>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Romanian Forum
Bookmark topic
nu ai gresit ...iti cam trebuie un cablu service si un programel
SEMCTool
--
Posted: 2007-03-05 02:28:10
Edit :
Quote
On 2007-03-04 20:11:09, bogdan1978buc wrote:
Bogdane, ce ai alege intre chiptuning si unichip? Personal as merge pe unichip, poti sa-l scoti cand vrei (cand te duci cu masina la revizie, etc.) si in plus de asta, am inteles ca daca-i faci tuning s-ar putea sa nu mai treaca noxele la itp.
o sa scriu mai mult si imi cer scuze....sper sa nu va plictisesc...dar e o problema ce merita explicata!!
stii, ca am mai avut noi mai demult discutia asta.
dintre resoftare (nu cip normal, ca nu prea sunt de acord cu ala, decat pt masininle mai vechi de 2000) si unicip, ales soft. e mai sigur, pt ca e facut de profesionisti. majoritatea sunt venite direct din afara. sau daca stii al cine sa apelezi, sunt facute de oameni care stiu.
unicip fac cei de la mastertuner, despre care nu am auzit multe de bine. nici de rau, decat de dyno lor ca "minte cu nerusinare". totusi, as face un fel de unicip, dar la cineva priceput.
eu acum am un fel de unicip, facut din softul normal pt masina mea. asa voi face si daca upgradez motor. la ora actuala un om deosebit si foarte epxerimentat in resofari este din Cluj. recomand cu mare caldura !!
deci ori un soft facut calumea de cineva care se pricepe (si aici e mai bine soft direct luat din germania si pus de cineva care nu prea se pricepe sa modifice....) ori un soft custom facut de cineva care se pricepe (nu tre sa fie parerea mea sau a ta, ci o chestie stiuta bine). amandoua sunt la fel de bune. conteaza cine face operatiunea.
curios e ca la Mastertuner dyno ala masoara cam ce rvea el. sau ce vor cei de acolo
masini iesite de pe dyno cu 248 de cai, au luat bataie pe strada de la acelasi tip de masina cu soft de 220.
am prieten cu Golf V GTI care acolo pe dyno a iesit ca are 216 cai (din 200 stock cu soft...
)) deci a castigat 16 cai din soft la masina turbo..... adica o mare gluma) si care a batut GTI masurat la ei cu 250 de cai. sau Octavia vRS masurata la ei cu 274 de cai, sta la 1-maxim 2 masini in fata GTI asta cu 216 cai.
masini care masurate pe la metrotehnica sau prin alte parti au dat alte puteri.
lumea e de parere ca pe la mastertuner se mai masluieste dyno sa arate alta putere proaspatului proprietar de unisoft de la ei. si asta formeaza o nota de neincredere in ei. citetse si pe 4tuning.ro sa vezi.
legat de scosul cipului inainte de revizie.
atentie mare!!!
numai cei care nu se pricep mai programeaza masini dupa moda anilor '90. cu cip de plastic sau power box. cipul de plastic mai se foloseste inca la masini fabricate inainte de 2000. dar nu prea e recomandat. iar powerbix e cea mai mare prostie inventata vreodata pt maisna. stii ce face? iti pacaleste / bypass senzorii sa dea motorul mai multa putere fortat. adica ca si cum ai merge muuult mai turat. pacaleste senoziri sa dea mai mult din motor. ar fi o explicatie mai simpla. e o mare prostie, pt ca in caz de erori computerul maisnii nu le mai vede si trece peste ele...fortatnd motorul. nu numai ca dauneaza grav motorului, dar si nu are raspunsul dorit.
cip tuning si resoftarea (adica modificarea softului masinii) sunt altceva. imprima alti paramentrii computerului masinii (ECU) care functioneaza la altii parametrii. nu e nici asta 100% safe...dar o masina se poate strica la fel de bine si fara cip, ca si cu cip. nu cip strica masina, ci soferul si felul acestuia de a merge. !!!!
in cazul cipului e mai greu de scos acesta daca te duci la revizie (oricum, asteapta sa faci 15-20 0000 km la o masina pana sa pui cip daca e noua, si cateva mii sa te obsinuiesti cu ea , daca e sh).
in cazul softului, in favoarea caruia votez mereu e muuuult mai simplu. e ca si cum ai scrie alt windows. cand rvei sa il scoti, pui inapoi softul original al masinii si te duci la revizii/ garantie. chiar daca te suspecteaza ca ai soft, sau ca ai avut. aceste se poate verifica prin 3 metode simple.
