Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Ett svenskt T610/T630-forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Ett svenskt T610/T630-forum Bookmark topic
Page <  123 ... 91011 ... 798081>

dragontrumpetare Posts: 231

Nä, egentligen inte. Jag tror bara att det är en synvilla, inget annat. *skratt*
--
Posted: 2003-05-17 13:21:00
Edit : Quote

Fruktsallad Posts: 0

Hej allihop!

Köpte min T610 igår och är egentligen grymt nöjd. Har dock stött på ett väääldigt störigt problem, och jag undrar om ni har nåt liknande. Postade detta på en engelsk site innan...orkar inte översätta - hoppas det är ok

"Anyone else notice that the T610 leaks memory like a sieve!? When I first got my phone it had about 830 kb of free memory. Now it's down to 444 kb, and all I've added is one game of about 50 kb and a sound memo of about 4 kb.

What happens is that pictures that should take up somewhere around 15 kb (right?) weigh in at a hefty ~45 kb. After being erased the memory doesn't free up - about 20-100% of it just vanishes into thin air!

This is really, really a bad thing, especially since the memory is quite limited in the first place. IMO, it's alot worse than the hissing issue most people are experiencing.

So...anyone else got this problem?"

Sen har jag en liten fråga till...är Comviqs gprs sjukt långsamt eller är det bara hos mig?

/Fruktsallad

--
Posted: 2003-05-17 14:11:00

xtrem Posts: 257

aha, nu hittade jag också hålen för strappen. jag ska kolla med SE interna servicepoint på måndag om strappen ska följa med..

a3t: joo jag håller med om att ringsignalerna är låga från början. först trodde jag att jag hade "ökande signal" på men det hade jag inte.

är det någon som har den klassiska "blandad" ringsignalen till T610. Jag har fan inte polfoniska..

finns det någon "önsketråd" om funktioner till T610. tyckte jag såg en sådan men hittar den inte.

* Status om batteritiden som på T68 (ska tydligen komma i nästa firmware sa SE)
* dra joysticken till vänster för att komma till telefonboken när man ska skicka SMS/MMS etc

[ This Message was edited by: xtrem on 2003-05-17 13:17 ]
--
Posted: 2003-05-17 14:12:00

Ulukai Posts: 372

Det med joysticken var ett bra tips. Hittade inte det innan. Jag e grymmmt nöjd emd telefon oxå. Himla skön, bra kvalle. Den har inte hängt sig än iaf. Känns grymmt stabil.

Håll inne # så startar skärmsläckaren, samma som t68 alltså. Det som händer när du tar en bild är att den kopierar bilden 2ggr tror jag. En till telefonboken när någon ringer och en bild som du kan skicka till datorn. Det är därför den tar upp mer minne..
--
Posted: 2003-05-17 14:46:00

carnovol Posts: 38

Hallå
Nån som vet vad som krävs för att få joysticken att blinka rött när det ringer? Har hitills bara hittat en sån ringsignal.
Jag önskar också få information om hurvida det är möjligt eller ej att köra gamla signalerna typ blandad, mellantonläge osv. på min T610.

--
Posted: 2003-05-17 17:34:00

termosen Posts: 54

har någon annan detta problem.
när man håller in C för att gå till tystläge, så funkar det inte alltid
och när det funkar så visas bilden för tyst hela tiden tills man trycker på bakåt knappen..?
--
Posted: 2003-05-17 23:34:00

xtian Posts: 0

Minnet!?

Det har konstaterats att T610 har 2 MB minne. Men på www.mobile-review.com läste jag följande:

"Partly engineers overcame 2Mb barrier and offered to keep images and e-mails on their server. You can register there and then you’ll have an opportunity to download and upload pictures."

Någon som kan bekräfta det eller har testat det, och dessutom hur mycket utrymme får man?
--
Posted: 2003-05-18 13:51:00

Gugge72 Posts: 22

under profiler finns TTY tillbehör. Vad är detta? This message was posted from a WAP device
--
Posted: 2003-05-18 13:53:00

oskar Posts: 173

@xtian:

Jag har testat att ladda upp bilder till servern.. det funkar bra, men det tar en stund innan de finns tillgängliga för nedladdning igen.. man kan dessutom lägga upp en adressbok på servern och skicka bilder med mail direkt därifrån..

/Oskar
--
Posted: 2003-05-18 14:29:00

xtian Posts: 0

Tack för svaret oskar!!

Vet du hur mycket utrymme man får och är det gratis att använda den här tjänsten?

Om det här fungerar bra så tycker jag att det är en kanon bra ide.
--
Posted: 2003-05-18 15:42:00
Page <  123 ... 91011 ... 798081>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home