Regional : Europe, Middle East and Africa : Nederlandse draad... Dutch Forum
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Nederlandse draad... Dutch Forum
Bookmark topic
Vierkantje met H erin betekend dat je nu gebruik maakt van het t-mobile UMTS netwerk en dat je hierop gebruik kan maken van HSDPA variant wat lekker vlot werkt als je gebruik maakt van een data verbinding.
--
Posted: 2008-10-06 21:27:00
Edit :
Ah! BlonT zogezegd, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Data gaat inderdaad errug vlug, wat mijn gebruik ervan behoorlijk heeft doen stijgen
Ben nu naarstig op zoek naar trekbuddy kaarten, dt blijkt niet zo simpel als ik wel dacht. Je moet ze meest zelf maken, blijkt, en aangezien ik geen windows gebruiker ben, zijn de meeste proggies en tools daarvoor niet zo heel makkelijk binnen mijn bereik. Wat zou er gebeuren als ik gewoon een detailkaart van ozi erin zou knallen?
Oh ja, en volgens mijn moeder kan men geen voicemail meer bij mij inspreken, kan dit iets met de netwerk overgang te maken hebben?
--
Posted: 2008-10-06 21:53:44
Edit :
On 2008-10-06 13:26:00, tranced wrote:
How do i say hi in dutch?
Hallo, but just hi is also possible
Ik heb net een W902 gereviewt, leuk ding
Niet helemaal tevreden over de camera, alleen
Review komt later deze week online op
http://www.allaboutphones.nl
Edit: Het ging wat sneller dan geplant, m'n review staat nu al online!
http://www.allaboutphones.nl/forum/-review-sony-ericsson-w902-t3863.html[ This Message was edited by: domipost on 2008-11-01 19:51 ]
--
Posted: 2008-11-01 20:22:17
Edit :
ga ik straks ff lezen
het voicemail verhaal is niet helemaal duidelijk: Orange heeft hem gereset en toen heeft het korte tijd gewerkt en nu weer niet
Verder heeft t mob al gebeld of ik wel mijn abbo wil omzetten, dat wilde ik dus niet. Overigens een zeer onbeleefd telefoontje! Met geheim nummer, tijdens het eten en meneer had niet het fatsoen om even te vragen of hij gelegen belde! Dat deed hij dus niet en dat heb ik hem duidelijk gemaakt, vervolgens vond hij het erg vervelend dat ik niet even wilde aanhoren wat hij allemaal aan te bieden had. Voordeel: ik weet nu wel de exacte datum waarop mijn abbo af gaat lopen.... kan dus vanaf heden op elk moment iets nieuws shoppen met inachtneming van mijn veelteveel maanden opzegtermijn
Ik zat te denken: vroeger was ik een happy BEN abonnee, tot het werd opgeslokt door t mob. dat was in het geheel geen genoegen, heb nogal wat ruzie met ze gehad
Ik wacht het voorlopig met gepast wantrouwen af. Zolang mijn abbo in de lucht blijft, vind ik het prima maar het gedonder met die voicemail staat mij alvast niet aan, en als iemand mij een visitekaartje toestuurt, krijg ik een melding dat ik online een MMS moet gaan bekijken!!! Dat dat achterlijke MMS nog steeds niet toestel-naar-toestel werkt vind ik behoorlijk shocking! wat heeft het dan voor zin?
Nou ja, einde rant maar weer even.
Mijn GPS experience staat voorlopig weer even helemaal stil: Voor trekbuddy moet ik zelf kaarten calibreren, dus gaat nog wel ff duren voor ik dat allemaal gebruiksklaar heb....
--
Posted: 2008-11-04 13:06:29
Edit :
Wij hebben nog geen "overstap-aanbod" gekregen van T-Mobile, hoewel twee van onze (tijdelijk) 4 abo's deze maand aflopen. Eentje ervan heb ik opgezegd, het tweede, een sim-only, laat ik voorlopig even doorlopen, als reserve, kijken, hoe het gaat met (Orange) World.
Waarschijnlijk stappen we echter niet over naar T-Mobile, hoewel de dekking, die hier enkele jaren geleden nog slecht was, de laatste tijd goed is.
