Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Nederlandse draad... Dutch Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Nederlandse draad... Dutch Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 303304305 ... 407408409>

Vlammetje Posts: > 500

ja denk ook wel dat hij dik is maar dat scheeeerm!!!! *kwijl*
--
Posted: 2004-10-12 18:15:19
Edit : Quote

MEEUW Posts: 134

Das VET (hahaha)
--
Posted: 2004-10-12 19:21:22

sexychocolate Posts: 144

hahaha zou die 700 voor gram staan
Hij ziet er wel uit alsof het bijna een kilo weegt

edit-
Ben je weer een keer naar de klote en je verveelt je toevallig en je gaat ff met MusicDj spelen. Wil ik m'n masterpiece afspelen op m'n pc (tis een midi dus moet kunnen) LUKT HET GVD NIET EENS :@
Volgens mij heeft SE gewoon een beveiliging op met musicDj gegenereerde muziekjes gezet. Winamp en quicktime crashen gewoon. toch te gek voor woorden?

[ This Message was edited by: sexychocolate on 2004-10-12 23:11 ]
--
Posted: 2004-10-13 00:08:09

rencomp Posts: 188

@ sexychocolate

Dat is heel erg ja, dat de software crasht op de meest simpele midi files...
Wat je dan nog misschien kan proberen is het niet af te spelen met een mediaplayer maar met de windows verkenner (bestand selecteren met rechts, dan voorbeeld-of eigenschappen en dan het tabblad voorbeeld, gebruik ik ook meestal om eff vlug een midi te luisteren)

Las net nog het volgende op tweakers:
Nieuws [ T-Mobile en Orange niet meer samen in UMTS-uitrol ]

Gepost door Harold van der Wal dinsdag 12 oktober 2004 - 21:56 - bron: Redactie Tweakers.net

De telecomoperators T-Mobile en Orange staken hun samenwerking op het gebied van UMTS. Sinds 2002 werkten de twee samen aan de uitrol van een netwerk van de derde generatie, met de bedoeling om de infrastructuur goedkoper en sneller te kunnen aanleggen. Daarvoor werd door Dutchtone en Ben, de toenmalige namen van de ondernemingen, een joint venture opgericht met de naam Radio Access Network Nederland (RANN). Die wordt binnenkort weer opgeheven, waardoor de medewerkers hun huidige functie verliezen. Orange en T-Mobile zeggen dat nieuwe technische ontwikkelingen een onafhankelijke UMTS-uitrol voor beide partijen mogelijk maakt.

In 2001 stond de telecomwaakhond OPTA toe dat operators bepaalde onderdelen van het UMTS-netwerk zouden delen. Zodoende kon bijvoorbeeld bespaard worden op het aantal te plaatsen zenders en masten. T-Mobile en Orange gaan nu apart een eigen strategie volgen. Ondertussen laten de eerste stappen van Orange op de Europese UMTS-markt nog op zich wachten. De werking van 3G-telefoons op het netwerk zou volgens het bedrijf eerst verbeterd moeten worden voor een introductie van UMTS-diensten. Mogelijk wordt een lancering ergens in Europa uitgesteld tot 2005.
-------------------------------------------------------------------

Jammer, duurt dat nog weer langer, maarja gelukkig zijn Vodafone en KPN wel lekker bezig...
Vreemd dat ze ieder hun eigen strategie gaan volgen, ik vermoed dat ze zelf kunnen besparen op het bouwen van het netwerk, door net als E-Plus in Duitsland gebruik te maken van Mega-Towers (ruim 100+meter hoog), zodoende zijn er minder antennes nodig om een gebied te bestrijken...

En ook weer een manier om je personeel op straat te zetten
--
Posted: 2004-10-13 18:33:53

En nog iets over UMTS..
De Sony Ericsson Z1010 is beschikbaar bij UMTS van KPN:

Door Laurens Verhagen

Vooralsnog is slechts één toestel beschikbaar voor umts: de Z1010 van SonyEricsson. Later zal het aanbod uitgebreid worden. Dit toestel markeert officieel het begin van umts voor de consumentenmarkt namens KPN, maar Marco Visser (commercieel directeur van KPN Mobiel) geeft toe dat het in eerste instantie vooral de zakelijke gebruikers zullen zijn die de dienst zullen afnemen.

Verder denkt KPN aan wat zogenoemde early adopters. Het telecombedrijf doet er bij de persintroductie in Den Haag alles aan om de verwachtingen te temperen. Koste wat kost moet een overspannen hype zoals destijds rondom de introductie van i-mode worden voorkomen. Overigens zijn de i-mode-diensten ook via umts beschikbaar. Verschil is dat alles een stuk rapper gaat dan met gprs. De maximale snelheid op dit moment is 384 Kbps, vergelijkbaar met ADSL Light.

Dit jaar wordt door Visser een 'aanloopperiode' genoemd. Verder ziet Visser de introductie van deze week als 'de eerste paar meters van een marathon'. Het woord 'revolutie' neemt Visser dan ook niet in de mond. "Wij geloven in het pad van de evolutie."

Prijzen
In vergelijking met concurrent Vodafone is er weinig nieuws onder de zon. Een belangrijk verschil is de prijsstelling. KPN vertaalt de dataprijzen van zijn zakelijke umts-dienst naar de consumentendienst. Dat betekent onder meer voor negentig euro per maand een door KPN met 'flat fee' aangeduid abonnement. Dit heeft een datalimiet van 1 GB per maand. Wie bij Vodafone een dergelijke hoeveelheid via zijn mobiel verstookt, is heel wat meer kwijt.

