Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Önskar hjälp av andra P800 ägare
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Önskar hjälp av andra P800 ägare Bookmark topic
janptr Posts: > 500

Hej
Är mycket nöjd med allt på P800 utom wap läsaren om det nu är där felet ligger. Från min gamla Ericsson R520 hade jag inga problem att logga in på wap.comviq.se eller wap.mobil.se men nu får jag fel av olika anledningar typ:Kommunikationsfel med servern 1340 eller Wap-gatewayfel kolla WAP-kontoinställningarna. Har fått inställningarna från Ericssons hemsida o det fungerar till flera sidor men långt ifrån alla. Någon som kan försöka nå comviqs o mobils hemsida från P800? Tar detta på svenska då jag vet att det finns flera P800 ägare redan. Längtar efter frisläppandet av Opera som jag har använder i min Psion 5mx o funkar bra.
Mvh
Janne
--
Posted: 2003-01-24 00:07:00
Edit : Quote

mr_miu Posts: 53

Quote:
On 2003-01-24 00:07, janptr wrote:
Hej
Är mycket nöjd med allt på P800 utom wap läsaren om det nu är där felet ligger. Från min gamla Ericsson R520 hade jag inga problem att logga in på wap.comviq.se eller wap.mobil.se men nu får jag fel av olika anledningar typ:Kommunikationsfel med servern 1340 eller Wap-gatewayfel kolla WAP-kontoinställningarna. Har fått inställningarna från Ericssons hemsida o det fungerar till flera sidor men långt ifrån alla. Någon som kan försöka nå comviqs o mobils hemsida från P800? Tar detta på svenska då jag vet att det finns flera P800 ägare redan. Längtar efter frisläppandet av Opera som jag har använder i min Psion 5mx o funkar bra.
Mvh
Janne

Hej,
de inställningarna som du fått från Ericsson hemsida är fel! (Iallafall GPRS)
Påpekade detta för Comviq, som sa att inställningarna på deras (Comviqs hemsida) skulle fungera bättre.
Gå in på www.comviq.se/wap och gå till telefoninställningar, och beställ ett utskick av inställningarna. Tag dock bort de gamla inställningarna på telefonen du har idag , innan du begär de nya från Comviq. Sedan är det bara att vänta (tog 8 timmar innan SMSet kom med inställningarna efter att jag beställt dom)
MR_MIU
--
Posted: 2003-01-24 08:22:00

Hej.Skall testa o ladda ner de nya inställningarna. Kommer du in på comviq o mobil sidan. Mvh Janne This message was posted from a P800
--
Posted: 2003-01-24 08:52:00

Froddan Posts: > 500

Jag kör med mms inställningarna från E-sons hemsida på min, alltså bara mms inga andra, och det funkar jättebra på alla sidor på wap och internet, även till mail och mms.
Kolla att du har "önskat" på alla konton där du ska välja wap konto.

Vet nån varför p800:an inte klarar av åäö här?
Blir ju bara en massa konstiga tecken istället...
--
Posted: 2003-01-24 09:03:00

Godzilla Posts: 14

Om du har proxy ibockat på wapkontot testa att bocka ur det så bör det fungera bättre.
--
Posted: 2003-01-24 10:17:00

mr_miu Posts: 53

Quote:
On 2003-01-24 08:52, janptr wrote:
Hej.Skall testa o ladda ner de nya inställningarna. Kommer du in på comviq o mobil sidan. Mvh Janne

This message was posted from a P800

Inga problem med mobil eller comviqs hemsidor!

Godzilla har alldeles rätt, ingen proxy skall användas! Bocka av detta under wap-konton.

MR_MIU
--
Posted: 2003-01-24 11:05:00

gugge Posts: 21

Quote:
On 2003-01-24 09:03, Froddan wrote:
Vet nån varför p800:an inte klarar av åäö här?
Blir ju bara en massa konstiga tecken istället...

Vet inte. Får samma problem med e-mail.
--
Posted: 2003-01-24 14:29:00

Tack för hjälpen alla. Tror nog att felet ligger hos comviq då det med kontantkort verkar vara problem. Försökt bocka av proxy i både wap o internetkonto men då kommer jag ej in någonstans. Tror de ej har rätt inställningar ännu till P800 då allt funkar perfekt till min R520.
Mvh
Janne
--
Posted: 2003-01-24 16:29:00

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home