Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Halebop Forum ett bra kontantkort.
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Halebop Forum ett bra kontantkort. Bookmark topic
Page <  123 ... , 414243>

emanuelj Posts: > 500

Hoppas du får något svar..
--
Posted: 2005-03-20 12:55:02
Edit : Quote

ThreeX Posts: > 500

Det är jag övertygad om att jag får. Grejen är att det kommer att bli nåt meningslöst standardtjafs, men ändå, de ska i alla fall få höra vad jag anser om dolda abbonemang!
*förbannad*
--
Posted: 2005-03-20 13:40:59

FJ Posts: 0

Ja de är ju inte längesedan de ändra priserna på ett normalt vis men nu har där väl kommit in en ny girig "snubbe" som ska ändra om allt,

Själv kommer jag troligen byta till telias kontantkort eftersom jag behöver bra täckning och ringer nästan bara kvällar samt till telia/fasta nätet halebop fungera bra i två år.
Synd bolagen kan göra hur f-n de vill

Där är ju ett par andra bolag som också har börjat med en fast kostnad man ska ringa för men då har de också ett vanligt alt, Borde inte vara så svårt för halebop att införa
--
Posted: 2005-03-20 16:16:49

emanuelj Posts: > 500

De har säkert rekryterat någon från Tre....
--
Posted: 2005-03-20 18:23:31

dragontrumpetare Posts: 231

Quote:
On 2005-03-19 19:05:05, gareb wrote:
En gång till Dragontrumpetare.Är det olika priser beroende när man skaffade sitt Halebop?

Ja, det är det. Har du köpt och reggat ditt kort innan de nya reglerna och priserna, så gäller det som jag skrev. Halebop glömde nämligen sina egna allmänna regler, att de måste gå ut med ändring 30 dagar i förväg, vilket de erkänt att detta har de inte gjort. Därför sänker de då alla priser som vart höjda till samma nivå som tidigare. Men sänkningar är alltid godkänt, så därför har vi just nu det bästa kortet.

Sedan till den person som anser sig att detta är ett dolt abonnemang. Undrar, använder du aldrig mobilen? Du tycker verkligen att det är så hemskt att de faktiskt har en minimidebitering? Självklart skall de ha betalt för att de ger oss samtal för enbart 66öre/samtal. Tittar comviq som man faktiskt måste betala 150kr/mån för att få ringa för 69öre/samtal inom nätet. Alltså, det du pratar om är hju gnäll? Varför skall det inte kunna finnas någon form av fast avgift på ett kontantkort? Så länge allting betalas i förväg, så är det ett kontantkort. Det är det som är definitionen av kontantkort, inte att de tar en fast avgift. Sedan som måste jag upplysa dit att 3 Fri Kontant är ett kontantkort och inget annat. Absolut inget abonnemang.
--
Posted: 2005-03-20 21:41:25

Quote:
On 2005-03-20 10:59:47, ThreeX wrote:
Quote:
On 2005-03-14 22:21:16, FJ wrote:
dessutom ska de rent ut sagt stjäla 49:- per månad varken man ringer eller ej samt stänger av kortet om där ej finns pengar för någon tjänst man då ej har använt ,

Innan skulle man ladda på var 12:e mån , Girigheten har stigit dom över huvudet nu blir de till att byta operatör samt ska även skicka ett mail till PTS om deras plötsliga ändring och var har jag skrivit på om nämda ändring.

[ This Message was edited by: FJ on 2005-03-14 21:22 ]

Kan bara säga en sak: För jävligt! Detta är inget annat än ett dolt abbonemang a lá 3! Kontantkort my ass! Ett kontantkort ska man kunna ha liggande i sommarstugan med 100:- på och då ska det vara 100:- på det nästa gång man använder det också!! (inom ett år givetvis)
Har skickat nedanstående mail till Halebop, och skulle råda alla andra att göra desamma. Jag tänker då låta mitt kort dö om de inte tar bort sin tvångsavgift. J-a ockrare! Som om jag tänker betala avgift för ett kontantkort? No way!
mailet då:

Citat: "Det enda du behöver göra är att ringa, skicka SMS, MMS eller använda GPRS för minst 49 kr/mån. Förbrukas inte 49 kr under en månad dras mellanskillnaden från kontantkortet i alla fall. Om du inte förbrukar 49 kronor/mån under 3 månader i rad slutar kontantkortet att fungera"

