>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Swedish Forum
Bookmark topic
Maybe i should blame my phone? The comviq portal looks different with my friends k600.
--
Posted: 2006-07-28 22:00:00
Edit :
snackade med SE:s kundservice o de kollade med nån tekniker eller nåt
Quote:
On 2006-07-28 20:04:26, Cytech wrote:
Quote:
On 2006-07-28 16:58:13, tulle wrote:
Behöver hjälp snabbt!!!!!!!!
det är så att jag har sålt min p800 och nu ringde killen som köpte den o sa att jag har glömt plocka bort mitt telefonlås:( det värsta är att jag har inte använt telefonen på ett bra tag o kommer inte ihåg vad koden var. har pratat med SE o de kan fixa det men då skulle de ta 1500 för det. Det måste väl finnas nåt annat sätt. hoppas ni experter kan hjälpa mig snarast
Mvh Tulle
1500!?!? låter väldans mycket... vilka var det du pratade med? Anovo/Engström tar 450kr... annars gör väl de olika upplåsningsfirmorna det för några hundralappar.
--
Posted: 2006-07-29 02:44:24
Edit :
antar att det var 013-244500 du ringde? då kollade personen säkert på nån hemsida om prisuppgift och såg fel
Quote:
On 2006-07-29 02:44:24, tulle wrote:
snackade med SE:s kundservice o de kollade med nån tekniker eller nåt
--
Posted: 2006-07-31 10:29:40
Edit :
Jag har en SE W810i med firmware-version R4CE012.
Om jag försöker uppdatera firmware-version via SEUS (
Sony
Ericsson
Update
Service (via Windows-applikationen)) så informeras jag om att min mobiltelefon redan har den senaste tillgängliga firmware-versionen.
Om jag försöker uppdatera firmware-version via FOTA (
Firmware update
Over
The
Air (via mobiltelefonen)) så informeras jag om att det finns en uppdatering på 1370 kb att ladda ner.
Om jag i det senare fallet väljer att ladda ner den aktuella uppdateringen till mobiltelefonen så går det bra, men av okänd anledning så misslyckas själva installationen.
Onekligen en smula märkligt. Någon annan som har liknande erfarenheter?
Vad har ni andra som har en SE W810i för firmware-version?
Tack på förhand!
http://bico.se[ This Message was edited by: bico on 2006-07-31 09:37 ]
--
Posted: 2006-07-31 10:34:57
Edit :
Bico:
Du har väl troligen nyss köpt w810 och har troligen garanti kvar och så. Jag fick gratis uppdatering av firmware på min v800 under garantitiden... jag hade lite problem med att telefonen blev seg ibland och att den stängde av sig. Då jag bor i Stockholm kunde jag bara gå in på en SE-auktoriserad verkstad och få det fixad... betalade dock nån hundring för att få låna en telefon under tiden och för att få det gjort express på ett par timmar.
(Var på en butik på Hornsgatan vid Zinkensdamm om det är nån som bor i Stockholm...)
Snackade dock med SEs kundtjänst först så jag fick ok på att fixa det. Firmwaren jag fick då var en nyare än den som låg ute på SEs uppdateringssida.
//Joel
--
Posted: 2006-08-01 11:34:43
Edit :
Quote:
On 2006-07-31 10:34:57, bico wrote:
Jag har en SE W810i med firmware-version R4CE012.
Om jag försöker uppdatera firmware-version via SEUS (
Sony
Ericsson
Update
Service (via Windows-applikationen)) så informeras jag om att min mobiltelefon redan har den senaste tillgängliga firmware-versionen.
Om jag försöker uppdatera firmware-version via FOTA (
Firmware update
Over
The
Air (via mobiltelefonen)) så informeras jag om att det finns en uppdatering på 1370 kb att ladda ner.
Om jag i det senare fallet väljer att ladda ner den aktuella uppdateringen till mobiltelefonen så går det bra, men av okänd anledning så misslyckas själva installationen.
Onekligen en smula märkligt. Någon annan som har liknande erfarenheter?
Vad har ni andra som har en SE W810i för firmware-version?
Tack på förhand!
[ This Message was edited by: bico on 2006-07-31 09:37 ]
Hej,
Jag köpte min W810i för några dagar sedan. Jag hade R4CE012. Uppdaterade med usb-kabeln via SonyEricssons programvara och har nu R4DB005. Uppdateringen gick smärtfritt och tog ca 5 minuter. Kom ihåg att följa instruktionerna VÄLDIGT noga. Och ha fulladdat batteri innan du uppdaterar. Rör ej telefonen under uppdatering.
--
Posted: 2006-08-05 13:18:26
Edit :
Är det någon som vet var jag kan hitta ett original SE halsband för min SE W810i?
Jag bor i Stockholm.
--
Posted: 2006-08-07 00:45:52
Edit :
Någon som vet när (om) sonyericsson presenterar nya mobiler? Tänker mest på uppföljaren till nyss släppta p990i? Eftersom p990i och m600 m.m använder sig av symbian 9.1, och nu när dom har 9.3 klart så borde det komma nya modeller inom en snar framtid.
[ This Message was edited by: berkaking on 2006-08-13 19:11 ]
--
Posted: 2006-08-13 20:10:57
Edit :
Hur ofta laddar ni era mobiler och hur ser då erat användade ut på ett ungefär?
Jag har lekt en del med min nya w810i och ringt ca 5 timmar i veckan och då har jag laddat den ca var tredje dag lite knappt. En laddning klarar ca 4-5 timmar taltid att jämföra med SEs uppskattade 8 timmar, vilket är rätt långt ifrån. Standbytiden ska var över 300 timmar men den vet man ju att den inte sämt för några mobil-märken på många många år. Vore kul att höra hur andra (helst modeller som är max ett halvår gamla) förhåller sig...
--
Posted: 2006-08-27 22:19:34
Edit :
Laddar min p990 varje natt.. I början fick jag ladda den på dagen också typ när jag kom hem från jobbet... för jag lekte lite för mycket med den under dagen och körde ICQ på den hela tiden. 8 timmars GPRS-uppkoppling sög ut batteriet rätt hårt.
Igår var jag kanske bara uppkopplad mot WiFi i 30min och ringde kanske under 20-30 min också... Då var batteriet på över 50% när jag satte telefonen i laddaren på kvällen.
Quote:
On 2006-08-27 22:19:34, DIFference wrote:
Hur ofta laddar ni era mobiler och hur ser då erat användade ut på ett ungefär?
Jag har lekt en del med min nya w810i och ringt ca 5 timmar i veckan och då har jag laddat den ca var tredje dag lite knappt. En laddning klarar ca 4-5 timmar taltid att jämföra med SEs uppskattade 8 timmar, vilket är rätt långt ifrån. Standbytiden ska var över 300 timmar men den vet man ju att den inte sämt för några mobil-märken på många många år. Vore kul att höra hur andra (helst modeller som är max ett halvår gamla) förhåller sig...
--
Posted: 2006-08-30 09:30:09
Edit :
New Topic
Reply