>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Z1010 Thread
Bookmark topic
Jag använder högtalaren på z1010 ganska ofta och undrar om någon vet hur man aktiverar den INNAN samtalet kopplas upp.
Nu måste jag vänta på att motparten svarar för att kunna aktivera högtalaren och då hinner personen ifråga undra om det är någon på andra sidan.........
--
Posted: 2004-07-19 13:06:59
Edit :
Tja,
Jag funderar på att köpa en Z1010 med Comviq eftersom man kan surfa gratis och det kostar 69kr med abonnemang byte. Min fråga till er som har Z1010 är:
Kan man surfa på riktiga html sidor? eller stödjer telefonen endast wap sidor, isf är det lite trist tycker jag. Då skulle en p900 vara grymt mycket bättre eftersom man kan köra opera på det o surfa....
Snälla skicka en svar snabb så jag kan bestämma mig vilken mobil jag ska köpa.
Tack.
--
Posted: 2004-07-19 15:49:05
Edit :
Z1010 klara bara WAP-sidor som standard.
Dock finns det ett javaprogram, Webviewer, som gör att det går att surfa på html-sidor med.
http://www.reqwireless.com/webviewer.html
Har bara testat demot men det fungerar faktiskt väldigt bra. Inte lika härligt som Opera var på min P800 men det är klart trevligare än WAP. Och snabbt går det ju också med 3G
jn3>
Vet du vilken mjukvara dom har då? Är det någon ny släppt?
--
Posted: 2004-07-19 16:38:30
Edit :
drbrain>>
jag har ju hämtat den nu.. den version som lades in nu var
R1C002...
men medans jag fick den uppdaterad så lånade jag en z1010 av servicepointen.. den hade version R1G007.. Men den hade dom skickat in till anovo och fått uppdaterad.. synd att inte servicepointsen får nya firmwaren snabbast, utan att anovo får dom ensamma först av alla. Men förhoppningsvis ska R1C002 funka bättre än R1A136 i alla fall, som jag hade innan... (vilket var samma version som låg på trial unit:sen i slutet, den var buggig på många sätt).
--
Posted: 2004-07-19 17:57:29
Edit :
Tack för svaret drbrain. Jag misstänkte att det fanns nått som kunde tolka med var inte säkert och eftersom de okunniga säljarna förnekade att det skulle klara så vågade jag inte chansa. Men som du säger jag önskar det fanns Opera till Z1010. Det rockar. Men är är det verkligen så omöjlig att få Opera till Z1010 med tanke på att man kan utöka minnet rätt mycket??? vad skulle begränsa det isf? vad har Z1010 för OS? vad har p900?
Kanske många frågor men det är intressant om nån kan svara på dessa
Tack
Hmm förresten vilken återförsäljare rekomenderar ni? med tanke på hur snabbt man kan få telefonen uppdaterad utan att skicka iväg och support/garanti/reparation osv... ? Har kollat på Phonehouse,onoff,siba o några andra.
--
Posted: 2004-07-19 21:27:09
Edit :
Hur är vädret i sverige? Själv solar och badar man 30 gradig värme :p
This message was posted from a T68i
--
Posted: 2004-07-19 23:11:01
Edit :
Visst borde det säkert gå att få in Opera på en Z1010 men jag tror inte att dom känner för att göra det.
Att det finns till Symbian (P800/900 OS'et) är väl att det ju är ett standard OS som vem som helst kan använda i sina telefoner. Nokia har ju det i sina Series60 mobiler. En betydligt större marknad och det fungerar ju troligtvis i framtida versioner av Symbian med.
Java skulle iofs funka. Men skulle nog kräva en rejäl omskrivning av Opera isf.
Leksandfan>
Här i Sverige skiner solen och det är 25grader i skuggan, 22grader i vattnet och inte ett moln så långt ögat kan nå.
Well, så skulle det ju kunna vara i mitten av Juli en normal sommar, men inte f*n är detta en normal sommar. Regn, regn och lite mer regn. Ska dock bli sol imorrn sa dom innan, men man vet ju aldrig
--
Posted: 2004-07-19 23:41:45
Edit :
Hmmm jag trodde SE använde Symbians OS i sina mobiler. Vad är det för nån OS som Z1010 kör då? nån egen ihopkokad OS?
Synd att de inte kör alla samma för då hade vi haft tillgång till massa goda program. Men men det är en skön telefon iaf
--
Posted: 2004-07-20 10:34:13
Edit :
Webviewer = opera, http://seclub.org
This message was posted from a Z1010
--
Posted: 2004-07-20 17:09:25
Edit :
Good news and bad news
För er som tror att man kan köpa comviq och sen byta abonemang till 69kr/mån så är det inte så bra ändån eftersom telefonen är fortfarande bunden till Comviq. Kanskse inte stor problem för vissa men reser man ofta och vill man använda annat kort så går det inte.
Idag funderade jag ändån ta ett sådant abonemang ändån eftersom jag var shit sugen men som tur var åkte jag till gustav i malmö o hittade en butik som sålde telefonen (tom de snygga röda) för 3300 utan abonemang!!! Helt otrolig eftersom det kostart minst 6500 på alla ställe jag kollar tidigare så jag beställde en sån
Affären heter audio video eller nått , finns på gå-gatan. Samma gata som går till lilla torget. Om det nu är fler som är sugna på at köpa utan abonemang med bra pris...
Tack JohnN4 för länken. Eftersom jag har inte telefonen får jag vänta
Antar att jar filerna är sådana som Z1010 kan installera? Nån som har eng-sve sve-eng lexikon? Vore grymt isf?
Tack
--
Posted: 2004-07-21 00:38:18
Edit :
New Topic
Reply