Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Swedish Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 383940 ... 563564565>

TweakeR Posts: 7

Många gånger...

Nästan alltid så blir det så...

Jag skall gå ner till affären på måndag o säga att jag vill fan inte ha den längre....

Så får vi se...

Man kan alltid testa o se om det går.. Går d så går det.. Annars får man sälja den till nån stackare...
--
Posted: 2002-08-10 10:45:00
Edit : Quote

floke Posts: > 500

@ stajlerboj: vad är det för fördel att skicka SMS via gprs? Har du fått mån räkning ännu? Det vore ju bra om dom bara skulle debitera data taxa, men det gör dom väl knappast :-( This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-08-10 12:48:00

Stajlerboy Posts: 455

Man får ju ingen mån räkning på halebop kontant.. Jag tror att dom debiterar med gprs taxa för att när jag skickas via gprs drar dom inte pengar förens jag har skickat ca 5 mess och då drar dom ca 1kr för 5 mess. Skickar jag via gsm så drar dom 1.25kr för ett mess. Så det är mycket billigare med mess via gprs.. :-) This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-08-10 15:01:00

andreaze Posts: 91

Hur ställer man in telefonen för att skicka sms med gprs??
Jag har telia..
--
Posted: 2002-08-11 19:51:00

captainsm Posts: > 500

Jag tror inte det går med Telia. Jag har för mig att det bara är Comviq som har den tjänsten just nu.

Har jag fel så rätta mig gärna, jag vill med kunna GPRS-SMS'a !
--
Posted: 2002-08-11 20:18:00

snottra Posts: 122

Jo visst funkar det att skicka sms med GPRS med Telia, det har jag gjort sedan maj i år.

För att ändra så allt du gör är följande:
Kommunikation >datacom>smsåterkomst och så markerar du gprs istället för gsm så skickas du sms med gprs. Jag har aldrig märkt att det går långsammare, snarare tvärtom att skicka med gprs.
Min lilla fråga kvarstår dock: tar telia betalt för sms som vanligt eller?? Jag har ingen spec på min telefonräkning så jag ser inte om det tar betalt, kan någon kolla om de tar betalt så vore jag tacksam

This post was posted from a T68i

[ This Message was edited by: snottra on 2002-08-11 22:22 ]
--
Posted: 2002-08-11 20:22:00

TweakeR Posts: 7

Jag har Comviq men jag har inte kunnat skicka via GPRS...

Men sen så har jag lite skummt kort...
--
Posted: 2002-08-11 21:59:00

copman Posts: 26

Tråkigt att höra att ni har problem med t 68:an fortfarande. Att det inte gick att ta emot inkommande samtal med ny programvara är dåligt.
Jag hade detta problem efter att ha Wappat ibörjan (köpte min t 68 slutet av november -01) Efter att ha uppgraderat så fungerar det som det ska. Min t 68 är min verkliga älskling- alla funktioner som den har (särskilt med i-programvaran) är den överlägsen allt. Min joystick fungerar, trots allt spelade av Erix, etc. Fullt nöjd trots vissa "frysningar" av telefonen ibland (det gör dock även min dator ibland.
Copman
--
Posted: 2002-08-11 22:51:00

captainsm Posts: > 500

Fan, det skulle man ha vetat tidigare.. Jag skickar mellan 1000 och 1200 SMS per månad.

Ngn som vet ungefär vad man sparar genom att skicka det med GPRS ?
--
Posted: 2002-08-11 23:44:00

snottra Posts: 122

Jag ringde just till telia och frågade hur mycket det debiteras när jag skickar mina sms via GPRS och hon sa att det går inte. Nehe sa jag, men om det skulle gå så går det på datatrafik sa hon. =)

Jag har skickat sms och kollat skickat data både innan och efter jag skickat och det märks inget på den inbyggde räknaren i telefonen iaf.

Jag har lust att skaffa kontantkort och kolla om det debiteras, om man har det betalar man för 12,5 öre/Kb. Om man som jag har Onlinelåg(skicka och ta mot 5Mb) så kostar det 100spänn månaden, och det e sällan som jag kommer upp i 5Mb, inte ens när jag mailar korten som jag tar från MCA-20

Länge leve GPRS =)

Nån som har nån annan erfarenhet?! Tilläggas kan att jag var i Lund för ca en månad sedan och där funkade det inte att skicka sms
via GPRS =-? Åvanför växjsö funkar det.
--
Posted: 2002-08-12 16:34:00
Page <  123 ... 383940 ... 563564565>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home