Maar we wonen nog geen 2 kilometer van de Duitse grens af, je zit hier te snel op T-Mobile D. Heeft soms wel voordelen natuurlijk, zo kon ik prima bellen met T-Mobile D, toen Orange een half jaar geleden eens een paar uur uit de lucht was. Wel wat duurder uiteraard, maar bij Orange gaat dat immers uit de bundel
Maar data-gebruik op een buitenlands netwerk is duur en aangezien ik mijn telefoon meer voor email en internet gebruik, dan om te bellen, wil ik niet altijd moeten opletten, of ik soms op het Duitse netwerk zit.
Dus na Orange zal het wel weer als vanouds, KPN of Vodafone worden, waarbij KPN in het grensgebied de beste dekking heeft. Vodafone UMTS is in Zuid-Limburg uitstekend, maar in Noord-Limburg zijn er nog wel een paar gaten.
Hoe bevalt de C702 inmiddels, na een paar maanden ?
--
Posted: 2008-11-05 04:58:55
Edit :
Voor telefoon en data gebruik ben ik uitermate tevreden. prima toestel. Ook de speaker (voor bellen), de bluetooth, het spatwater, allemaal naar wens.
Scherm helderheid prima.
Snelheid datatransfer prima.
De GPS blijft een aandachtspunt, de batterijduur ben ik ook niet zo erg enthousiast over. De toetsen voor opnemen en ophangen zijn erg klein, dat is best lastig. Volume van de SMS toon blijft LUID, zou wel iets minder mogen. Ik heb altijd een toetsenbord-lock erop staan (toestel zit normaal gesproken in mijn tas). Soms gaat de wekker en kan ik die gewoon uit zetten, soms niet omdat hij dan opeens last heeft van het geblokkeerde toetsenbord. Erg hinderlijk als je nog half slaapt!
GPS blijft een zorgenkindje. Gisteren ben ik ivm file een stukje omgereden om de snelweg te mijden. vanaf het moment dat ik van de route afweek tot het moment dat ik hem uitzette, is hij constant aan het zoeken geweest waar ik me eigenlijk bevond! maar bleef wel instructies roepen, ondanks dat hij iedere keer een ander punt op de kaart als 'hier ben ik' prikte. Zelfs toen ik thuis het parkeerterrein op reeed, vond hij nog dat ik moest omkeren. Niet zo fraai
Over het geheel genomen ben ik tevreden, een paar kleine dingen vind ik wel te overzien.
--
Posted: 2008-11-05 12:43:14
Edit :
Erg hinderlijk als je nog half slaapt!
Haha, lijkt een beetje op die wekkers waarbij je eerst een puzzeltje moet oplossen
Nooit last van gehad bij mijn se's :S
'k heb net een K660i gekocht, hoop hem deze week binnen te krijgen. Zal hier wat ervaringen posten. Review heb ik geen tijd voor omdat ik nu met de C905 bezig ben en volgende week de Renoir krijg
--
Posted: 2008-11-15 01:18:48
Edit :
Ik heb hem binnen en ben er over het algemeen erg positief over. Het toestel ziet er echt geweldig uit, hoewel het wel een beetje fragiel voelt. De interface is geweldig, zoals bij elk Sony Ericsson toestel. Het toetsenbord is beter dan ik verwacht had, hoewel de verlichting lelijk is. In plaats van de toetsen word gewoon het hele toetsenbord verlicht, wat er IMO echt niet uit ziet.
Unboxing filmpje:
Klik
--
Posted: 2008-11-18 22:50:51
Edit :
Ik ben weer eens aan het nedenken over hoe het allemaal goedkoper zou kunnen.....
Als volgt: ik bel voornamelijk met mijn vriend, daarna met mijn ouders, daarna de rest van de wereld. Meer dan 50% van mijn gesprekken voor ik vanuit huis (wel op mijn mobiel)
Mijn vriend belt ook merendeels vanuit huis (wel mobiel), met mij, zijn ouders en een paar vrienden.
