Regional : Europe, Middle East and Africa : Nederlandse draad... Dutch Forum
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Nederlandse draad... Dutch Forum
Bookmark topic
@ meeuw
Het is niet dat ze het niet kunnen, het is meer dat ze het niet willen, softwarematig gezien is er maar een kleine ingreep voor nodig om jouw opgebouwde sms-tegoed mee te nemen naar een eventuele prepay versie van jouw huidige nummer. Ze doen / deden het immers ook met beltegoed dus moeten ze niet jammeren want het staat zelfs min of meer op hun site dat het kan :
"Als ik mijn Sms Voorraad een maand niet helemaal gebruik, kan ik de overgebleven smsjes dan meenemen?
Ja, net zoals met je bundel geldt dit ook met je Sms Voorraad. Je neemt de overgebleven Sms Voorraad onbeperkt mee naar de volgende maand. En de daarop volgende. Want wat van jou is, blijft natuurlijk van jou, ook je Sms Voorraad."
of deze natuurlijk :
"Stel ik houd heel veel sms'jes aan het einde van de maand over, kan ik het bedrag dan weer terugstorten in mijn bundel?
Nee, maar omdat bij Orange je sms'jes onbeperkt geldig blijven zonder voorwaarden, neem je ze gewoon mee naar de volgende maand. Want wat van jou is blijft natuurlijk van jou, ook je Sms Voorraad."
En in dit antwoord is ZONDER VOORWAARDEN toch wel de kern voor je eventuele verweer, dus ik zou dat dan maar eens even aankaarten bij de mensen van de klantenservice en ze verwijzen naar de Orange site. Als je iets niet meent moet je het niet schrijven, dat is misleiding.
En ja, het is toch echt van jou hehehe.
--
Posted: 2006-04-06 07:13:11
Edit :
Orange lijkt me toch echt niet veel beroerder dan andere providers...
--
Posted: 2006-04-06 20:08:32
Edit :
Dat had ik een poosje terug al gehoord inderdaad, dat orange dat omzetten niet meer doet. Dat is voor mij ook 1 van de redenen waarom ik eigenlijk een alternatief voor orange zoek (heb nu nog steeds prepay omdat ik nog geen abo of sim only gekozen heb). Het is natuurlijk wel onzin dat ze overal adverteren dat smsjes onbeperkt houdbaar zijn terwijl dat eigenlijk niet zo is. Daarnaast is smssen via orange toch ook nog vrij duur? In ieder geval wel via prepay.
Maar ik wil nu dus de w810i hebben. Ik twijfel nu dus of het handiger is om die met een abo aan te schaffen (wel 1 jarig want ik heb geen zin om er 2 jaar aan vast te zitten). Of dat ik het toestel los koop en een sim only abo ernaast. Voordeel is dan wel dat ik het toestel snel kan halen en dat het toestel los is en zonder branding. Volgens mij is orange de enige die nog niet zoveel aan branding doet, dus dan kom ik daar weer terecht. Keuzes.....
--
Posted: 2006-04-07 00:18:47
Edit :
Ik denk dat ik pas weer aan nieuw contract afsluit wanneer er duidelijkheid komt over dat internationale roaming gedoe binnen Europa. Gelukkig loopt mijn huidige contract per januari 2007 af en dan kan ik desnoods wel even de prepay man uithangen tot medio 2007 en als Orange mijn nummer dan niet wil omzetten naar prepay dan porteer ik het wel naar T-Mobile prepay. Ik bel nu toch al voor 16 cent, na 15.00 uur, per minuut en dat wordt over een paar weken 14 cent (T-Mobile after 3 met de T-Mobile prepaid bonus na 18 maanden). Verder kost een sms versturen 9 cent dus misschien hou ik het straks wel alleen bij prepaid in plaats van postpaid.
Oh ja, dit is pas echt lachwekkend van Orange, er mogen maar 2000 mensen intrappen hehehe :
http://orange.nl/acties/spotlight/
Aan onbeperkt zit blijkbaar een limiet van 2000 minuten per maand (Niet onbeperkt dus!), sms-en en mms-en wordt er apart bijgerekend en in / naar het buitenland bellen gaat ook niet uit de bundel. Alleen handig als je een jaar lang in het land blijft en geen InternetPlusBellen van KPN oid hebt. Lijkt mij dat je dan toch goedkoper uit bent met "Orange naar Orange" (ook 2000 minuten per maand) en een sms-bundel uit je maandelijkse bundel als toch bijna al je vrienden al met Orange bellen.
