>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
GPRS, WAP, MMS and Email setup
> comviq!!!!
Bookmark topic
Jag förstår mig inte på dom ibland asså...
Jag får inte igång MMS:en, har ringt och tjatat flera gånger.
Så nu undrar jag om det är någon av er som kan hjälpa mig...
Jag har fått inställningarna till både gprs och mms, mms:en är aktiverad på kortet. Men när jag försöker skicka så står det vara nätverks eller kommunikationsfel. Kontrollera inställningarna och försök igen.
Sen när jag försöker gå in på sidor och jag valt gprs profilen så står det: Ingen GPRS parameter
Vad är fel!!??
--
Posted: 2003-01-04 23:00:00
Edit :
kwdnfwelkfwefj kfdewfopepw gkpthktp[hh nmnmntmt
trhtk nmkhjfori trgrmlk..... that makes sense doesnt
--
Posted: 2003-01-04 23:14:00
Edit :
sparky u can tell (s)he is from sweden
--
Posted: 2003-01-05 13:20:00
Edit :
Hade själv problem att få gprs att funka med automatiska inställningarna. Efter flera samtal till k-tjänst löstes problemet.
Gå till kommunikation-datakomm-datakonton-comviq gprs-redigera-apn.
Skriv in wap.swipnet.se - spara och avsluta.
Lycka till!
--
Posted: 2003-01-06 08:49:00
Edit :
hmm...när jag skriver in adressen där och trycker på yes så sparas det ju inte!!
hur gör jag för att det ska sparas då??
--
Posted: 2003-01-06 13:54:00
Edit :
Det hände så för mig också och då ringde jag till kundservice och han som jag pratade med sa åt mig att gå in på Kommunikation, Datakomm.,Datakonton. Sen skull man trycka på sitt GPRS konto tryca på redigera, gå in APN och skriv följande: wap.swipnet.se, klart!
Angående MMS:en gå in på
www.sonyericsson.com tittar du till höger så ser du
en spalt med flera olika alternativ te x mobile internet. en av namnen är Global Support Area, tryck där, sen kommer det upp en ruta där det står högst upp Product Support, längst ner ska man skriva in sin mobils namn ( i mitt fall T300 ).
när man har gjort det så kommer det upp några förslag med modeller nedanför den ruta man har skrivit in sitt modell nummer, tryck på ditt modellnummer.
efter det kommer upp lite olika saker fast du ska trycka på MMS Configurator.
därefter ska du välja, Land, mobiloperatör, modell och MMS typ. sen ska du skriva in ditt mobilnummer på ett lite specielt sätt, först ska du skriva
+46 och efter det ditt mobilnummer, men du ska ta bort första siffran Te x
mitt nummer 0735871414, jag skrev in +46735871414 Klart!
/DJSam
On 2003-01-04 23:00, Los_Fredricos wrote:
Jag förstår mig inte på dom ibland asså...
Jag får inte igång MMS:en, har ringt och tjatat flera gånger.
Så nu undrar jag om det är någon av er som kan hjälpa mig...
Jag har fått inställningarna till både gprs och mms, mms:en är aktiverad på kortet. Men när jag försöker skicka så står det vara nätverks eller kommunikationsfel. Kontrollera inställningarna och försök igen.
Sen när jag försöker gå in på sidor och jag valt gprs profilen så står det: Ingen GPRS parameter
Vad är fel!!??
[/quote]
--
Posted: 2003-01-06 14:22:00
Edit :
precis.. wap.sonyericsson.com hämtade jag mina inställningar till min P800.
www.comviq.se hade inte ens inställningarna.. inte ens kungtjänst.
Dåligt!
--
Posted: 2003-01-06 14:40:00
Edit :
Los Fedricos!!! Det sparas ju av sig själv alla fall på min T300 och farsans P800 som för övrigt är oslagbart bra
--
Posted: 2003-01-07 08:20:00
Edit :
ett tips om ni vill ladda ner gratis polyfona ringsingnaler: gå in på denna WWW adress
supreme.web1000.com/index.html
T300=Bra. P800=Superb
--
Posted: 2003-01-07 08:31:00
Edit :
Men på det sättet får man väl bara inställningarna till MMS. Och dom har jag ju redan. Å nu funkar inte ens SE:s sida...
APN adressen sparades som den skulle sen...och det funkar jätte bra...tack för det!!
--
Posted: 2003-01-07 18:34:00
Edit :
New Topic
Reply