>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Ett svenskt T610/T630-forum
Bookmark topic
Bra svar... not
Om du provar din sida så kommer du se att det inte är OK att ladda ned en .THM-fil från HTML. Telefonen vet inte vad den skall göra med den.
Inte samma som med .MID och .MPN för signaler och spel kan den hantera i HTML.
Dock så går det ju att ladda ned theman också, det kan man göra från ericssons hemsida t.ex. dock är detta en WAP, så jag tar för givet att det är WAP som är nödvändigt för att det skall fungera med teman.
Jag ser gärna att någon som faktiskt vet, och har en fungerande syntax bidrar med lite hjälp.
--
Posted: 2003-06-18 15:59:35
Edit :
Strunta i temat bara det ligger där och skräpar bara, men resten funkar eller hur?
This message was posted from a T610
--
Posted: 2003-06-18 19:40:53
Edit :
Jag tror du missförstår mig jyrgen.
jag är inte ute efter att få förslag på sidor med teman. Jag är ute efter syntaxen för wap (WML) som gör att teman går att ladda ned.
du har säkert en jättefin sida, men det är inte det jag är ute efter. Hade jag velat haft länkar hade jag skrivit "Vill ha länk till en t610 sida".
Om du lägger ut ett tema på din sida och provar att ladda hem den så kommer du att inse mitt problem
--
Posted: 2003-06-18 20:43:03
Edit :
@Boink
SKulle det inte funka med xHTML också och inte bara WML? Bara en dum fråga... Du har väl en T610 så för dig skulle det ju funka att göra en sida i xHTML.
--
Posted: 2003-06-19 00:22:37
Edit :
T68i, T300, T310 og T610 har vel alle wap 2.0 og da støtte for xhtml.
--
Posted: 2003-06-19 00:23:49
Edit :
var och pratade med Engström Telecom i Sickla idag. ca 2 veckor ligger det fortfarande på för att få sin telefon brusfri. de har bara 2 killar som klarar att löda så små kretsar.
--
Posted: 2003-06-19 01:49:10
Edit :
hmm..
bra tips om xHTML, tänkte inte på det.
Sidan har jag ju redan. HTML duger utmärkt för telefonen (postade länken i en tidigare post) och man kan surfa till den. Det är bara de infernaliska tema-filerna som telefonen inte vet vad den skall göra med
--
Posted: 2003-06-19 05:13:55
Edit :
Mm det är någon som här ett fint ej orginal tema som ni kan mms mig, mitt nummer är 0736703985
--
Posted: 2003-06-19 14:55:15
Edit :
kan man inte stanna online med t610 utan webläsaren går det
--
Posted: 2003-06-20 14:04:42
Edit :
Jeg skreiv (om T610):
Et problem er at jeg ikke får hørt hvordan SMS-tonene høres ut. Hvis jeg skifter hører jeg den nye første gangen. Neste gang jeg skifter tone er telefonen taus. Samme neste gang der igjen. Har noen andre samme problem?Fant løsninga. Det er bare å bla sakte gjennom SMS-lydene så blir hver enkelt avspilt. Annet: Batteritida nevnt av andre her er lik hos meg. Jeg må lade telefonen annenhver dag. Uten overdrivi mye bruk av telefonen. 315 timer er jeg rimelig lang unna, heller rundt 50. Og det er med all strømsparing aktivert. Savner det å skifte mellom ord i T9 med 0-knappen. Savner tall foran undermenyene, det er kjedelig å måtte telle hver gang en skal bruke tall som snarveger. Men, SMS-skriving er uendelig raskere enn med R520-en min. Blaing gjennom wap-sider er raskt. E-posten funker fint, inkludert sending av vedlegg. En fordel framfor R520 er at ikke hele innboksfila blir lasta ned fra posttjeneren, men bare de siste e-postene. Mye mindre dataoverføring. En annen fin ting framfor R520 er at lagring av tlf. nummer i meldinger automatisk kommer opp på et nytt kort (eller som tillegg i et eksisterende). Slipper å gå gjennom "ulagra nummer" osv. Kristian André
[ This Message was edited by: kristaga on 2003-06-20 14:26 ]
--
Posted: 2003-06-20 15:24:58
Edit :
New Topic
Reply