Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : Comviq + smtp (Swedish)
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > GPRS, WAP, MMS and Email setup > Comviq + smtp (Swedish) Bookmark topic
Froddan Posts: > 500

Sen igår kan jag inte skicka mail med Comviq, ta emot går dock bra.
Är det ngn annan med samma syndrom?
Använder smtp 130.244.199.223 ringde kundtjänst, men dom hade inte hört talas om det... Finns det ngn annan server man kan använda? Har dom bytt server?
--
Posted: 2002-09-06 12:18:00
Edit : Quote

JuanK Posts: 93

Jag använder "smtpserver.swip.net", men det är ju samma server som du använder för den har samma ip adress. Hmm...testade nyss att skicka en mejl men det gick inte. Egentligen det enda som man skall göra är att skriva en smtp server från Tele2 och då skall det fungera att skicka mail via comviq. Det finns ju en del smtp servrar som tillhör Tele2...kommer inte på nån just nu...men det är bara att leta efter i deras internet support sajt, eller ringa deras kundtjänst.

//JuanK
--
Posted: 2002-09-08 23:40:00

Froddan Posts: > 500

Har prövat två styckna nu, men ingen av dom fungerar hemma hos mej. Det märkliga är att båda fungerar när jag kommer in på nästa basstations täckningsområde. Och allt annat fungerar, wap och internet via gprs, det är bara smtp servern som vägrar sända. Vet ngn om det kan bero på basstationen? Verkar mkt konstigt att det inte fungerar hemma, men bara ngn km ifrån fungerar allt perfekt. Har iaf felanmält det, så det är väl bara att vänta...

Här är två smtp servrar för Comviq/Tele2:
130.244.199.221
130.244.199.223
--
Posted: 2002-09-10 12:20:00

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home