Regional : Europe, Middle East and Africa : Nederlandse draad... Dutch Forum
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Nederlandse draad... Dutch Forum
Bookmark topic
We hebben ook pas sinds mha pakweg 5 jaar tv kabel. Maar upc leverd hier geen internet.
Ik woon te ver van de centrale.
Die 4 huizen na avelingen hebben geen tv kabel meende ik te horen. Te ver buiten gorcum
.
De opkomst van adsl2 heeft er mee te maken dat het in de polder allemaal wel ineens beschikbaar is vermoed ik.
1,5 mb wat zou dat heerlijk zijn
Je zou bijna zeggen : geen vriendin meer nodig
.
grz
MEEUW
--
Posted: 2005-10-27 20:49:33
Edit :
Quote:
On 2005-10-27 20:49:33, MEEUW wrote:
1,5 mb wat zou dat heerlijk zijn
Je zou bijna zeggen : geen vriendin meer nodig
.
grz
MEEUW
idd
nope...daar gebruik ik het niet voor.......
Maar nu wie iets over het GSM in NL:
Ik heb mn abo bij Orange (free30) nu maar eens opgezegd, immers bellen kan veel goedkoper, zonder ook maar een enig abo te hebben, daarom de vraag: iemand al enige ervaring met deze volgende prepaid nieuwkomers:
www.simyo.nl
Via netwerk van KPN, bellen 16cent, sms 8cent
www.easymobile.nl
via netwerk van Telfort, bellen 16cent, sms 8cent
www.lowcall.nl
van Debitel, via netwerk van Telfort, bellen 14cent, sms7cent (geen beltegoed maar achteraf via rekening betalen
Voor mij dus geen nieuw abo meer.......
[ This Message was edited by: rencomp on 2005-10-27 20:40 ]
--
Posted: 2005-10-27 21:27:02
Edit :
@ rencomp
Ik heb geen ervaringen met de nieuwe "prepaid" aanbieders, want als ik het goed begrepen had waren het prepaid abonnementen die postpaid rekeningen opleverden. Dus je krijgt alleen een rekening als je gebeld hebt maar je hoeft geen beltegoed in te kopen als je dat niet wilt en je kunt er elk moment uitstappen. Alleen lijkt me wel dat, als je een nummerportatie naar een van de nieuwe aanbieders doet, je toch een tijd aan ze vast zit. En ik kan bij geen van allen echt een goed overzicht van de kosten in het buitenland vinden en wat voor diensten ze naast het bellen nog meer aanbieden (maar ik kan ook gewoon scheel zijn).
Ik neem na het aflopen van mijn orange abonnement voorlopig ook geen nieuwe en denk dat ik dan maar weer lekker een jaartje zonder ga zitten omdat ik dan 30% korting krijg op mijn T-Mobile sim met after three. Ik zit nu al op 20%, dus ik bel doordeweeks na 15.00 uur en voor 08.00 en in het weekend al voor 0,16 Euro per minuut en dat wordt over 6 maanden dus 0,14 Euro.
Aangezien ik nu een orange free abonnement van 32,50 heb en ik gemiddeld zo'n 22 euro per maand mee neem naar de volgende maand snap je wel dat ik voor jan doedel een abonnement heb genomen, want op die paar belletjes na bel ik werkelijk niemand, maar ik word daarentegen wel helemaal gek gebeld dus dat zal elkaar wel neutraliseren. Als ik dan ook nog eens dat orange naar orange zou activeren kom ik gewoon op hetzelfde uit want al mijn vrienden hebben orange.
--
Posted: 2005-10-28 04:09:08
Edit :
Over simyo heb ik wel al wat gelezen. Wat me wel handig lijkt is dat je zelf een nummer kan kiezen (de allerleukste zijn er al wel uit, maar er is nog aardig wat keuze). Alleen het nadeel is dat je ermee in de min kan gaan. Dus niet dat als je beltegoed op is, dat je dan niet meer kan bellen. Op zich zou het voor mijzelf niet echt veel uitmaken, maar dan kan je net zo goed een abo nemen.
