Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Halebop Forum ett bra kontantkort.
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Halebop Forum ett bra kontantkort. Bookmark topic
Page <  123 ... 40, 414243>

dragontrumpetare Posts: 231

3G kommer till sommaren hos Halebop. De råkade faktiskt igår lägga ut prislistan för VIDEOSAMTAL, vilket talar för att det kanske kommer ut ännu tidigare. Iallafall såg priset för videosamtal ut så här:

Inom Halebop: 2:49kr/min
Andra operatörer: 4:99kr/min

Detta är i princip samma priser som TELIA (som tar 2.50 inom telias nät), men tror att de tar samma pris till övriga operatörer. Tyvärr inga lockande priser, man märker iallafall att TELIA SONERA inte tycker att denna tjänst är så viktigt att föra fram just nu.

Sedan, så just nu gäller 0kr/min även till TELIA, säger de på halebop, men detta är ett fel och skall fixas till (vilket jag inte hoppas på)

Sedan när det gäller öppningsavgiften, så vete fankens om jag gillar att varje samtal skall kosta 66öre, när de kostar på COMVIQ KOMPIS kontant 49öre för samma typ av samtal och 0kr hos 3. Fankens, att de inte kunde ta bort denna förhatliga avgift, som bara kostar oss pengar i onödan, och operatören bara tjänar pengar på det...

[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2005-03-15 08:49 ]
--
Posted: 2005-03-15 09:46:32
Edit : Quote

gareb Posts: > 500

@dragontrumpetare
Tackar för informationen.Ska kolla på deras hemsida när jag kommer hem i afton.
--
Posted: 2005-03-15 09:56:58

@gareb

Tja, du kommer inte att kunna se priserna för videosamtal längre, dessa är bortplockade... De låg uppe i ett par timmar enbart, tyärr...
--
Posted: 2005-03-15 10:45:20

emanuelj Posts: > 500

[ Sebastian A ]
Hej!

Minutpriset för samtal inom Halebop är 0 kr. För samtal till andra kunder (telia, comviq, vodafone, fasta nätet etc) är priset 99 öre/min. Båda dessa priser gäller dygnet runt. För närvarande finns inte det tekniska stödet för att ta ut priset 99 öre till telias mobiler och därför prissätts dessa samtal på samma sätt som samtal inom Halebop tills vidare. Detta är dock högst tillfälligt och så snart det är tekniskt möjligt kommer samtal till telia mobiler att debiteras enligt gällande prislista.

3G kommer under hösten.

MVH
Sebastian
Halebop Support

03/15/2005 06:37 PM [ Emanuel Jansson ]
Hej!
Lite frågor.
Gäller 0 kr/min inom halebop även telias nät?
När kommer ni att släppa 3g?

--
Posted: 2005-03-16 14:14:42

Har ju redan sagt det... )

--
Posted: 2005-03-16 14:50:39

emanuelj Posts: > 500

ok, läste inte igenom allt du skrivit....

Hoppas att de inte hittar någon lösning, så att det kommer att kosta 0 kr till telia länge...
--
Posted: 2005-03-16 15:28:05

Håller med dig, fakiskt!
--
Posted: 2005-03-16 17:03:26

Okey, nu har Halebop ändrat lite igen på sin prislista, och detta för oss äldre kunder.
Nu ser prislistan ut så här och t o m 17/4:

0kr/min inom halebop dygnet runt.
99öre/min till övriga operatörer samt telia och fast nät 07:00-19:00
19öre/min kvällar och helger till fasta nätet samt TELIA mobile
49öre/SMS
1:99kr/MMS
14:99kr/MB GPRS
99öre/min WAP GSM (Måste vara något tok här, har skrivit till halebop och nämt att detta kostade även detta 19öre kvällar och helger, och borde faktiskt ändras tillbaka eftersom de inte gick ut med detta 30 dagar innan)

50öre/samtal i öppningsavgift.
1:45kr/samtap till mobilsvar
3kr/påbörjad min för collect call.

Så detta är riktigt bra prislista. Vill faktiskt inte förlora denna, eftersom denna är mer fördelaktig än den andra. För mig gör det då inget att det inte är 0kr inom telia och fasta nätet, eftersom det ändå är riktigt billigt.
--
Posted: 2005-03-19 13:24:16

gareb Posts: > 500

En gång till Dragontrumpetare.Är det olika priser beroende när man skaffade sitt Halebop?
--
Posted: 2005-03-19 19:05:05

ThreeX Posts: > 500

Quote:
On 2005-03-14 22:21:16, FJ wrote:
dessutom ska de rent ut sagt stjäla 49:- per månad varken man ringer eller ej samt stänger av kortet om där ej finns pengar för någon tjänst man då ej har använt ,

Innan skulle man ladda på var 12:e mån , Girigheten har stigit dom över huvudet nu blir de till att byta operatör samt ska även skicka ett mail till PTS om deras plötsliga ändring och var har jag skrivit på om nämda ändring.

[ This Message was edited by: FJ on 2005-03-14 21:22 ]

Kan bara säga en sak: För jävligt! Detta är inget annat än ett dolt abbonemang a lá 3! Kontantkort my ass! Ett kontantkort ska man kunna ha liggande i sommarstugan med 100:- på och då ska det vara 100:- på det nästa gång man använder det också!! (inom ett år givetvis)
Har skickat nedanstående mail till Halebop, och skulle råda alla andra att göra desamma. Jag tänker då låta mitt kort dö om de inte tar bort sin tvångsavgift. J-a ockrare! Som om jag tänker betala avgift för ett kontantkort? No way!
mailet då:

Citat: "Det enda du behöver göra är att ringa, skicka SMS, MMS eller använda GPRS för minst 49 kr/mån. Förbrukas inte 49 kr under en månad dras mellanskillnaden från kontantkortet i alla fall. Om du inte förbrukar 49 kronor/mån under 3 månader i rad slutar kontantkortet att fungera"

Fråga: Är inte detta i själva verket ett abbonemang? Det är helt emot alla (mina)principer och uppfattningar om definitionen av ett kontantkort! Jag vill kunna, om jag vill, köpa ett kontantkort, ladda det med 100:- och sedan ha en gammal telefon liggande tills jag behöver den, eller kanske låna ut den vid behov. Detta är omöjligt nu i fortsättningen med ert "kontantkort"! Jag tycker det är jättedåligt, det är värsta "3-varningen"! (Operatören 3) och faktiskt ett fall för K.O. Jag överväger starkt att låta mitt kort "dö" om ni inte inför två olika alternativ, ett RIKTIGT kontantkort (som det varit hittills) och ett med de nya villkoren, som säkert är jättebra om man ringer mycket, men för mig är det värsta nedköpet. Dåligt!! Hoppas ni kan återinföra de gamla villkoren eller i alla fall köra dem parallellt för alla andra som använder sina kontantkort som jag.
Mvh
--
Posted: 2005-03-20 10:59:47
Page <  123 ... 40, 414243>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home