommer hjem, bør kanskje også ta en telefon til NetCom. Noen som bruker Netcom Data Accellerator, forresten? Har installert det, men får det ikke til å fungere.
--
Posted: 2002-07-23 11:10:00
Edit :
Jeg bruker netcom data accelerator og jeg må si det hjelper betraktelig på farten! Alle som bruker mobben som modem burde absolutt laste ned programmet! Funker fint på laptopen min. (Jeg bruker windows me) Er det forresten noen av dere som hørt noe mer om netcoms planer i forhold til MMS og den jævla 3K limiten?
--
Posted: 2002-07-24 03:50:00
Edit :
Hallo igjen folks.
Ser på diskusjonene at jeg har vært litt for lenge på sjøen ja.
Henger ikke med lengre.
Takk for alle tips om å oppgradere fra m til i.
Har desverre ennå ikke gjort det.
Hvis jeg leverer den inn her i byen så tar det 3-4 uker før telefonen er tilbake til meg fikk jeg vite.
Ser ut til at jeg må helt til Trondheim for å få til dette, det er jo synd at de ikke kan ha servicesenter overalt.
Liksom det er bare i de store byene folk vil ha dette gjort. Irriterende.
Vel.
Noen som har anbefalinger om hva man skal koste på når det gjelder kommunikasjon og synkronisering for data. Har stasjonær PC og lurer på enten kabelen eller kortet, er jo 1000 kroner i forskjell da, så hvis kabelen er bra så tar man vel den går jeg ut ifra.
Thank you.
--
Posted: 2002-07-25 13:16:00
Edit :
Noen her i Norge som har oppgradert til, eller vet noe om når kommer, firmware R2F004?
--
Posted: 2002-07-29 13:53:00
Edit :
Jeg må spørre dere om en ting jeg. Har endelig fått bytta til Telenor-abbonement på telefonen nå, og skulle prøve å få tilsendt sånn mms-oppsett. Så jeg sendte MMS T68 til 1999, og fikk svar tilbake: "Beklager, tjenesten er ikke tilgjengelig for øyeblikket!"... dårlig ass.
Men, saken er, jeg har sett noen sider her og der som beskriver hvordan man får satt opp mms manuelt med telenor, men der står det noe om brukernavn og passord, hva er det?
Håper på svar...
--
Posted: 2002-07-29 14:48:00
Edit :
Tror telefonnr. ditt er både brukernavn og passord. Det er også mulig du ikke trenger skrive noe på passord
Leste forresten et intervju med konsernsjef i Telenor, Jon Baksaas, i Dagens Næringsliv i dag, og har sakset følgende:
"Mobiloperatørene satser stort på at bildemeldinger skal bli en like stor suksess som tekstmeldinger. Konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor markedsfører produktet etter at han selv fikk en Sony Ericsson T68i med fotoapparat for noen uker siden
- Foreløpig er tjenesten gratis, fremholdt Baksaas til Dagens Næringsliv tidligere denne måneden.
Telenor har tidligere sagt at en bildemelding over mobilnettet vil koste ti kroner når tjenesten kommersialiseres."
Vil det si at MMS foreløpig er gratis i Norge??
--
Posted: 2002-07-29 15:00:00
Edit :
New Topic
Topic Locked