>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Quote:
On 2005-11-30 16:26:32, trance wrote:
har en k750 som är fuktskadat enligt anovo.. vet att det ska finnas ett par ställen i stockholm där de reparerar sånt men kommer inte ihåg vart, någon som vet? url till ev hemsida? eller tel nr?
inte så många ställen kvar i sthlm... Service Åström slog igen för nån månad sen, men testa dessa:
Engström Telecom, Planiavägen 11 (Nacka),
http://www.engstromtele.com
Mobilbyrån, Hornsgatan 116,
http://www.mobilbyran.se
[ This Message was edited by: Cytech on 2005-12-03 02:08 ]
--
Posted: 2005-12-03 03:07:37
Edit :
Well jag har läst på en annan post att ny firmware är ute för W800i men endast för vodaphone (branded) telefonerän så länge. Och vad man har skrivit där så har INTE problemet med försvunna filer-problemet (taskig filöverföring) eller problemet med brusande ljud i mp3-spelaren förvunnit. Kul va? Jag har svårt att tänka mej att firmvaren för vanliga obundna (unbranded) telefoner, skiljer sej från den som nu finns ute. Visst dom bundna telefonerna kanske kan ha lite annan hårdvara (har ingen aning om det är så) så att dom därför fick en annan firmware möjligtvis men jag tror inte att dom obundna telefonerna kommer att fungera bättre. Please tala gärna om för mej att jag har fel i denna fundering!
Jag har som tidigare nämnts här haft min telefon inlämnad på "reparation" för att fixa mina problem och få tillbaka den gamla R1L002 firmwaren men det löste sej inte förstås. Dessutom har jag mailat till SE två gånger och inte ens fått nåt´svar. Jag har ovanpå detta ringt och frågat om dom kan sätta in den gamla firmwaren i min telefon men dom säger bara att dom inte kan det eller ,som jag tror, inte vill det. Så är även den nya firmwaren skit så tänker jag driva detta så långt det bara går. Nästa steg blir allmänna reklamationsnämnden. Jag vill ha en bra ny firmware NU eller den första firmwaren tillbaka i min telefon eller om inte det går- en ny telefon med den gamla firmwaren!
SE har efter detta försök haft två chanser att fixa detta med skitfirmware om det inte lyckas denna gång. Och om dom inte lyckas: That´s it! Gloves are off!!
Sverker på PLUS kanske ska få ett samtal? Jag har en lång och omfattande historia att berätta om detta!
[ This Message was edited by: fullforce on 2005-12-05 03:15 ]
[ This Message was edited by: fullforce on 2005-12-05 03:19 ]
--
Posted: 2005-12-05 04:13:59
Edit :
Quote:
On 2005-12-05 04:13:59, fullforce wrote:
Well jag har läst på en annan post att ny firmware är ute för W800i men endast för vodaphone (branded) telefonerän så länge. Och vad man har skrivit där så har INTE problemet med försvunna filer-problemet (taskig filöverföring) eller problemet med brusande ljud i mp3-spelaren förvunnit. Kul va? Jag har svårt att tänka mej att firmvaren för vanliga obundna (unbranded) telefoner, skiljer sej från den som nu finns ute. Visst dom bundna telefonerna kanske kan ha lite annan hårdvara (har ingen aning om det är så) så att dom därför fick en annan firmware möjligtvis men jag tror inte att dom obundna telefonerna kommer att fungera bättre. Please tala gärna om för mej att jag har fel i denna fundering!
Jag har som tidigare nämnts här haft min telefon inlämnad på "reparation" för att fixa mina problem och få tillbaka den gamla R1L002 firmwaren men det löste sej inte förstås. Dessutom har jag mailat till SE två gånger och inte ens fått nåt´svar. Jag har ovanpå detta ringt och frågat om dom kan sätta in den gamla firmwaren i min telefon men dom säger bara att dom inte kan det eller ,som jag tror, inte vill det. Så är även den nya firmwaren skit så tänker jag driva detta så långt det bara går. Nästa steg blir allmänna reklamationsnämnden. Jag vill ha en bra ny firmware NU eller den första firmwaren tillbaka i min telefon eller om inte det går- en ny telefon med den gamla firmwaren!
SE har efter detta försök haft två chanser att fixa detta med skitfirmware om det inte lyckas denna gång. Och om dom inte lyckas: That´s it! Gloves are off!!
Sverker på PLUS kanske ska få ett samtal? Jag har en lång och omfattande historia att berätta om detta!
[ This Message was edited by: fullforce on 2005-12-05 03:15 ]
[ This Message was edited by: fullforce on 2005-12-05 03:19 ]
Du det låter lovande, jag funderar själv på att lämna in min på lagning så fort den nya fwn är ute för vanliga w800. Tyvärr verkar det ju inte som det hjälper men min telefon har börjat tappa filer och det där brusandet är inget roligt alls. Jag har en minneskortsläsare så överföringsbuggen märker jag inte av men det ska ju inte vara så här! Pinsamt Sony Ericsson!!!
--
Posted: 2005-12-10 11:30:33
Edit :
Någon som provat nya mjukvaran ännu?
Med tanke på att det verkar vara lite problem med själva uppdateringen enligt de som testat så har jag valt att avvakta lite... Surt att riskera att kameran, gprs eller språk slutar fungera.
--
Posted: 2005-12-11 21:25:14
Edit :
Quote:
On 2005-12-11 21:25:14, BlurryEye wrote:
Någon som provat nya mjukvaran ännu?
Med tanke på att det verkar vara lite problem med själva uppdateringen enligt de som testat så har jag valt att avvakta lite... Surt att riskera att kameran, gprs eller språk slutar fungera.
Men det finns väl ingen ny firmware ute förutom till moblier bundna till vodaphone?
--
Posted: 2005-12-12 00:08:14
Edit :
Äh... Det stämmer... Och till olåsta K750i finns det ju men fortfarande inte till olåsta W800i.
Lika bra det eftersom fler och fler får fel vid uppdateringen. Hoppas de fixar det snart.
--
Posted: 2005-12-12 08:55:19
Edit :
Ja kolla in den sidan som heter
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737&start=0
Å kolla in vilket uppror det är! Inte mycket verkar fungera för SE!
Jag säger som en snubbe där, att man får ta det hela till medierna när SE inte kan fixa firmwaren efter flera "försök". Dessutom så vägrar dom ju svara på mail och vill/kan inte ge oss R1L002 tillbaka!
Jag tänker vänta ett tag till på den nya firmwaren ock se om den kan funka. Efter det så blir det allmänna reklamationsnämnden....och mera.
--
Posted: 2005-12-12 15:39:56
Edit :
Hejsan har ett litet problem.
Jag går in på uppdateringssidan för att se om det finns en nu uppdatering. Jag kommer förbi automatisk verifieringsläge, när jag kommer till uppdateringskrav och klickar i alla rutorna och klickar nästa så kommer det bara upp en tom sida.
Nån som vet vad som kan vara fel.
--
Posted: 2005-12-13 18:45:42
Edit :
Mest troligt är att du inte har Java installerat på datorn för jag hade samma symptom innan jag dunkade in javan. Gå in på
http://java.sun.com/j2se/index.jsp
--
Posted: 2005-12-14 07:54:39
Edit :
Strunta i web-vägen:
http://www.sonyericsson.com/s[....]s&lm=ps1_1&pid=10242&fid=21839
--
Posted: 2005-12-15 00:28:53
Edit :
New Topic
Reply