--
Posted: 2006-04-07 03:44:49
Edit :
roaming is en blijft duur, hoe je het ook wendt of keert. Alhoewel het bij Vodafione redelijk gaat, in andere 'vodafoine landen'... maar daarbuiten haal ik toch echt ff een lokale prepaid sim
--
Posted: 2006-04-08 17:01:14
Edit :
SMS'en bij Orange prepaid is al een tijdje niet zo duur meer hoor, Je Ready kan je via (het gratis) 0800-2870728 omzetten op het nieuwe prepaid tarief.
Hierbij kost het SMS'en 9cent per stuk. (ik had na het beindigen van mn abo nog flink wat tegoed over, wat gelukkig nog wel meegenomen kon worden, sinds ik met orange Prepay bel, is het goedkoper geworden dan toendertijd bellen met Free 30 abo...)
Wat bellen in het buitenland betreft: Momenteel is Vodafone idd de beste keuze, zeker prepaid, waar de tijdelijke actie, 3 betalen, 60 bellen, nog van toepassing is. Handig, als het tuisfront, je daarmee belt, betalen ze maar 3 minuten, en jij in het buitenland, maar 99 cent...
--
Posted: 2006-04-08 22:28:40
Edit :
Je bent de eerste van wie ik dat hoor. Daar lopen ze dan ook weer niet mee te koop. Ik denk dat ik maar ga kijken voor een sim only van vodafone of hi. Dan koop ik het toestel wel los, want mijn t68i heb ik na 2 dagen ook wel weer gezien. Sim only van orange is sowieso niet echt aantrekkelijk. Van wat ik zie krijg je dan gewoon het abo voor de helft en dat is het.
--
Posted: 2006-04-08 23:42:19
Edit :
Staat gewoon bij Orange op de Site
http://www.orange.nl/orange/producten/prepaid/prepaid.php
Meeste Sim-only geven alleen maar 40-50, of soms zelfs 60% korting op de algemene bundels, maar bij een Vodafone abo is dit meestal wel gunstiger dan bij een Orange abo. (bij Vodafone abo zijn de belminuten/minuut meestal al iets goedkoper)
--
Posted: 2006-04-09 12:20:24
Edit :
kijk dat wist ik dan weer niet
bedankt voor de info!
--
Posted: 2006-04-09 12:26:43
Edit :
Met duidelijkheid over de roaming-tarieven doelde ik dus op het volgende nieuws waarvan ik aannam dat jullie ervan op de hoogte waren :
Quote:EU: Bellen in buitenland moet veel goedkoper
dinsdag 28 maart 2006, Den Haag, 07:35 uur
Mobiel bellen over de grens is straks net zo duur als in eigen land. Dat is althans de bedoeling van een Europees wetsvoorstel waar de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, de laatste hand aan legt.
Zakenreizigers of toeristen die elders in Europa hun mobieltje gebruiken ('roaming'), komen vaak voor onaangename verrassingen te staan. De telefoonkosten zijn opeens vele malen hoger dan in eigen land. Dat komt doordat de telefoonmaatschappij die het gesprek afhandelt te hoge prijzen doorrekent aan de maatschappij van de beller, vindt de commissie. Uit nieuw onderzoek, dat eurocommissaris Reding (Media) vandaag zal presenteren, blijkt dat de internationale tarieven nog altijd zeer hoog zijn.
De ambtenaren in Brussel werken daarom aan een nieuw wetsvoorstel waarin de prijzen aan banden worden gelegd. De telefoon opnemen wordt altijd gratis, waar de ontvanger zich ook in Europa bevindt. Momenteel moet de ontvanger vaak betalen als hij zich buiten zijn eigen land bevindt.
Voor bellers geldt binnenkort wellicht het 'thuisprincipe'. Wie bijvoorbeeld in Madrid de plaatselijke taxicentrale belt met zijn Nederlandse GSM, moet het lokale tarief betalen. Belt hij naar Nederland, dan geldt het internationale tarief. Een belletje naar een ander land kost hetzelfde.