daca ai inca soft modificat cant te duci la garantie, ori ti-o pun pe dyno si ti-o masoara (yeah...right!! de parca ar sta ei sa faca asta), ori iti citesc softul masinii (si daca se pricep isi dau seama ce parametrii ar trebui sa aiba, dar f.f.f.f putini dintre cei care lucreaza in service la dealer stiu ce parametrii sunt in soft
nu prea au ei treaba!) sau masinile mai noi (dupa 2002-2003) au un counter care spune de cate ori a fost scris softul masinii.
dar, de obicei nimeni nu sta sa verifice daca ai sau nu cip/alt soft decat daca ai probleme la motor. si prob mai grave.
sfatul meu: un soft cutsom facut la cineva care se pricepe, sau un soft clasic dar tot asa...de la cineva care se pricepe..si spus tunerului de la inceput ca e nevoie de pus soft original cand merge masina la revizii. asta,daca vrei tu, ca posesor.
legat de noxe. nu are treaba cip cu noxele decat daca softul e facut prost, masina are muuult mai multa putere decat avea stock.
ma invart intre oameni cu masini cipuite. de la smart la Porsche. am vazut inclusiv Lambo cipuit. a venit acum in RO un Porsche de ~1000 e cai putere. nici unu nu a avut prob la noxe. singurele care isi mai refac softul din cand in cand pt ITP sunt cei cu TDI modificate grav (linkuri mai sus) care oricum suntem prieteni cu tunerii si mai le fac softul mai low ca sa nu scoate fum mult. atat. si tot trec. inchipui-ti Golf TDi de la 130 la 230 de cai, ca soate ceva fum . e normal. e alta cantitate de aer si motorina injectata. si tot nu are prob.
inca ceva:
Leonul acela galben de mai sus, primul link, dus la >250 de cai din 150 TDI e chiar al unui tuner din RO. unul dintre cei mai tari. ceky. DIMSPORT. si are >100 000 km cu masina. daca mergi corepsunzator cu ea. si protejezi cand e cazul turbina (cat e rece uleiul, si pana intra turbo in fucntiune) totul e ok.
scuze celorlalti ca am poluat forumul cu explicatii despre masini si tuning, dar e o chestie interesanta. nu ma ocup cu asta, dar imi place sa modific la motor. si poate mai e buna si altcuiva
si sincer, acum ma preocupa mai mult decat un telef. si oricum nu mai ma pricep asa bine la
. din pacate.
daca mai ai/aveti intrebari..shoot.!
sper sa nu va plictisiti citind. daca nu intelegeti ceva...tell me!
--
Posted: 2007-03-05 08:10:15
Edit :
Quote
On 2007-03-05 02:28:10, ozzyboy wrote:
nu ai gresit ...iti cam trebuie un cablu service si un programel
SEMCTool
Multzumesc petru raspuns
. Totushi ash vrea sa intreb daca cineva a incercat aceasta metoda shi daca a functionat fara probleme...pentru ca nu prea vreau sa-mi asum riscuri intr-o asemenea situatzie shi apoi sa apara erori in soft, glitches etc., mai ales dupa cat m-am chinuit sa pun mana pe telefonul asta lol.
--
Posted: 2007-03-05 15:40:22
Edit :
Quote
Mersi pentru info bogdane, lucruri despre care auzisem in linii mari. Ideea este ca ma bate gandul ca maine 6 martie sa ma duc sa-i trag un chip, vineri urmand sa iau drumul Germaniei, Danemarca si ceva Suedia, intr-un concediu. M-ar interesa un consum redus si o putere marita. Initial am considerat tcm pe primul loc, dar in ultima vreme am ochi numai pentru dimsport
Am auzit tot de la cineva care si-a facut la dimsport ca a vazut persoane care si-au facut la tcm si au ajuns in final tot la dimsport.
Dat fiind ca ma grabesc, astept informatii vitale de la tine, si nu ma deranjeaza sa-mi umpli casuta de pm
Numai bine.
P.S. este un forum al nostru, este liber, si ne suportam bine, asa ca fiecare este liber sa-si rezolve ceea ce-l ustura.