Fråga: Är inte detta i själva verket ett abbonemang? Det är helt emot alla (mina)principer och uppfattningar om definitionen av ett kontantkort! Jag vill kunna, om jag vill, köpa ett kontantkort, ladda det med 100:- och sedan ha en gammal telefon liggande tills jag behöver den, eller kanske låna ut den vid behov. Detta är omöjligt nu i fortsättningen med ert "kontantkort"! Jag tycker det är jättedåligt, det är värsta "3-varningen"! (Operatören 3) och faktiskt ett fall för K.O. Jag överväger starkt att låta mitt kort "dö" om ni inte inför två olika alternativ, ett RIKTIGT kontantkort (som det varit hittills) och ett med de nya villkoren, som säkert är jättebra om man ringer mycket, men för mig är det värsta nedköpet. Dåligt!! Hoppas ni kan återinföra de gamla villkoren eller i alla fall köra dem parallellt för alla andra som använder sina kontantkort som jag.
Mvh

Jag måste bara skriva något mer till dig. Du menar alltså på fult allvar, att du skall bekosta en operatör med ett nummer i sina växlar som aldrig använts mer än några gånger per år? Jag tycker helt klart att halebops nya regler är perfekta. Inte för dyrt och inte omöjligt att använda. 50kr är inte dyrt. halebop behöver tjäna pengar, de kan liksom inte ha ett dyrt abonnemang som ingen använder, det förstår väl vem som helst, men inte vissa. Ja, jag sa abonnemang, kontantkort är faktiskt abonnemangsformer, bara det att man betalar i förväg. Blir så uppretad på folk som bara vill ha och ha, men förstår inte att de tar en massa plats i operatörerna växlar. Självklart skall halebop ta en minimidebitering på 50kr, tycker ärligt talat att de gått kunde ha tagit detta som en fast debitering. Visst, de kunde ha haft den gamla prislistan kvar, och sedan betalat 50kr/mån för att få den nya prislistan.
Som jag ser det, tjänar både du och operatören på denna ändring. Sedan får man visserligen tycka vad man vill om 3 månads tiden...
Det är ju detta vi måste slåss för, att få ett kontantkort erkänt som ett abonnemang. Varför skall kontantkorten alltid ha sämre villkor, det är ju det du slåss för. Att kontantkorten skall vara som förut. Dåliga vilkor, dyra o s v. Du vill att kontantkorten bara skall vara nöd nummer. Som jag ser det, är det inte bättre att ta bort abonnemangen, och sedan införa kontantkort, med samma tjänstermöjligheter som ett abonnemang, och sedan förskottsbetalning. Det du anser vara kontantkort, är inte det. Utan förskottsbetalning, det är detta kontantkortet handlar om. Att betala sin användning före, och sedan ha kontroll. Sedan har jag absolut ingen förståelse för folk, som har ett kort, men bara använder den några gånger per år. Då skall man inte ha något kort. Står helt klart bakom operatörerna om att få folk att ringa på sina mobiler, genom att göra som 3, eller som nu halebop. En minimidebitering.

[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2005-03-20 20:56 ]
--
Posted: 2005-03-20 21:49:55

