Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Nederlandse draad... Dutch Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Nederlandse draad... Dutch Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 585960 ... 407408409>

Vlammetje Posts: > 500

Ah TOP!! Dank je wel
--
Posted: 2003-06-27 22:21:08
Edit : Quote

Bianca Posts: > 500

ja vaag is dat maar vlammetje je moet dus dat wml/wap forum kiezen dat werkt iets minder handig maar dan doet ie het wel!

@ htbpilot: pas je morgen ook op mn scooter dan? dat zou wel beter zijn! misschien zie ik je nog wel!

Greetz Bianca
--
Posted: 2003-06-27 22:21:36

rencomp Posts: 188

@meeuw, wap en GPRS heeft zeker wel met elkaar te maken.Als Jij via je GPRS naar de esato wap site gaat zit je toch op wap..het zit zo, wap is de naam van het protocol wat wordt gebruikt voor mobiel internet en GPRS is de naam van een verbinding..Je maakt dus via GPRS een verbinding met een wap-gateway, net zoals je dat doet als je zou inbellen via gsm-data (dit versta jij onder wap..) om te kunnen wappen, in beide gevallen wordt er een verbinding gemaakt met de gataway, bij jouw dus die van orange..maar soms hebben ze beperkingen, bv dat bepaalde sites geblokkeert zijn of download grootes zijn beperkt, maar er zijn ook algemene gateways die deze beperkingen niet hebben..(deze zijn te bereiken via internet, hebben eigen ip-adres) dus je kan ook via een gsm-data(bv een inbelverbinding voor internet), of een GPRS verbinding(bv via APN internet) met het internet gebruik maken van zo'n algemene gateway..dus GPRS en gsm-data zijn de verbindingen, en wap is het protocol voor mobiel internet of dit nu via GPRS of gsm-data is...gr, René
--
Posted: 2003-06-27 22:31:07

Vlammetje Posts: > 500

Idd via wml lukt het wel :-D This message was posted from a T300
--
Posted: 2003-06-28 11:01:49

MEEUW Posts: 134

@rencomp

Ik bedoelde wap betalen per min en share(dat grps data zooi ) mb kost.
Tis lullig als je de verkeerde gebruikt en daar het einde van de maand achter kom :S.(dat is echt iets voor mij )
Maar welke kan ik het beste nemen als gate gprs data?
enne dan heb ik nog steeds voor 6€ onbeperkt gprsen toch?
tnx
greetz
MEEUW

--
Posted: 2003-06-28 13:34:36

rencomp Posts: 188

Om zo'n alternatieve gateway te gebruiken kan je het beste een GPRS verbinding gebruiken, maar deze is dan niet meer helemaal onbeperkt, je moet namelijk via GPRS een verbinding maken met het internet en hiervoor wordt wel gerekend (in data dan wel, niet in gebruikstijd) de kosten hiervoor zijn bij orange 3E per mb, de eerste 2mb zijn gratis, die zitten in die 6E die je nu maandelijks betaald.Jij kan 2 GPRS verbindingen op je tel hebben, de eerste voor share heeft het APN (access point name) wap, deze gebruik je nu en is onbeperkt.Je kan ook een andere GPRS verbinding maken met het APN internet, als je nu verbinding via GPRS maakt heb je dus een directe internet verbinding, en kan je bv ook je email versturen en ontvangen via de pop mailservers, en andere wapgataways gebruiken om mobiel op je tel te bladeren...
gr,René
--
Posted: 2003-06-28 15:29:15

Bart.w Posts: 69

@Bianca: Volgens mij heb ik je gister gezien, je kwam op 'Strand Noord' even een praatje maken met Eline van S.

Kijkt er nog iemand F1 vanmiddag en zo ja wie gaat er winnen?
--
Posted: 2003-06-29 13:07:01

forceabuser Posts: 108

@meuw

misschien hebben die mensen van nowmms wel wat tips voor je mms server....

en waar kan ik trouwens het nieuwe beleid m.b.t. de offtopics lezen? of heeft iemand hier een korte samenvatting voor me?

Finaly a p800!!!

[ This Message was edited by: forceabuser on 2003-06-29 15:48 ]
--
Posted: 2003-06-29 16:44:21

MEEUW Posts: 134

Quote:
On 2003-06-29 13:07:01, htbpilot wrote:
@Bianca: Volgens mij heb ik je gister gezien, je kwam op 'Strand Noord' even een praatje maken met Eline van S.

Kijkt er nog iemand F1 vanmiddag en zo ja wie gaat er winnen?

Ja dat klopt, alleen je mag dan wel naar haar toestappen hoor
hahaha geintje.
greetz
MEEUW

ow btw tnx zal nowmms eens mailen

--
Posted: 2003-06-29 17:17:04

Bart.w Posts: 69

Meeuw, ja ik kwam er alleen pas achter toen mijn collega zei dat dat Bianca was.
--
Posted: 2003-06-29 18:58:26
Page <  123 ... 585960 ... 407408409>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home