Over een tijdje ga ik ook bij orange weg (eerst mijn beltegoed opbellen). En waar ik dan heenga weet ik nog niet echt dus ik ben ook rond aan het kijken. Nu lijkt kpn/hi of vodafone de beste optie.
[ This Message was edited by: Bianca on 2005-10-28 11:53 ]
--
Posted: 2005-10-28 12:52:28
Edit :
Simyo en Easymobile zijn aanbieders die alleen maar voor het "pure" bellen en sms'en zijn, dus geen MMS, Wap, en GPRS diensten. Dit is wel te activeren bij Lowcall, maar dit kost je eenmalig 8Euro.
Lowcall werkt met maandelijkse rekening achteraf, bij de overige bestel je Prepaid tegoed via een internetsite, en dit betaal je bv via je bankrekening, hierna krijg je geen rekeningen meer, todat je natuurlijk weer moet opwaarderen
Kosten voor het bellen in het buitenland zijn wel te vinden, alleen niet echt aan te raden, een Hi, of Vodafone prepaid zijn goedkoper.
Mijn Orange sim blijft na abo periode nog wel actief als Orange Ready (prepaid) , er staat immers nog ruim 200,- tegoed op, dit wordt als goed is overgezet naar beltegoed.
Hiernaast gebruik ik nu heel vaak een Vodafone Prepaid, met de nieuwe tarieven, ik bel vaak huislijnen en Voda nrs, deze gesprekken kosten na 3 minuten niets meer (dus 1uur bellen kost 3x35cent+9cent starttarief, 1,14Euro, weinig abo's waarvoor je met dit bedrag een uur kan bellen)
En bellen in het buitenland is met deze sim een stuk voordeliger..
--
Posted: 2005-10-28 20:33:41
Edit :
Heb je dat gecheckt of je je resterende tegoed om kan zetten naar ready? Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat ze dat niet meer doen. Ik zal wel kijken of ik die link nog kan vinden.
This message was posted from a Z800
--
Posted: 2005-10-29 10:17:12
Edit :
Quote:
On 2005-10-29 10:17:12, Bianca wrote:
Heb je dat gecheckt of je je resterende tegoed om kan zetten naar ready? Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat ze dat niet meer doen. Ik zal wel kijken of ik die link nog kan vinden.
This message was posted from a Z800
Ik hoop het idd nog wel......
Het zit zo, van Free naar Ready behoud je het beltegoed, van Ready naar een nieuw Free abo krijg je maximaal 25Euro mee..
Als het niet lukt is de keuze voor nummerportering naar een nieuw, goedkoop prepaid norm, niet moeilijk meer....
--
Posted: 2005-10-29 20:32:20
Edit :
De link heb ik ff opgezocht:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1044369
Kan je dan toch nog wel je beltegoed behouden als je je nummer kan porteren?
--
Posted: 2005-10-29 20:38:05
Edit :
Quote:
On 2005-10-29 20:38:05, Bianca wrote:
De link heb ik ff opgezocht:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1044369
Kan je dan toch nog wel je beltegoed behouden als je je nummer kan porteren?
Nou, dat wordt moeilijker, immers, de Orange sim komt te vervallen (het nr wordt dan geporteerd naar een andere provider), het beltegoed zit immers aan de sim (provider) gekoppelt..
Wordt niet makkelijk dus, maar ik ben voorlopig nog niet van plan om te porteren, zolang er nog heel wat beltegoed op die Orange sim staat....
--
Posted: 2005-10-29 20:55:04
Edit :
Ik weet niet hoe lang je abo nog loopt maar anders wordt het doorbellen. Dat omzetten naar ready was wel voordeel van orange. Ik ben vorig jaar begonnen met een kleine 500 euro beltegoed
--
Posted: 2005-10-29 21:13:59
Edit :
New Topic
Reply