Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Halebop Forum ett bra kontantkort.
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Halebop Forum ett bra kontantkort. Bookmark topic
Page <  123 ... 333435 ... 414243>

FluffyBunny Posts: 25

@dragontrumpetare Ah, då förstår jag - tack för info.

Det går att ta bort vodafone live, men det är nog bökigt om man inte håller på med sådant i vanliga fall. (Har läst på Flashback Forum om detta)
--
Posted: 2004-03-14 02:05:46
Edit : Quote

dragontrumpetare Posts: 231

Är inte så säker på att det går att göra det med SHARP eftersom de antagligen har VODAFONE menyer i grunden? Eller har de en annan meny egentligen eller?
--
Posted: 2004-03-18 21:10:45

Garion Posts: 0

Hej alla halebopfans!

Har ett problem som någon av er kanske kan hjälpa mig med. Börjar bli smått irriterad på att alltid hålla på och j*vlas med mina gprs inställningar. Så fort jag tankat mobben (efter att den varit tom) så funkar av någon anledning inte mitt gprs, symbolen den blå liggande trekanten finns där men den kopplar inte upp utan det kommer upp en ruta som meddelar att det är kommunikationsfel? Detta inträffar nästan varje gång jag har tankat mobben, måste då in på halebops hemsida och ladda ner nya inställningar (när sidan nu funkar) och då fixar det sig till nästa gång. Trodde först det berodde på min mobil, hade till för en mån sen en T300, men samma problem forsätter nu alltså med min T630. Halebops kundtjänst säger bara hela tiden att jag ska ladda ner nya inställningar, men ska man verkligen behöva göra det hela tiden?
--
Posted: 2004-03-21 00:29:48

FluffyBunny Posts: 25

@Garion Det är så att om du kommer under en viss summa i din samtalspott så försvinner din GPRS, sedan kan du behöva lägga in allt igen pga en bugg hos Telia.

Det kan även låsa sig så att du måste ringa upp Telia och be dom låsa upp ditt abonnemang (gäller endast GPRS dock)
--
Posted: 2004-03-21 18:34:13

@Garion

Det stämmer det som Fluffybunny säger, men visserligen har jag aldrig märkt att tjänsten försvinner? Men visst, går saldot under 30kr ( gäller även TELIA refillkort) så stänger systemet ned GPRS-tjänsten. Den säts igång igen så fort men fyllt på med mera pengar. Vanligtvist skall det gå igång direkt. Men det kan funka, genom att bara ringa, och avbeställa GPRS, och sedan ringa upp efter en stund och beställe tjänsten på nytt. Det har alltid funkat för mig, och jag hade en T300 (förut).
--
Posted: 2004-03-21 19:18:34

Garion Posts: 0

@fluffybunny
@dragondrumpetare

Tack för tipsen. Visst jag är oxå medveteten om att gprs tjänsten stängs ner när man understiger 30 kr gränsen. Problemet är bara att vid upptankning av mobben så får jag ofta fixa nya inställningar för att få tjänsten att funka igen. Men det kan vara som fluffybunny skrev att det finns en bugg som gör att det krånglar ibland. Har även fått mitt kort uppdaterat av halebop, men vet inte om det hjälp så mycket. Men nu ikväll efter ca 1 vecka så funkar helt plötsligt gprs igen, mycket skumt!

Får hoppas att halebop sänker taxan för gprs, för om inte jag är helt ute och cyklar så är telia förnärvarande billigare än halebop, och halebop lanserades väl ändå som ett lågprisalternativ med allt vad det innebär?

Någon som vet om man skickar gratis mms på helgerna med halebop, vilket tydligen är fallet med telia? Nästan ingen i min bekantskapskrets nyttjar mms så jag har inte hunnit testa än=).
--
Posted: 2004-03-21 22:23:07

@Garion

Vet inte om man skickar MMS gratis på helger. Har förtillfället ingen MObiltelefon som stöder MMS. *suck* Men man kan ju kolla upp saken?
--
Posted: 2004-03-21 23:27:02

gareb Posts: > 500

@dragontrumpetare

Fattar inte chatten på Halebop i min lur men det kanske kommer en snillebllixt snart.
--
Posted: 2004-04-15 09:37:31

@Georgia rebel

Hmm... det får man väl hoppas. Jag är som sagt lite nyfiken, eftersom jag själv inte kan använda dylika saker... *snyft*
--
Posted: 2004-04-15 14:47:17

JIPPI!!!!

Halebop sänker återigen priserna på MMS och GPRS till 2:75kr/st respektive 19kr/Mb. Inte billigast, men samma nivå som TELE2COMVIQ

--
Posted: 2004-04-28 18:46:11
Page <  123 ... 333435 ... 414243>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home