ThreeX Posts: > 500

Jag måste bara skriva något mer till dig. Du menar alltså på fult allvar, att du skall bekosta en operatör med ett nummer i sina växlar som aldrig använts mer än några gånger per år?
Du menar alltså på fullt allvar att du tror det kostar Halebop något att ha ett nummer som inte används??
Jag tycker helt klart att halebops nya regler är perfekta. Inte för dyrt och inte omöjligt att använda. 50kr är inte dyrt. halebop behöver tjäna pengar, de kan liksom inte ha ett dyrt abonnemang som ingen använder, det förstår väl vem som helst, men inte vissa. Ja, jag sa abonnemang, kontantkort är faktiskt abonnemangsformer, bara det att man betalar i förväg.
Antingen har du eller jag gravt missuppfattat hela poängen med kontantkort, och jag har en känsla av att det INTE är jag..
Blir så uppretad på folk som bara vill ha och ha, men förstår inte att de tar en massa plats i operatörerna växlar.
Det där är lika korkat sagt som att "skälla" på folk som inte använder sitt internetabbonemang flitigt, då sitter de på ett dyrt IP-nummer på internetleverantörens server *daah* Vem är det som tjänar pengar på att sälja en tjänst som sen inte används? Tänk efter lite, snälla! JAG får då ingen ränta på att jag har outnyttjade pengar på mitt kontantkort!
Självklart skall halebop ta en minimidebitering på 50kr, tycker ärligt talat att de gått kunde ha tagit detta som en fast debitering. Visst, de kunde ha haft den gamla prislistan kvar, och sedan betalat 50kr/mån för att få den nya prislistan.
Som jag ser det, tjänar både du och operatören på denna ändring. Sedan får man visserligen tycka vad man vill om 3 månads tiden...
Vad tjänar JAG på att betala 49:-/mån varav kanske 15 - 25:- i månaden går åt till ingenting??
Det är ju detta vi måste slåss för, att få ett kontantkort erkänt som ett abonnemang. Varför skall kontantkorten alltid ha sämre villkor, det är ju det du slåss för. Att kontantkorten skall vara som förut. Dåliga vilkor, dyra o s v. Du vill att kontantkorten bara skall vara nöd nummer. Som jag ser det, är det inte bättre att ta bort abonnemangen, och sedan införa kontantkort, med samma tjänstermöjligheter som ett abonnemang, och sedan förskottsbetalning. Det du anser vara kontantkort, är inte det. Utan förskottsbetalning, det är detta kontantkortet handlar om. Att betala sin användning före, och sedan ha kontroll. Sedan har jag absolut ingen förståelse för folk, som har ett kort, men bara använder den några gånger per år. Då skall man inte ha något kort.
Så med ditt svammel menar du att ringer man inte för minst 49:-/månad kan man gå och dö, då skall man överhuvudtaget inte ha mobil, är det det du vill ha sagt?? Vad ska vi använda då? Röksignaler? Brevduvor?
Står helt klart bakom operatörerna om att få folk att ringa på sina mobiler, genom att göra som 3, eller som nu halebop. En minimidebitering.
Ja, gör du det.. stå bakom operatörerna, du kanske till och med får jobb på 3 eller Halebop..
Kom bara inte och tro att ditt sätt att använda mobilen är det enda rätta och att alla bör anpassa sig till det. JAG tänker då inte betala SIM-kortshyra i alla fall, då kan jag lika bra ha ett riktigt abbonemang där man slipper tänka alls om man har pengar tillräckligt på kortet eller om operatören tömt det åt en..

Happy owner of: Ericsson GH198, S868, R250s Pro, R310s, T10s, T18s x3, T28s, R520m,R380 WORLD, A2618s,T39m x2, T68m x3, T66, SE t68i, Nokia 2110i, 6210, 8310 and 8850, Siemens S55,and Motorola V3 RAZR

[ This Message was edited by: ThreeX on 2005-03-20 23:15 ]
--
Posted: 2005-03-21 00:13:24

gareb Posts: > 500

@dragontrumpetare

För oss gamla "Haleboppare" så verkar det bara gälla till den 17/4 med 19 öre till Telia mobile samt det fasta nätet.Eller har du spanat in något annat?I och för sig så är det också bra men jag vore inte direkt ledsen om det gäller ännu längre.
--
Posted: 2005-03-21 07:20:32