Dit wil niet zeggen dat umts bij KPN goedkoop is. Zo hanteert KPN bij de goedkopere bundels een speciaal tarief voor videostreaming. Het bekijken van het complete journaal in de hoogste streaming-kwaliteit kost dan zo'n veertig euro. Downloaden kan overigens ook.

Bellen naar pc
Om het bekende faxprobleem (de waarde van een faxmachine is gerelateerd aan de hoeveelheid andere faxmachines) het hoofd te bieden, komt KPN met de mogelijkheid ook een videotelefoniegesprek te voeren met een pc, in plaats van alleen met een ander toestel. De 'ontvanger' van een gesprek moet daartoe eerst software vanaf de site van KPN downloaden. Ook een webcam is uiteraard onontbeerlijk.

Dit is, naast de prijsstelling, een ander verschil met het aanbod van Vodafone. Wie met een umts-abonnement van Vodafone naar een pc met de software van KPN wil bellen, komt bedrogen uit. Het videobellen tussen twee toestellen van KPN en Vodafone gaat bij de demonstratie maandag wel probleemloos.

De definitieve prijs voor beeldtelefoniegesprekken, die overigens nogal schokkerig verlopen, is nog niet vastgesteld. Visser spreekt van maximaal tachtig cent per minuut. Tot 1 januari mag de consument echter dezelfde prijs betalen als gewoon bellen.

De SonyEricsson Z1010 is vanaf 219 euro verkrijgbaar in combinatie met een tweejarig KPN MobielPlus 45-abonnement. Wie daar ook nog een flat fee-abonnement (à negentig euro per maand) bijneemt, mag het toestel gratis mee naar huis nemen
--
Posted: 2004-10-13 20:23:00

Ik heb het nog niet helemaal gelezen.
But heb pas nog prijs opvraag gedaan enzo hoe wat en waar van dat umts en dat gaat 75€ per maand kosten, max download is 1 gb. Dat schiet natuurlijk niet op. En heb ik het nog niet eens over het UMTS-kaartje in de laptop.
Afin ben nu aan het onderzoeken of draadloos netwerk meer dan 3 km kunnen overbruggen. Morgen de eerste testdag.
greetz
MEEUW
--
Posted: 2004-10-13 21:20:54

@MEEUW

UMTS flatfee bij KPN is 90,- maand...maaru, wel datalimiet van 1Gig, schiet natuurlijk ook niet op zo, hoezoo flat-fee

Jij weet toch net als ik dat draadloze netwerken gemakkelijk 3km kunnen overbruggen, gebruikmakend van richtantennes waarmee signaal gebundeld een bepaalde windstreek wordt gestraald...alleen deze afstanden rondstralend versturen (wat eigenlijk de bedoeling is denk) vraagt meer van je apparatuur (en meer zendvermogen, die dan wettelijk weer niet is toegestaan )

[ This Message was edited by: rencomp on 2004-10-13 20:33 ]
--
Posted: 2004-10-13 21:31:00

Ja, 3 km overbruggen lukt wel, mits er niks tussen staat natuurlijk. Nederland is plat, maar niet bouw vrij .
Industrie terreinen staan in de weg of een snelwegbrug(full gewapend beton)
Boompies, duzzz......

Morgen ga ik shoppen en bouwen .
--
Posted: 2004-10-13 23:16:10

Vlammetje Posts: > 500

wat worden eigenlijk vodafone's UMTS tarieven, weet iemand dat al? Twee toestellen (Z1010 en Samsungetje) zijn al in de verkoop, per december zouden er nog 8 moeten volgen

Ik wil wel ( OF COURSE!!!) maar is wel afhankelijk van wat het allemaal moet gaan kosten

bedabkt voor het nieuwtje over RANN trouwens, die huren bij ons (antenne op dak ) dus daar moeten we even achteraan.
--
Posted: 2004-10-14 08:22:23

Dat umts zal toch nooit zijn geld opleveren. Overal is adls bijna.
Ik weet niet of hier mensen pdatje hebben met draadloos netwerk? Rij door nederland ermee en om de haverklap heb je verbinding met een netwerk waar je kan adslen ff.
Nuchter gezien, waarvoor zou je het nog nodig hebben? Voetballen kijk je toch liever in de kantine met aantal maten en groot scherm(belangrijkste, de biertap is niet ver )
Het uitrollen van umts duurt veelste lang, en is veelste duur.
Enige voordeel zie ik dat het goedkoper of rendabeler is voor de providers zelf zodat het bellen goedkoper kan.(of efficienter)
Maarja 7 keer sneller dan isdn is het toch? das dus 6 x 7 = 42 kb/s
gprs is +/- 15 kb/s. (dacht ik uit mijn hoofie)
Nou kaartje van umts kost pakweg 500€
dus 1 jarig contract 500€ + 90€(ik had 75 € vernomen but oke laten we van 90 uitgaan) x 12 = 1580 €
per maand downloaden we 1000 mb met umts.(24 mb is kwijt door prioriteits bit zeg maar of verlies van andere dingen wa eva)
Nou koop ff voor 80 € draadloze netwerk swits. Antenne erop. Staafje. KOst pakweg 100 euro. En je hebt ook internet.
Nadeel van beide is dat er wel bereik moet hebben. But umts is pas in 2005 beschikbaar in > dort, zwolle, leeuwarden, breda. enz enz nee handig hoor die shit.
Na negatiever kan ik nog niet zijn hahaha
Ben wel reuze benieuwd hoe wat en waar het gaat stranden.

Volgende post word alles over positief umts
greetz

--
Posted: 2004-10-14 11:14:19
Page <  123 ... 303304305 ... 407408409>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home