Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Swedish Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 536537538 ... 563564565>

fullforce Posts: > 500

Jahopp, nu är man om möjligt ännu mer arg på SE!!!

Jag har mailat SE call center detta:

Jag har nu hämtat ut min telefon W800i efter "reparation". Eftersom jag inte fick tillbaka firmware R1L002(som jag bett om) har inga av dom felen som jag hade, åtgärdats. Jag fick bara en re-flash med R1NA005 som jag redan hade i telefonen. Jag har nyss pratat med call center och dom påstår att Sony Ericsson inte har kvar den gamla firmwaren R1L002 så jag kan inte få den. Detta innebär att ni inte kan reparera min telefon.

Jag har fått info från SE call center att Sony Ericsson FORTFARANDE inte har hört talas om några andra problem som finns i den senaste firmwaren, än filöverföringsproblem/buggar. Detta finner jag mycket märkligt då jag vet att man testar programvara inan man släpper den samt att det står på flera sidor på internet och specifikt sidan Esato, som är ett stort världsomspännande forum om Sony Ericssons produkter, om alla fel och brister som Sony Ericssons ny firmware till W800i och K750i drabbats av(se listan som jag sände till er i tidigare mail). Felen sträcker sej ju från kalender via kamera till mp3-spelare. Flera personer på Esato-siten har också mailat till call center och ansvariga på Sony Ericsson över världen. Så budskapet borde ju ha gått fram. Jag har själv mailat med folk från Filipinerna, Holland, England, Brazilien, Argentina om dessa problem.

Att ni har släppt ifrån er en så dåligt testad mjukvara och inte heller har någon återkoppling från kundled finner jag ännu märkligare! En mjukvara har alltid buggar men så här dåligt testat får det inte vara!

Jag ämnar nu forska vidare om en utav era reparationsfirmor kan ha kvar firmware R1L002. Annars så måste jag reklamera min SE W800i och begära en ny med den gamla firmwaren eller pengarna tillbaka. Jag har inte lust att vänta på en firmware som ska lösa alla problem som inte ens fanns där från början. Speciellt när jag får informationen att den nya firmwaren endast ska fixa filöverföringproblemet.

Jag säger som Sverker på ett visst konsument tv-program: "Ska det vara så här?"

Har ni någon lösning eller ska jag behöva reklamera produkten eller sitta och vänta på en firmware som i åtminstonel påminner om R1L002? Kan ni lösa det genom att ge mej en W800i med firmware R1L002 om den inte finns att få re-flashad på nytt i sin gamla telefon?

Detta har jag mailat och jag ska nog maila detta till en utav cheferna också.

Det kan inte var meningen att man ska sitta o vänta på en ny firmware jämt o ständigt för att få ordning på sin telefon!

GRRRRR!
--
Posted: 2005-11-02 19:55:45
Edit : Quote

BlurryEye Posts: 120

@fullforce

Jag kan bara hålla med. Skulle också helst vilja ha tillbaka R1L även om den inte var helt felfri heller. Men nog f-n var den bättre än R1N iaf.

Väntar med spänning på vilket svar du får ditt senaste mail från SE.
--
Posted: 2005-11-02 20:32:01

Ja jag ämnar driva detta långt. Eftersom att telefonen inte alls funkar som den gjorde när jag köpte den! Alltså är den trasig, eller hur!

Jag tror att jag ska vänta ett par dag på svar från SE call center men tar dom lika lång tid på sej att svara som sist så går mailet vidare till en eller flera chefer på SE.

Jag vill ha en ny telefon med gammla firmwaren om dom inte kan fixa eländet! Kommer att kräva det.
--
Posted: 2005-11-02 21:10:37

BlurryEye
Vad fick du för svar av SE på ditt mail? Bra skrivet föressten!
Skickade du til SE call center eller nån´annan avdelning?
--
Posted: 2005-11-02 23:17:34

BlurryEye Posts: 120

@fullforce

Det svar jag fick var ju det du kommenterade några poster under. Något annat svar har jag inte fått men jag har ju inte heller skrivit något mer till dem.
Jag mailade SE's vanliga helpdesk mail, dvs ursprungligen använde jag deras formulär för mail på deras supportsida. Sen när jag fått svar på det om en tidigare fråga så svarade jag helt enkelt på det mailet när jag skulle skicka det långa brevet. Är inte hemma så kan tyvärr inte se vad för faktiskt adress de har...

Hemma nu och emailadressen jag använt mig av var:
Sony Ericsson Call Center [questions.se@support.sonyericsson.com]

[ This Message was edited by: BlurryEye on 2005-11-03 20:38 ]
--
Posted: 2005-11-03 17:11:56

Hm jag väntar fortfarande på besked från SE call center om dom kan fixa så att jag får R1L firmware i min lur. Någon som hört om det är nån´ny firmware på gång?
--
Posted: 2005-11-07 14:12:07

Gugge72 Posts: 22

@fullforce enligt min lokala servicepoint så har det kommit ut en ny firmware. Har försökt att ladda ner den via nätet dock utan framgång. Har lämnat in min W800, det är bara att hoppas. (Bor i Kalmar)
--
Posted: 2005-11-07 15:13:39

Okej. Så du har skickat iväg den för upgradering av firmware? Hört nåt´om vad den nya firmwaren ska fixa, förutom filöverföringsproblem?
--
Posted: 2005-11-07 16:01:27

DIFference Posts: 41

Senaste firmware till Z800i?
--
Posted: 2005-11-08 00:28:46

Gugge72 Posts: 22

@fullforce Har hämtat min telefon. De hade inte gjort något då den nya inte fixar problemet med filöverföringen. Frågade inte vad den nya fixar, jag väntar tills den nya kommer. De hade inte en aning om när den kommer men nu har Ericsson erkänt att de känner till problemet. Bara detta är ju en framgång :)
--
Posted: 2005-11-08 10:47:28
Page <  123 ... 536537538 ... 563564565>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home