>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
värsta med alla nya telefoner e att de har små tickande "bomber" i sig, lät fel ^^ asså en klocka i telefonen som får telefonen att slöa ner sig med tiden...hade en 3510i som hade knappar som int funka...min polare hade exact samma problem med samma knappar <_< ända telefonen man kan lita på i flera år e fan de gamla ericsson tegelklossarna ^^
--
Posted: 2005-10-23 02:32:20
Edit :
Hmm, inte säker på hur det är i resten av Sverige men för er som bor omkring Uppsala så hade ja bara tänkt säga att det är grym rea på OnOff, så om ni hade tänkt köpa nån y telefon kanske det skulle va läge nu.
Bara tänkte säga det, mina brorsor drog dit för 5 minuter sen
--
Posted: 2005-10-23 13:05:48
Edit :
är de nån här som vet utgångs priset på p910?
--
Posted: 2005-10-23 14:19:35
Edit :
@Qoastro: gjorde dom nåt fynd på OnOff? Jag bor också i Ua så jag är lite intresserad om det lönar sig att dra dit...
--
Posted: 2005-10-24 09:05:06
Edit :
Tänkte skaffa mig en w800, men den verkar vara slutsåld på många ställen.
Så jag kanske skulle prova något nytt. Samsung, Siemens, Motorola... Någon som har intressanta förslag? Bra mottagning och ljudkvalitet är ett måste. Kanske kan fynda något på Onoff..
--
Posted: 2005-10-24 11:05:15
Edit :
Tänkte bara berätta att jag skickade nedanstående mail till SE idag. Får se vad de svarar...
Hej,
Nu när jag använt nya mjukvaruversionerna R1N035 och R1NA005 så kan jag tyvärr konstatera att jag, liksom tydligen de allra flesta andra som också uppdaterat (iaf verkar det så när man läser på olika forum som t ex
www.esato.com och
www.howardforums.com ), drabbats av en hel drös med nackdelar jämfört med äldre R1L-mjukvaran.
Jag har nu följande problem och de verkar vara helt beroende av mjukvaruversionen då jag inte hade något av dessa problem med R1L (prioordning fallande där 1 är viktigast och alltså mest störande):
1. Minneskortet fungerar väldigt dåligt när man använder USB-kabeln.
Om man för över ett flertal filer så förs för det mesta endast ett mindre antal filer faktiskt över på kortet. Dvs när man kopplat loss telefonen (efter att ha "utfört säker borttagning") så finns inte alla filerna kvar alternativt så finns en del av dem kvar men fungerar inte. T ex så fungerar inte mp3-filer att spela och bilder som förs över får ingen "preview-bild" utan blir svarta eller får en gubb-ikon och går ej att öppna alls.
2. Dessutom, kanske p g a samma fel som ovan, så har det vid ett tillfälle försvunnit två hela mappar med bilder (ca 200 bilder totalt) som var sparade på minneskortet. De försvann av sig självt och gick inte att rädda... Och ibland när man tagit ett foto så blir det ingen preview utan bara en svart ruta i bild-mappen. Vid enstaka tillfällen så har inte fotot sparats alls utan helt försvunnit trots att det stod att den sparades.
3. Kameran tar sämre bilder nu med kameradrivrutin v4,5 än gamla v4,4. Bilderna blir väldigt mycket brusigare vid sämre ljusförhållanden som t ex inomhus lampbelysning eller vid molnigt väder. Dessutom verkar det vara svårare att få skarpa bilder än tidigare. Försämringen gäller både med och utan nattläge. Framför allt så gör ju också nattläget att det är svårare att få skarpa bilder och nu måste man alltså koppla på nattläget redan vid molnigt dagsljus eller stark inomhusbelysning vilket tidigare inte behövdes. Jättetråkigt eftersom man förut kunde ta riktigt bra kvalitetsbilder men nu blir de alltid brusiga eller suddiga. Första intrycket efter uppdateringen till R1N var den motsatta, att bilderna i mörka förhållanden blev bättre, men efter att ha verkligen jämfört bilder överförda till PC så var det mycket bättre med R1L och kameraversion 4,4.
4. Mega bass-funktionen ger ett dåligt ljud. Förut lät den bra. Man kan även höra ett svagt bakgrundsbrus i de tysta delarna av låtarna.