De ambtenaren studeren nog of dit allemaal mogelijk is. Daarom gaan ze in april de bedrijven en andere belanghebbenden raadplegen. (anp)
Quote:Roaming' in EU niet voor 2007 goedkoper
woensdag 29 maart 2006, Den Haag, 07:25 uur
Een gedwongen prijsverlaging voor mobiel bellen in het buitenland kan volgend jaar zomer een feit zijn, zo hoopt verantwoordelijk Europees commissaris Reding. In juni wil ze een vergaand Europees wetsvoorstel rond hebben. Zowel Europese regeringen als Europarlementsleden lijken de prijsingreep te steunen.
Reding wil verplicht stellen dat voor een lokaal telefoontje altijd het lokale tarief geldt, ook al bevindt de beller zich in het buitenland. Opgebeld worden moet overal in de EU helemaal gratis worden voor de ontvanger.
"Dat je momenteel moet betalen om opgebeld te worden is natuurlijk van de zotte. Kom maar op met dat voorstel", reageert de doorgaans gematigde CDA-Europarlementariėr Doorn. Ook zijn VVD-collega Manders voelt wel voor een prijsingreep. "Na de vakantie krijg ik altijd klachten van mensen dat hun GSM-rekening torenhoog is. Het hele systeem zit nu zo in elkaar dat kosten verborgen en ingewikkeld zijn, zodat je niet weet wat het gaat kosten. Daar moeten we af."
Bovendien lijken de Europese lidstaten nieuwe wetgeving te steunen, al is het onduidelijk hoe ver die mag gaan. Vorige week hebben de Europese leiders tijdens de EU-top nog verklaard dat "het verlagen van roamingkosten (kosten voor internationaal gsm-gebruik) belangrijk is voor de concurrentiekracht" van Europa.
De Europese Commissie trekt zelf de vergelijking met een wet over bankkosten van enkele jaren geleden. Daardoor is geld pinnen in het buitenland (alleen eurolanden) momenteel net zo duur als in eigen land. Voor overboekingen geldt hetzelfde. Destijds waarschuwden de banken dat binnenlandse tarieven omhoog zouden gaan. "Daarmee dreigen de telecombedrijven nu ook. Maar studies tonen aan dat bij de banken de nationale overboekingen niet duurder zijn geworden. Op de lokale markt is de concurrentie natuurlijk enorm", aldus een strijdvaardige Eurocommissaris.
Reding wil haar voorstel in zo'n juridische vorm gieten, dat de prijsingreep meteen overal wordt ingevoerd, net als destijds bij de banken. "Snelheid is geboden", vindt ze, want "de cijfers zijn schokkend." In een ander land met je GSM-toestel bellen is al snel 1 euro per minuut duurder, soms nog meer, dan in eigen land.
De nationale telecomautoriteiten, verenigd in een Europese adviesgroep, hadden Reding een minder vergaande ingreep geadviseerd. Zij willen wel een maximumprijs voor de kosten die telefoonmaatschappijen elkaar onderling aanrekenen, maar nog geen ingreep in de prijs voor consumenten. Opmerkelijk is dat de Spaanse regulator helemaal geen regeling wil. Telefoonbedrijven in vakantieland Spanje verdienen het meest aan de huidige situatie.
KPN juicht een verplichte verlaging van de 'groothandelskosten' toe, waardoor buitenlandse bedrijven lagere kosten moeten doorrekenen. Maar een ingreep vanuit Brussel in de consumentenprijs gaat KPN te ver. "Als men ons lagere kosten aanrekent, gaan de tarieven voor eindgebruikers vanzelf omlaag. Dat moet je aan de marktwerking overlaten", zegt een woordvoerder. (anp)
Ik wacht dus eerst geduldig af wat de uitkomst hiervan wordt en het lijkt mij dat het niet veel slechter kan worden dan dat nu het geval is. Ik vraag me trouwens wel af wat voor impact dat op de huidige abonnementsvormen gaat hebben als het erdoor komt.
[ This Message was edited by: deliciosomarron on 2006-04-09 12:46 ]
--
Posted: 2006-04-09 13:23:47
Edit :
New Topic
Reply