>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Prövade igen, funkar inte. det verkar som programmet "hoppar ur". Testade ännu en gång med allt utom med kontakter, då funkade det perfekt. Hmmm det här verkar vara konstigt. Faan att man aldrig får vara nöjd och glad.
--
Posted: 2002-08-22 09:24:00
Edit :
Är det nån här som hade VM MMS:en ???....jag hade det och har fortfarande tillgång att wappa via deras gateway.......det som är bra med detta är att jag kan t.e.x. ladda hem hur stora filer som helst........är det nån av er som fortfarande har kvar VM-MMS, så kanske man kan testa att skicka ett MMS om det fortfarande fungerar?
Nån som vet nåt annat coolt man kanske kan göra eftersom att jag har tillgång till deras "super"-gateway???
Måste säga att det är ganska trist att ha tillgång till gratis MMS utan att kunna skicka till nån
--
Posted: 2002-08-22 09:34:00
Edit :
Det förstår jag! Är det någon som vet när man kommer kunna skicka mms här i sverige? varför går det inte nu? kostar det typ som att skicka ett sms??
--
Posted: 2002-08-22 09:42:00
Edit :
Quote:
On 2002-08-22 09:42, deviltao wrote:
Det förstår jag! Är det någon som vet när man kommer kunna skicka mms här i sverige? varför går det inte nu? kostar det typ som att skicka ett sms??
Ingen av de svenska operatörerna har sagt nåt exakt datum. Både Telia och Vodafone har sagt att man kommer lansera MMS under andra halvåret.
MMS funktionen finns troligen redan hos alla tre operatörerna (Telia körde igång med MMS i sitt nät i mars) men det är bara speciellt utvalda som får använda det.
--
Posted: 2002-08-22 12:32:00
Edit :
Hmmm där ser man....kan man ansöka om att få prova det??? någon som vet?? jag vill prova! kan man ta emot mms trots att man inte kan skicka??
--
Posted: 2002-08-22 12:47:00
Edit :
Såg ett inlägg om ett sjysst headset som heter bluespoon...verkar nice...men dyrt...Fast det kostar ju att ligga på top! är det någon som vet om Headset radion är bra? går det andvända telefonens display för att se vilken kanal osv??
här kan ni kolla på headesetet!
http://www.nextlink.to
--
Posted: 2002-08-22 12:50:00
Edit :
Är det någon som vet någon bra sida med sportringsignaler? typ fotbolls sånger och dyl! letar efter några som Djurgården har men kan inte hitta dem..har funderat på att försöka göra dem.. men vet inte hur? kan någon hjälpa mig?
--
Posted: 2002-08-22 12:52:00
Edit :
Ni som frågar om MMS, glöm inte inlägget av Cytech:
www.phoneparadise.com
Där får ni kompletta instruktioner för vilka inställningar som behövs för att via Tactel (svenskt företag tror jag) skicka och ta emot MMS.
Jag har själv använt det nu i ett par månader och det funkar!
Kostar ingenting (förutom för er som betalar för själva GPRS-trafiken) och man behöver inte registrera sig utan bara knappa in en wap-profil mm i telefonen!
Enda begränsningarna jag upplevt är att inte riktigt 100% av meddelandena går fram (kanske 95% typ) och att det inte verkar fungera att skicka/ta emot MMS till andra MMS-operatörer (tex Telenordia i Norge, O2 i UK mfl). Däremot fungerar det utmärkt för folk i hela världen att ansluta sig till Tactel. Jag har själv skickat och tagit emot MMS från esatomedlemmen "619" i fillipinerna!
Så, sätt igång och gör era inställningar så kan vi börja MMS'a varandra även i Sverige!
Och spy på Telia, Vodafone och Comviq/Tele2 som aldrig kommer till skott!!!
--
Posted: 2002-08-22 13:50:00
Edit :
Ska definitivt signa upp för att kunna skicka mms!!!
Är det någon som vet om man kan spara emailadresser som man vill skicka till??? eller kan man bara göra det i telefonboken??? fan blir tokig på att alltid behöva skriva in dem!!
--
Posted: 2002-08-22 14:01:00
Edit :
telefonboken som gäller dessvärre... vet inte riktigt hur arkivfunktionen funkar, verkar bara spara tills man stänger av luren...
där missade jag förresten att nämna en liten begränsning till, tactel verkar inte stödja mms till e-mail....
bara till mobnr, men hey, det är ju gratis och det funkar!
--
Posted: 2002-08-22 14:05:00
Edit :
New Topic
Reply