Eigenlijk zou ik het liefst een abbo afsluiten waarbij ik gratis naar mijn vriend zou kunnen bellen en een paar 'voordeel'nummers kan selecteren (ouders, zus, vriendinnen oid), ook van diegenen die met een andere provider bellen. 'Gratis naar vast' (wat enkelen via het KPN netwerk bieden) is ook wel handig.
Toestellen hebben we, dus mag een sim-only zijn.
Op het ogenblik is de verdeling als volgt:
Ik bel via T Mobile (voorheen Orange) en gebruik aardig wat data, en wat smsjes
Mijn vriend belt via Tele2, geen data en weinig sms
Mijn pa via Vodafone
Mijn ma via KPN
Schoonouders via Tele2....
Het onderling gratis bellen komt vooral bij zakelijke abbo's voor. Gesprekstarieven zijn weer wat ongunstiger, en hoewel er een eenmanszaak in ruste aanwezig is (met actief KvK nummer) weet ik niet zo zeker of er consequenties zijn aan het afsluiten van een abbo voor privé doeleinden met een KvK nummer van het bedrijfje:? Overigens zag ik dat het via Typhone.nl ook zonder KvK nummer lijkt te kunnen.
Verder weet ik dat Telfort gratis bellen (in daluren of altijd?) naar andere Telforters biedt. Wat voor datanetwerk (snelheden) biedt telfort? Zit nu op HSPDA van T Mobile.
Mijn vriend studeert, dus kan ook van studentenaabiedingen gebruik maken, ik echter niet. Bij bijvoorbeeld Wireless Circle zit je weer met gratis onderling, een bundel en vrij hoge kosten buiten de bundel.
Vodafone en T Mobile bieden (tegen betaling van 10 euro meen ik) 50% reductie op een aantal nummers. is die 10 euro per maand of eenmalig? Geldt dit ook voor niet vodafone/t mobile nummers?
T Mobile heeft weer iets van 'thuis bellen' waarop je vanaf je huisadres tegen vaste lijn tarieven belt? hebben andere providers dat ook?
Zijn er nog andere (betere) opties die ik gemist heb?
Wie biedt er meer?
--
Posted: 2008-11-19 09:11:57
Edit :
Tja......Jullie zijn bij ongeveer alle providers, die we hebben
, voor onderling voordelig bellen moet je gewoonlijk wel bij dezelfde provider zijn.
Zo heeft T-Mobile bijv. My Faves, waarbij je voordeliger naar vijf nummers kunt bellen.
Voor dergelijke vragen is er een prima site :
http://www.telecomvergelijker.nl , mijn favoriete site in NL
, ik zou zeggen, kijk er eens rond, ze hebben een goedwerkende zoekfunctie en kun je niets passends vinden, kun je je nog registreren en je vraag er posten, je zult vast wel een aantal adviezen krijgen.
Een paar dingen, die ik zo uit mijn hoofd weet : "thuisbellen" is er niet alleen van T-Mobile, maar ook KPN heeft iets dergelijks, zelfs iets beter.
Wat data betreft, een bundel voor 6 euro per maand (Orange World) krijgen we nergens meer
, dit kost overal ongeveer een tientje, Vodafone heeft helaas gisteren net de snelheid flink gecapped, eerder hadden ze wel zo ongeveer de snelste verbinding.
Verder heeft Vodafone de zgn. Blox (voordeelbundels), Zorgeloos Internet kost 9,50, Zorgeloos naar Vast (onbeperkt bellen naar vaste nummers) kost 20 euro, Voordeel naar Vast (bellen naar vaste nrs. voor 5 cent p/m) kost 7,50 euro, dit alles per maand. Ze hebben ook nog sms Blox (maar jullie smsen niet zoveel) en Blox voor bellen naar en in het buitenland.
Mijn man heeft van zijn werk een Vodafone abo, vandaar, dat ik de mogelijkheden bij Voda wel zo'n beetje ken.
Een zakelijk abo afsluiten met dat KvK nummer lijkt me geen probleem, bij T-Mobile in ieder geval niet, maar ook niet bij de andere providers.
Succes en misschien zie ik je nog terug op TelecomVergelijker !
[ This Message was edited by: Marly on 2008-11-19 09:59 ]
--
Posted: 2008-11-19 10:52:14
Edit :
New Topic
Reply