Quote:
On 2005-03-21 00:13:24, ThreeX wrote:
Jag måste bara skriva något mer till dig. Du menar alltså på fult allvar, att du skall bekosta en operatör med ett nummer i sina växlar som aldrig använts mer än några gånger per år?
Du menar alltså på fullt allvar att du tror det kostar Halebop något att ha ett nummer som inte används??
Jag tycker helt klart att halebops nya regler är perfekta. Inte för dyrt och inte omöjligt att använda. 50kr är inte dyrt. halebop behöver tjäna pengar, de kan liksom inte ha ett dyrt abonnemang som ingen använder, det förstår väl vem som helst, men inte vissa. Ja, jag sa abonnemang, kontantkort är faktiskt abonnemangsformer, bara det att man betalar i förväg.
Antingen har du eller jag gravt missuppfattat hela poängen med kontantkort, och jag har en känsla av att det INTE är jag..
Blir så uppretad på folk som bara vill ha och ha, men förstår inte att de tar en massa plats i operatörerna växlar.
Det där är lika korkat sagt som att "skälla" på folk som inte använder sitt internetabbonemang flitigt, då sitter de på ett dyrt IP-nummer på internetleverantörens server *daah* Vem är det som tjänar pengar på att sälja en tjänst som sen inte används? Tänk efter lite, snälla! JAG får då ingen ränta på att jag har outnyttjade pengar på mitt kontantkort!
Självklart skall halebop ta en minimidebitering på 50kr, tycker ärligt talat att de gått kunde ha tagit detta som en fast debitering. Visst, de kunde ha haft den gamla prislistan kvar, och sedan betalat 50kr/mån för att få den nya prislistan.
Vad tjänar JAG på att betala 49:-/mån varav kanske 15 - 25:- i månaden går åt till ingenting??
Det är ju detta vi måste slåss för, att få ett kontantkort erkänt som ett abonnemang. Varför skall kontantkorten alltid ha sämre villkor, det är ju det du slåss för. Att kontantkorten skall vara som förut. Dåliga vilkor, dyra o s v. Du vill att kontantkorten bara skall vara nöd nummer. Som jag ser det, är det inte bättre att ta bort abonnemangen, och sedan införa kontantkort, med samma tjänstermöjligheter som ett abonnemang, och sedan förskottsbetalning. Det du anser vara kontantkort, är inte det. Utan förskottsbetalning, det är detta kontantkortet handlar om. Att betala sin användning före, och sedan ha kontroll. Sedan har jag absolut ingen förståelse för folk, som har ett kort, men bara använder den några gånger per år. Då skall man inte ha något kort.
Så med ditt svammel menar du att ringer man inte för minst 49:-/månad kan man gå och dö, då skall man överhuvudtaget inte ha mobil, är det det du vill ha sagt?? Vad ska vi använda då? Röksignaler? Brevduvor?
Står helt klart bakom operatörerna om att få folk att ringa på sina mobiler, genom att göra som 3, eller som nu halebop. En minimidebitering.
Ja, gör du det.. stå bakom operatörerna, du kanske till och med får jobb på 3 eller Halebop..
Kom bara inte och tro att ditt sätt att använda mobilen är det enda rätta och att alla bör anpassa sig till det. JAG tänker då inte betala SIM-kortshyra i alla fall, då kan jag lika bra ha ett riktigt abbonemang där man slipper tänka alls om man har pengar tillräckligt på kortet eller om operatören tömt det åt en..

Happy owner of: Ericsson GH198, S868, R250s Pro, R310s, T10s, T18s x3, T28s, R520m,R380 WORLD, A2618s,T39m x2, T68m x3, T66, SE t68i, Nokia 2110i, 6210, 8310 and 8850, Siemens S55,and Motorola V3 RAZR

[ This Message was edited by: ThreeX on 2005-03-20 23:15 ]

Okey, take it easy... Menade inte att göra dig förbannad. Men aldrig att jag skulle ha ett abonnemang. Vem har lust att aldrig veta vad det blir i slutändan varje månad. Det enda jag ville få sagt är ju detta att är det inte bättre att betala 50kr/mån eller som det faktiskt menas vart tredje månad. För om du läser lite nogrannare som behöver det bara finnas 49kr var tredje månad.

Och sedan nämde jag tre. Du verkar visst fortfarande tro, att 3 inte har ett kontantkort? 3Fri Kontant är precis lika mycket kontantkort som VODAFONE och TELIA är idag.
Betala 50kr för 12 månader och ring tills det är slut.
För du vet väl att 50kr värdebevis och 100kr värdebevis går att ringa för på vanligt sätt idag? Lite dyrt bara för de tar 2:95kr/min

[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2005-03-21 09:54 ]
--
Posted: 2005-03-21 08:54:02

Krippe Posts: 67

Såvitt jag fattar spelar det ingen roll NÄR du skaffat ditt kort. Det är en prislista fram till 17/4, from den 18/4 börjar nya priset gälla.

Och den här diskussionen om ett kontantkort ska ha fasta avgifter eller inte.
Förstår inte att det är så konstigt med att folk vill kunna bli ringda till men inte ringer själva.

Börjar bli trött på att folk som inte ringer mycket ska behöva försvara sig. Jag ringer en jävla massa men har full förståelse för de som bara vill bli uppringda, eller ha ett kort liggandes i sommarstugan som nån skrev här.
--
Posted: 2005-03-21 22:36:08
Page <  123 ... , 414243>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home