[ This Message was edited by: bogdan1978buc on 2007-03-05 19:18 ]
--
Posted: 2007-03-05 20:17:19
Edit :
Quote
in primul rand, drum bun , si distractie placuta.
postez aici si nu pe PM ca poate sunt si altii interesati.
mereu intre tuneri va fi mancatorie mare. sunt multi bani la mijloc si mult orgoliu. din cate stiu eu, tu ai renault, nu?
luand in calcul si pretul, eu zic ca la oricare dintre astea poti face linistit. este o masina care la care s-a mai facut si din cate stiu eu fara prob majore. mai ales ca parca e un turbo diesel, acolo treaba e destul de simpla. ai putea, daca ai fi avut timp sa vezi cateva rezultate de pe forumul reno, sau sa vb cu oameni de acolo mai in masura sa iti dea sfaturi. eu, din cate stiu la renault nu au fost prob. dar, sunt "specializat" pe VAG (vw, audi, skoda, seat) si atunci nu sunt in masura sa te informez din toate pct de vedere pt renault.
oricum, din cate stiu eu, la tine va veni un soft care este deja testat pe alta masini. adica nu iti va face un soft custom pt ca nu are motive. decat daca vrei tu altceva. de obicei iti va pune un soft care merge foarte bine si pe alte masini identice cu a ta. asta are si + si -.
+ siguranta ca merge. deja e utilizat si testat pe alte maisni identice
+ ideea nu este folosita doar la noi, ci si in afara tarii. asa functioneaza. de ce sa faci ceva custom, cand ceva clar merge la toti. e ca si cum ai incerca sa modifici o sticla de apa dupa gura fiecaruia. da, daca vrei ceva custom..atunci e alta idee
- ca fiecare masina are parametrii ei, e utilizata in parametrii diferiti, fiecare are un anumit nr de km.
oricum, ideea este simpla. oricare dintre cei doi alegi...am siguranta ca va fi bine.
si unicip are fi bine, dar eu imi mentin parerea despre Mstrtuner.
daca ai timp sa vb cu fiecare in parte iti va explica acelasi lucru, ca softul sau e mai bun si iti va da exemple de softuri ale celorlalti care nu merg. pt ca astea sunt de toate partile. atat softuri bune cat si masini cu probleme.
oricum, dintre tot ce e pe piata astea 2 firme stau in frunte. atat ca nr de softuri cat si dpdv al calitatii. mai vin din spate si altii -chiptuning.ro adica rabanne- .
deci ramane la latitudinea ta. oricum, consumul va scadea doar daca mergi la fel cu masina. si stiu putini care merg la fel cu masina dupa resoftare. uneori si eu merg frumos...dar cand simt cuplu si puterea ma cam "pierd"
iti doresc multi km si drum bun prin afara.
la fel de bine poti astepta pana te intorci si faci softul atunci, dupa ce te documentezi temeinic. nu te grabi.
eu, l-am facut si la CJ la un super tip, care a lucrat cu tcm inainte...dar acum lucreaza cu rabanne cred. un om super care stie ce face. iti dau PM cu nr lui de telef. nu stiu daca are timp azi, dar poti incerca.
vezi ca am same id si pe mess.
--
Posted: 2007-03-06 07:17:26
Edit :
Quote
Mersi, dar deja am tunat-o
I-am facut chiptuning la dimsport, si in plus de asta i-am schimbat rotile: aveam de 15" Continental sau ceva de genul asta, si am "redus-o la tacere", ca sa nu mai ceara - jante 17" originale Renault, iar gumele Bridgestone Potenza
Am iesit in seara asta pe autostrada, sa verific puterea si stabilitatea, si credeam ca merg cu alta masina, nu aia a mea
Inca un roman fericit.
--
Posted: 2007-03-06 21:16:40
Edit :
Quote
bv, ma bucur. si inca nu vezi adevarta fata, ca ai pus roti mai mari. si trage un pic mai greu cu ele. pt fun, incearca cu rotile cu care erai obisnuit.
pune si tu niste date de la cati CP si Nm ai plecat si la cat ai ajuns..
merci.
--
Posted: 2007-03-07 11:03:34
Edit :
Quote
Pai baietii au datele pe site; de la 82 stock la 100-105 cp si de pe la 190Nm pe la 240Nm. Oricum se simte si cu astea, chiar daca trecand de la 15" la 17" rotile ingreuneaza la inaintare.
Acum ce naibii sa zic, pot sa zic ca am schimbat masina, asta-i tot ce pot sa spun, in ideea in care nu aveam ce sa-i represoz nici inainte. Urmatorii pasi vor fi folii, bandouri vopsite in culoarea caroseriei, manerele vopsite, in culoarea modelului dynamique, adica argintii, si mai vad pe parcurs. Oricum pentru moment o sa o las mai moale.
--
Posted: 2007-03-07 18:52:48
Edit :
Quote
aha, foarte frumos. multi km inainte. ce sa o lasi mai moale? masina..sa mergi mai incet? sau investitita in ea?
--
Posted: 2007-03-08 06:56:30
Edit :
Quote
Pentru moment nu pot lasa viteza, dar pot lasa investitia
--
Posted: 2007-03-08 15:17:50
Edit :
Quote
New Topic
Reply