Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : Telia MMS to p800 ( in Swedish)
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
GPRS, WAP, MMS and Email setup
> Telia MMS to p800 ( in Swedish)
Bookmark topic
Hej
har nån fått Telia mms att funka med p800?
Jag får inställningarna från telia men jag får aldrig välkomst mmset.
Jag har prövat att skicka men den stannar på 94% sen kommer felmeddelande upp.Prövade att ringa Telia supporten men dom hade inga bra svar,så jag hoppas att nån här är lite mer duktig på sånt än vad jag är.
God jul på er alla. önskar Peter i Uppsala
--
Posted: 2002-12-24 11:18:00
Edit :
Får exakt samma problem med Comviq.....
--
Posted: 2002-12-25 18:45:00
Edit :
Med Comviq så fungerar det...
Försök med inställningarna på wap.sonyericsson.com dom har jag, och dom fungerar utan problem.
har Kontant-kort och använder samma inställningar till mitt POP3-email på telefonen.. funkar skitbra!
--
Posted: 2002-12-25 19:11:00
Edit :
Hej. Om ni har skickat ett mms måste ni koppla ner från det kontot manuelt om ni ska kunna komma ut på gprs wap kontot.?Jag måste koppla om efter varje mms.Mvh peter
This post was posted from a Nokia
--
Posted: 2002-12-25 20:54:00
Edit :
Quote:
On 2002-12-24 11:18, Limp wrote:
Hej
har nån fått Telia mms att funka med p800?
God jul på er alla. önskar Peter i Uppsala
Jepp det funkar för mig men det tog tid att få till.. men nu funkar både MMS och WAP utan problem =) Älskar min P800 =))))
Ska bara ta o sälja min T68i nu så man har råd att äta *hehe*
//Niclas
God JUL!!
--
Posted: 2002-12-25 21:06:00
Edit :
Tja.
Hur gjorde du då? Är du tvungen att koppla ner mms-kontot innan du ska ut på det vanliga wap gprs-kontot efter skickat mms? Hämtade du inställningarna från telias hemsida eller? Har du ändrat nåt i själva p800-an.Vore rysligt tacksam för svar,är ej så kunnig när det kommer till mms och gprs o sånt som rör den delen.
Häls Peter.
--
Posted: 2002-12-25 21:13:00
Edit :
Quote:
On 2002-12-25 21:13, Limp wrote:
Tja.
Hur gjorde du då? Är du tvungen att koppla ner mms-kontot innan du ska ut på det vanliga wap gprs-kontot efter skickat mms? Hämtade du inställningarna från telias hemsida eller? Har du ändrat nåt i själva p800-an.Vore rysligt tacksam för svar,är ej så kunnig när det kommer till mms och gprs o sånt som rör den delen.
Häls Peter.
Tjena!
Jo jag "tanka ner" inställingarna från telias sida med SMS. Men jag ändrade en lite grejj. Gå in på kontrollpanelen/Internetkonton och Redigera MMS GPRS, klicka på avancerat och välj flik "Proxy". Kryssa i använd proxy och skriv i 194.237.106.110 port 9201. Detta va det ända jag ändrade. (Kollade på min T68i där MMS funkade när jag lista ut det där =)
Jag har ställt in mitt MMS konto att stänga ner efter 2 min, men om det inte har kopplat ner så måste jag som du sa koppla ner själv o sen koppla upp mig på wap kontot och börja surfa. (detta lär väl ädras sen när det inte e gratis längre med MMS, då lär vi nog kunna använda båda kontona för att hämta MMS)
BTW jag har ett kontantkort och hämtade inställningarna för WAP (GPRS) oxå på telias sida med SMS.
Hoppas det här hjälper dig.
//Niclas
--
Posted: 2002-12-25 21:24:00
Edit :
Nickman..
Tackar för ett kanon tips ,nu funkar det. Äntligen.Man kan ju bli tokig för mindre. Men som sagt är väldigt tacksam för hjälpen Nickman.
Ha det bra.Mvh Peter.
--
Posted: 2002-12-25 21:40:00
Edit :
Quote:
On 2002-12-25 21:40, Limp wrote:
Nickman..
Tackar för ett kanon tips ,nu funkar det. Äntligen.Man kan ju bli tokig för mindre. Men som sagt är väldigt tacksam för hjälpen Nickman.
Ha det bra.Mvh Peter.
Kul att det funkar =) Måste va nån mupp på Telia som gjort fel när han gjorde iordning mallen. Jaja inte första ggn dom på telia inte vet va dom pratar om.
Happy MMSing!!
//Niclas
--
Posted: 2002-12-25 21:44:00
Edit :
Hej!
Jo, Comviqs inställningar var oxå fel... dom jag hämtade från wap.sonyericsson.com där ska man ändra port numret från 9200 till 9201.
jag måste oxå koppla ner MMS-kontot innan jag kan WAPpa igen. Men ställ in MMS-kontot att det ska koppla ner efter 2 min om det är inaktivt. Likaså med e-mailen, kolla e-mail varje hel timme och se kopplar den ner automatisk..
alltid lika kul när det piper i fickan o se om det är SMS, MMS, eller E-mail!
--
Posted: 2002-12-25 22:15:00
Edit :
New Topic
Reply