Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : NorgesMagasinet - Norsk Forum
> New Topic
> Topic Locked
Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > NorgesMagasinet - Norsk Forum Bookmark topic
Page <  123 ... 91011 ... 525526527>

johanch Posts: > 500

Takk for det! Jeg vet... Telefonen er så MYE MYE bedre å skrive meldinger med nå! Før måtte jeg vente 15-20 sekunder på at det skulle gjøre seg ferdig... nå holder den følge hele veien!

Fint hvis jeg får litt info ang oppkoblingshastigheter på GPRS og NetCom DataAksellerator imorgen... Takk for hjelpen!

God natt!

--
Posted: 2002-05-31 00:35:00
Edit : Quote

jorns Posts: 189

God morgen....
endelig oppgradert telefon....
--
Posted: 2002-05-31 07:31:00

jorns Posts: 189

stemmer dette? Eller er Digi.no helt på jordet igjken???
http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/te20020529142831_er_45224078
eller er det MCA-20 de mener????
Jeg ringte igår, men hun på support hjadde ikke hørt noe om det...hun mente at det måtte være MCA-20....
--
Posted: 2002-05-31 07:40:00

HC Posts: 105

Det er MCA-20 det er snakk om.

Som vanlig er digi.no litt utdatert, det kameraet har vært i butikkene et par uker allerede.

Dessuten kan det så vidt jeg vet lagre 14 høyoppløselige bilder i 640X480, ikke bare 10...
--
Posted: 2002-05-31 11:01:00

Hei HC:

Noe nytt fra NetCom? Noe info ang oppkoblingshastigheter GPRS osv?? Venter i spenning
--
Posted: 2002-05-31 11:13:00

@Johanch

Sorry - travel formiddag...

Og nok en gang beklager, intet svar enda..

Men jeg lovet litt info om Akselerator m.m.

Jeg vet ikke helt hva du bruker telefonen til, men jeg antar at benytter deg av internett og mail på laptopen en gang i blant - og det virket som om du bare bruker GPRS.

GPRS er jo - som du sikkert kjenner til pakkesvitsjet, med hastigheter opp mot 40 Kb/s i Netcoms nett. Dette er helt perfekt til wap, mail uten vedlegg og små nettsider. Dessuten kan man oppta nedlastingen igjen etter et evt. avbrudd, siden dataene sendes i "pakker", slik at man ikke mister alt man har prøvd å laste ned hvis et avbrudd forekommer etter f.eks. en halvtimes nedlasting av en stor mail.

Utover dette er HiSpeed (HSCD) veldig greit å ha til større mail med vedlegg, og store nettsider. Skal du laste ned VG.no via GPRS kan det lett bli dyrt. Dessuten kan GPRS lett bli veldig tregt hvis mange er på samtidig. Med HiSpeed blir du tildelt en eller to linjer, og disse beholder du så lenge du er oppkoblet. DVS at du får en hastighet på mellom 14,4 og 28,8 kB/s. Med HiSpeed betaler du bare 50,- i innmelding, ingen månedsavgift og kun 1,5 ganger vanlig ringepris ved bruk av to linjer (28,8). De gangene du bare får tildelt en linje, betaler du vanlig pris- og får 14,4kb/s (vanlig gsm er kun 9,6)

Men Netcom Data Akselerarator er helt uavhengig disse to tjenestene, den støtter både GSM GPRS og HiSpeed..

NetCom Data Akselerator er en klient-server basert programvare som gir en økt opplevd overføringshastighet for datatrafikk over mobilnettverket. Programvaren utfører følgende operasjoner for å redusere nedlastingstiden:

1) Optimering av trafikken
2) Komprimering av innholdet
3) Mulighet for å fjerne uønsket filelementer

Du kan få "opplevde" overføringshastigheter opp på utrolige hastigheter, og velge vekk bilder m.m., redusere kvaliteten slik at du helt tydelig ser hva det foretiller - men slipper den lange nedlastingen m.m.

