>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Jag har blandade känslor för P800.
Jag behöver inte en PDA. och sålänge kameran är lika bra (ungefär) som en MCA-20 eller 25 så känns 800'an lite för stor.
Men jag vill ha en ändå...
--
Posted: 2002-08-08 01:11:00
Edit :
Hej!
Har förbokat länge en P800 men har blivit tveksam nu när priset kom till känna, alltså ett preliminärt pris som kan komma att ändras.
Funderar nu på att gå och köpa en 7650 istället. Orkar inte vänta, men har nån erfarenhet av den?
Vet att det är massa saker jag går om miste om som P800 är mycket bättre på. T.ex. minnet, skärmen, designen, utbyggbarheten och resten som gör att SonyEricsson gör den bättre...
Vad ska jag välja?
--
Posted: 2002-08-08 01:17:00
Edit :
Köper du en 7650 är du galen !
Ska du ha en tung cameratelefon så vänta på P800 !
Innerst inne så vet du vad som är rätt.. feel the force..
--
Posted: 2002-08-08 01:24:00
Edit :
Tjena alla svenskar!! Jag kollade runt lite på min T68:a och prövade att skicka sms med gprs som bärare och det funkade.. :-) Jag har halebop kontant.. Kan någon annan också kolla om det funkar för andra??
This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-08-08 21:59:00
Edit :
Grr.. jag vill att Telia Felia ska komma ut med detta oxå ! jag skickar minst 1000 SMS per månad !!
--
Posted: 2002-08-08 23:48:00
Edit :
Allså jag e jävligt trött på min telefon..
Först så köpte jag en T68m..
Hade den ett tag o så började den bli skum.. Stängde av sig.. Gick inte o ringa o sånt...
Gick ner o uppgraderade den till I programvara...
Fick det till o funka ett tag... Sen så gick den jävla joysticken sönder... Så lämna jag in den.. Fick tillbax en lödad telefon med ny knapp... Fungerade bättre men fortfaraden seg som ett helvete...
Hade den en 2 veckor så slutade telefonen helt plöstligt fungera... HElt totalt stop.. Gick o starta den.. Men allt var totaltåterställt... Gick o ringa till den men inget ljud i varken mic eller hörlur... Gick inte o skriva in nummer eller nått... Inget fungerade...
Lämnade in den o fick en helt ny t68m uppdaterad till I och den funkade väl bra ett tag... O nu så har de börjat igen..
Mp3spelaren funkar knappt...
GPRS o wappandet fungerar fast bara ibland... (Har testat med abb o andras kort som jag vet fungerar)
Och sms o sånt fungerar ibland.. Ibland tar d flera timmar o få medelanden...
Och ibland går d inte o ringa från den.. Den låser sig när man trycker YEs efter slagigt nummer... Sen så d värsta är att den startar om sig själv o sånt skadade saker hela tiden....
Nu undrar jag...
Kan jag gå tillbax till affären o begära tillbax pengarna eller ny telefon?
/Patrik.
--
Posted: 2002-08-09 14:55:00
Edit :
@TweakeR
butiken kommer nog vara gnälliga... dom vill knappast bara sådär ge dig en helt ny telefon eller ge dig pengarna tillbaka. Det du kan testa är isåfall att göra en reklamation på telefonen. Detta gör du genom att ringa
helpdesk på 013-24 45 00
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-08-09 14:06 ]
--
Posted: 2002-08-09 15:04:00
Edit :
@Tweaker
Jag hade liknade problem med min T68m/i. GPRS problem.
Vilken Mjukvaru version har du??
*>*1.Service info
1.Sw information
Det finns alltså klara signaler från detta forum på att SE har problem med R2B mjukvaran.
Den senaste mjukvaran är R2F. Men jag uppgraderade just till R2E , det löste problemen med GPRS.
--
Posted: 2002-08-09 15:17:00
Edit :
Jag har kollat upp det...
Det är R2E006
Nej för jag har blivit jävligt trött på detta...
Missar massa samtal o sånt... Hade d bara varit ibland så hade d varit acceptabelt nästan... Men det är flera gånger om dan när man e ute o går...
Ligger den bara hemma så fungerar den.. Eller e igång iaf..
--
Posted: 2002-08-09 15:26:00
Edit :
Hmm samma problem här, den slår av sig när den ligger i fickan - blir seg som satan efteråt när man slår på den.
Ljudet buggar ur emellanåt, ja hör den ja pratar med som i en konservburk (trodde de va Comviq som hade problem, men tydligen inte då en jobbar kompis med Vodaphone har samma problem)
Ljudet e bra mycket sämre än på min "jobbtelefon" som är en 5210.
De e sorgligt men sant!!
Är de några här som har upplevt "ljudbuggen"? Om man lägger på o ringer upp igen så funkar de som ska...
--
Posted: 2002-08-10 10:42:00
Edit :
New Topic
Reply