>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Quote:2: har comviq någon kb limit på bilder? för jag kan inte se på 3k bilder. isåfall kan man gå runt det på något sätt?Jag har inga problem med bilder, (exempelvis bakgrundsbilder här på Esato), men däremot fungerar inte teman (men det kanske beror på något annat). Spärren kan du enklast undvvika genom att använda någon annan gateway....
--
Posted: 2002-07-03 00:47:00
Edit :
hmm hur gör man det då? kommer gratis gprs (comviq) att försvinna om man byter gateway?
--
Posted: 2002-07-03 01:27:00
Edit :
är det någon som vet everyday.com använder som SMTP/POP konto? skulle fixa mailen @ mobilen
--
Posted: 2002-07-03 01:29:00
Edit :
@mrNoodles: Nu har jag prövat att använda GPRS Internet på mitt Comviq Kontant kort, tyvärr fungerar det ej
Det är jättetråkigt, nu kan jag inte använda en av de coolaste funktionerna min Sony DV-kamera har. Den är nämligen bluetooth-enabled och har inbyggd browser, jag ska kunna via T68 + GPRS surfa på DV-kamerans LCD-skärm. Men nu går det alltså inte, eftersom GPRS Internet inte fungerar ihop med Comviq Kontant..
--
Posted: 2002-07-03 13:43:00
Edit :
Det stämmer. GPRS data fungerar inte på kontantkorten, endast på abonnemangen. GPRS WAP fungerar dock både för kontantkort och abonnemang.
--
Posted: 2002-07-03 13:52:00
Edit :
Det stämmer. GPRS data fungerar inte på kontantkorten, endast på abonnemangen. GPRS WAP fungerar dock både för kontantkort och abonnemang.
--
Posted: 2002-07-03 13:53:00
Edit :
Jag undrar hur det kommer sig. Allt annat fungerar ju, frågan är om det är något tekniskt problem eller att Comviq bara inte ville att de som använder Kontantkort skall få exakt likadana förmåner som de med abonnemang
Hur som helst kan jag inte använda den coolaste funktionen hos min Sony DV-kamera..
--
Posted: 2002-07-03 14:00:00
Edit :
T68i
måste vara den grymaste telefonen alla kategorier någonsin
--
Posted: 2002-07-03 14:27:00
Edit :
Quote:
On 2002-07-03 14:00, kevin81 wrote:
Jag undrar hur det kommer sig. Allt annat fungerar ju, frågan är om det är något tekniskt problem eller att Comviq bara inte ville att de som använder Kontantkort skall få exakt likadana förmåner som de med abonnemang
Hur som helst kan jag inte använda den coolaste funktionen hos min Sony DV-kamera..
Jag tror inte det är någon teknisk svårighet som gör att kontantkortskunder inte får använda data tjänsten. Det handlar nog om att Comviq vill att abonemangen skall ha lite mera status...
Men kevin81 varför byter du till ett abonnemang, numera kan du ju behålla ditt nummer du har till kontantkortet.
--
Posted: 2002-07-03 14:50:00
Edit :
Hmm.. alla abonnemang har ju en månadsavgift. Det känns inte motiverad att betala den avgiften varje månad, för min del i alla fall. Och så finns det pott-abonnemanget, men då måste man ringa upp för 195kr i månaden ( jag spenderar 400kr på SMS varje månad, men ringer för drygt 100kr ).
Det skulle bara samlas ihop en förmögenhet på potten som jag aldrig kommer att ringa upp för.
Men undrar om när gratis-peridoen är slut, dvs. när alla måste börja betala för GPRS:en, så måste jag ju få exakt samma saker som abonnemangskunderna om jag som kontantkortskund, betalar lika mycket i GPRS-avgift, eller hur? Om inte så är fallet, blir det ett besök till Konsumentverket
--
Posted: 2002-07-03 15:48:00
Edit :
New Topic
Reply