>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Quote:
On 2002-08-20 09:42, copman wrote:
Jag får samma felmeddelande. Jag tror att det har att göra med att jag har TELE2 mobilabonnemang och ett e-postkonto (POP3) hos Telia.
Enligt kundtjänst så ska det gå men dom verkar bara luras. En konkurrenssituation tror jag. Jag har en kompis som har en t39. Han har ett mobilabb hos telia och ett e-postkonto hos Tele 2. Han kan inte heller skicka e-post, men han kan ta emot e-post.....
det gäller att använda rätt smtp server (dvs för utgående mail).Har man ett Tele2 abonnemang men använder Telia mail får man använda Tele2s smtp server som är
smtpserver.swip.net (
130.244.199.223). I fallet med din kompis blir det ju tvärtom, så han ska använda Telias smtpserver.
--
Posted: 2002-08-20 09:56:00
Edit :
Funderar på att köpa en communicam men har just insett att det enda sättet för mig att ta bilderna från kameran är via e-post.....eftersom att jag använder Comviq gprs tjänst som för tillfället är gratis så undrar jag ungefär vad det kommer att kosta sen när det inte längre är gratis.
Ungefär vad kommer det att kosta per bild????
Om nån orkar räkna
och har ett hum om vad gprs kommer att kosta?
--
Posted: 2002-08-20 10:09:00
Edit :
Då antar jag att jag som har chello oxå ska använda mig av tele2's utgående server?? Jipppiiii sitter och provar samtidigt som jag skriver här och det fungerade....Tack för hjälpen......
--
Posted: 2002-08-20 10:29:00
Edit :
Är det någon som provat Headsetet med Radio och eller Mp3? är det nått att ha? kan man använda displayen på telefonen för att byta kanal på radion osv?
--
Posted: 2002-08-20 11:31:00
Edit :
Äntligen har jag lyckats synka min t68i via wap, men det verkar inte fungera att koppla bilder till mina kontakter. Jag använder en tjänst(gratis) som finns här:
http://www.truesync.com/servlet/hclient
Det gick inte att synka via telias gateway så jag använde waptunnels gratis gateway. Kan det vara så att en gateway inte kan skicka bilder via wap? I så fall är det någon som har ett ip till en (gratis) gateway som tillåter detta?
Annars så kan jag inte annat än att rekommendera denna tjänst för den som inte skaffat datakabel/blutoothkort eller ir för att synka telefonen. Det ska fungera med almanackan också men jag har endast testat adressboken än så länge.
--
Posted: 2002-08-20 16:41:00
Edit :
Skumt....igår lät jag min telefon ladda ur helt...vid 16-tiden satte jag den på laddning och vid 24 tiden tog jag bort laddaren och kollade vilolägestiden då stod det 316h så då stängde jag av telefonen och satte i laddaren igen! men i morse när jag satte på telefonen så var det bara 291h i vilolägestid? hur fan går det ihop?
--
Posted: 2002-08-21 07:51:00
Edit :
Det drar massa ström när du sätter på den...
Kanske det som gjorde det...
--
Posted: 2002-08-21 08:04:00
Edit :
standbytiden påverkas av så många olika faktorer, dessutom så är den tid som visas väldigt ungefärlig...
--
Posted: 2002-08-21 08:15:00
Edit :
Ja jag har förståt det...jag har även insett att kameran drar väldigt mycket kräm ur batteriet.....
Är det någon som vet vad man ska ha för inställningar på MMS? jag har comviq som abbonemang och har GPRS inställt? vad är det mer jag behöver göra?
Går det även att få någon typ av bekräftelse eller dyligt på sms när någon lagt in ett nytt inlägg i detta forum???
--
Posted: 2002-08-21 12:29:00
Edit :
ingen av de svenska operatörerna har kört igång med MMS än. Å fortfarande har varken Telia, Tele2/Comviq eller Vodafone sagt några startdatum. Men du kan testa MMS på
http://www.phoneparadise.com[ This Message was edited by: Cytech on 2002-08-21 11:40 ]
--
Posted: 2002-08-21 12:37:00
Edit :
New Topic
Reply