Konklusjonen er at det blir både billigere og raskere uansett om du bruker GPRS, HiSpeed eller bare vanlig GSM data, og det er helt gratis!

Kan anbefales på det sterkeste..

Last ned gratis fra netcom.no - men fungerer kun for netcom-abbonenter.

Bare spør om det er noe du lurer på, dette ble litt raskt og uoversiktelig i og med at jeg har litt mye å gjøre her i dag...

HC

[ This Message was edited by: HC on 2002-05-31 12:33 ]
--
Posted: 2002-05-31 13:32:00

Takk for svaret, HC!

Det var slett ikke rotete, men faktisk ganske oversiktlig og konstruktivt!

Laster ned det programmet så fort jeg får tid. Bruker laptopen sammen med telefonen, hovedsaklig for å sjekke mail, noe (men ikke mye) websurfing. Ellers går det mye på WAP.

Venter i spenning på svar fra NetCom.

Takk for hjelpen så langt!
--
Posted: 2002-05-31 13:40:00

Hei!

Fikk svar fra han på teknisk - dessverre lite givende. Har bedt om et bedre svar, men det kan nok la vente på seg:

Hei

Her er svaret vi fikk ang nedlasting via WAP.

NetComs WAP G/W innehar SAR funksjonalitet (Segmentation And Reassembly).
Nokias WAP G/W vha. SAR gir mulighet for å laste ned filer helt opp til 120 KB.

Denne grensen er konfigurerbar.
Hva som er 'default' nedlastningstørrelse i vår GW vites ikke da vi ikke har testet dette enda.

Problemstillingen rundt filstørrelser i WAP G/W dukker opp mhp. nedlasting av J2ME midlets, SyncML (og i visse tilfeller ringetoner og logoer).
Siden denne kunden benytter T68i, så er det nok SyncML det er snakk om (T68i støtter ikke J2ME).

Da dette er svært nye tjenester for oss er ikke dette ordentlig utprøvd enda.
Når det er snakk om sync, kan man i noen (sære?) tilfeller passere 120 KB dersom man synker opp mange kontakter/kalender-hendelser osv.

I forbindelse med J2ME har jeg sendt en forespørsel til Nokia om vi må endre våre SAR verdier.
Jeg fikk i svar tilbake at default konfigurasjon er tilstrekkelig.
Med andre ord betyr dette svaret at NetComs WAP G/W minimum støtter 30 KB nedlastninger, da 30 KB er max filstørrelse for de nye J2ME-enablede Nokia 3410 telefonene.

mvh
xxxxxxxxxxx
Netcom data/fax

--
Posted: 2002-05-31 13:58:00

Hobbes Posts: 249

@HC

EMTS Kr. Sand har hatt hele uken på å oppgradere t68'en min, men tror du de har klart det? Nei! Aner du hva de stresser med?
--
Posted: 2002-05-31 16:52:00

oyhaal Posts: 11

Noen som vet hva som er galt her?

Hver gang jeg lager en theme med "Theme Creator" fra christersson.org, og har sendt den via "SendFile" til telefonen får jeg bare feilmeldingen "Kan ikke åpne element" når jeg prøver å velge den på Layout menyen.

Har lastet ned Themes fra forskjellige steder og sendt de over ved hjelp av "Sendfile" + Matrix via wap og da virker de helt fint!

@Hobbes:
Merkelig at de ikke er ferdig med telefonen din ennå! Jeg var nede på EMTS Krsand på tirsdag og da oppgraderte de telefonen på 30 min. Riktignok fikk jeg bare Engelsk, russisk, romensk..osv språk så jeg måtte ned med den dagen etter (onsdag) for å få norsk på den. Det fiksa de på under 20 min..

mvh
Øyvind

[ This Message was edited by: oyhaal on 2002-05-31 16:49 ]
--
Posted: 2002-05-31 17:47:00
Page <  123 ... 91011 ... 525526527>

New Topic   Topic Locked
Forum Index

Esato home