5. Att synka telefonen med Outlook fungerade perfekt varje gång med R1L, nu med R1N så fungerar det bara ca hälften av gångerna. Andra hälften avbryts det med felmeddelande.
Som enda egentliga förbättring kan jag säga att Bluetooth-funktionen är lite mer stabil och bättre än i R1L men fortfarande lite buggig. Ibland stängs inte BT av som det ska t ex.
Jag är alltså ganska allvarligt bekymrad över att min fina och dyra telefon plötsligt blivit betydligt sämre på många sätt jämfört med när jag köpte den.
Att jag uppgraderade den via SEUS var ju för att även R1L hade en del brister med framförallt Bluetooth och att den "hängde" sig lite då och då.
Och eftersom jag haft SE-mobilerna T68i, T610 och K700 tidigare så har min erfarenhet varit att det alltid finns lite buggar i nya SE-mobiler men att varje ny mjukvara brukar innebära en förbättring.
Så blev det ju alltså inte nu utan det blev mycket värre.
Vad ska jag göra? När kommer ni med en ny mjukvara som åtgärdar alla felen i R1N?
Det känns ju föga meningsfullt att lämna in telefonen på service hos en verkstad eftersom de troligtvis bara flashar om luren med samma R1NA005 som jag redan har i telefonen och jag har redan prövat både total återställning och att flasha om samma mjukvara igen. Felen beror ju på denna mjukvara.
Vänligen återkom med någon form av lösning för hur jag ska få en väl fungerande W800i igen.
Hälsningar
--
Posted: 2005-10-26 22:43:11
Edit :
Attans, keep us posted - för jag var sugen på en W800i, och även en vän var het på den.
Nu när Telia skall lansera ett nytt abonnemang kan det kanske vara dags att köra 3G, fastän jag tvivlar på att deras priser kommer att locka särskilt.
Deras UMTS/WIFI-tjänst funkar klockrent med laptop, men lite dyrt, skulle vara kul att kunna ha företagsmailen i fickan via IMAP utan att behöva betala skjortan.
--
Posted: 2005-10-29 10:27:15
Edit :
Just because you don't see them, doesn't mean they're not out to get you..
[ This Message was edited by: monalande on 2005-10-31 17:55 ]
--
Posted: 2005-10-31 18:51:00
Edit :
Idag fick jag svar av SE helpdesk. Bara är att vänta på ny mjukvara då...
Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi undersöker för närvarande ett problem som uppstår med minneskortet i samband med anslutning till PC. Detta är tyvärr anledningen till problemet som uppstått med filöverföing och bilder. I dagsläget har vi ej någon ny mjukvara som löser detta problem men vi hoppas att vi kan tillhandahålla detta inom kort.
De övriga synpunkter ni har har vi lagt vidare som feedback på den nya mjukvaran. När eller om en ändring kommer att göras kan vi dok ej svara på. Vi kan dock ej finna något fel med synkronisering i den nya mjukvaran. Prova att installera senaste Sync Station i er dator.
Vänliga hälsningar,
--
Posted: 2005-11-01 19:54:09
Edit :
Se där ja! Jag har inte ens fått svar från SE. Jag mailade för en vecka sedan. Jag har upplevt samma fel på min telefon som har beskrivits här.
Jag hade inte behövt uppgradera egentligen. Jag var helnöjd med telefonen innan jag uppgraderade min firmware. MEn jag ville få lite mer ordning på bluetoothfunktionen.
Jag har lämnat in min telefon på "reparation" eftersom att jag tusan inte ville vänta på nån´ny firmware som ska lösa problem som inte fanns från början. Jag hoppas att få tillbaka telefonen imorgon och jag har sagt till om att jag vill ha den gamla firmwaren tillbaka. Ska bli intressant att se vad dom har gjort med den. Om dom inte har bytt till min första firmware så åker den genast tillbaka till verkstan! Jag har hört att dom nyare W800i som säljes har den nya firmwaren...det är ju hemskt eftersom att det innebär att det i så fall säljs en tlefon som är dålig jämfört med dom första W800i som kom ut på marknaden.
Med rätt mjukvara så är W800i en superbra och häftig telefon!!
Mycket dåligt att dom har testat sin nya firmware så lite innan dom släppte den!! Mjukvara har alltid buggar men så här dåligt testat får det INTE vara.
--
Posted: 2005-11-01 23:33:23
Edit :
New Topic
Reply