Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : het grote "ellende met t-mobile" forum (dutch)
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > het grote "ellende met t-mobile" forum (dutch) Bookmark topic
Page123 ... 151617>

forceabuser Posts: 108

iedereen kan hier zijn negatieve ervaringen met t-mobile posten

mijn ervaring tot nu toe:
sinds enige tijd geen ontvangst meer met t-mobile vaak "geen toegang" of "alleen noodoproepen" of soms helemaal niets in mijn beeldscherm.

volgens t-mobile licht het aan een comunicatiefout tussen de t68i en het t-mobile netwerk hier zou ook dutchtone last van hebben.

ze hebben me aangeraden om een andere simkaart of een ander toestel te gebruiken. Wie gaat mij dat nieuwe toestel geven? en het gaat toch helemaal nergens over dat je als t-mobile aanraad een ander netwerk te gebruiken...

zit nu met de mogelijkheden om mijn abo op te zeggen, abo-geld terug te vragen, of een nieuw toestel eisen. ik weet alleen niet of ik mijn abo wel stop kan zetten want in theorie zit ik nog 1.5 jaar aan t-mobile vast.
--
Posted: 2003-04-06 14:24:00
Edit : Quote

doubleduh Posts: 436

Vaag, ik heb pas een t-mobile prepaid kaart gehaald om het ff uit te testen, maar ik heb er geen problemen mee (behalve dat ie soms wegvalt als er geen ontvangst is dan(in een tunnel ofzo)). Heb je wel de laatste software op je T68i? Ook met Orange geen problemen hier...
--
Posted: 2003-04-06 14:45:00

forceabuser Posts: 108

ik heb versie r6a op mijn t68i, en ik ben door t-mobile opgebeld dat er een probleem was dus die informatie zal wel kloppen.

en het ligt niet aan t toestel want als ik er een kpn kaartje in duw kan ik wel bellen/ gebeld worden.
--
Posted: 2003-04-06 15:41:00

Vlammetje Posts: > 500

Ik ben op dit moment zelfbenoemde Kampioen TMobile CRAP
Problemen:
1) Kan vaak niet bellen
2) Kan niets meer downloaden via WAP
3) Kan sinds enkele dagen geen enkele WAPsite meer bereiken behalve.....jawel....tromgeroffel......T-zones!
4) Kan zelfs de ^(^*#*%&)% WEBSITE van T-Mobile niet meer op, maar dat kan toch niet aan mij liggen ??
5) Kan email functie op mijn telefoon niet gebruiken.

Ik heb een BEN Veelzijdig abbonement, wat nog tot januari 2004 loopt.
Dit abbonement is echter niet meer verkrijgbaar. Ik heb het idee dat daarmee ook alle functies stopgezet zijn, zodat ik eerste een nieuw (duurder) abbo bij TMo moet afsluiten voor ik weer het zelfde kan als voorheen. Hebben zij niet ook een verplichting om zich aan het contract te houden?????

Ik heb verder een T300. Deze telefoon heeft BEN zelfs nog in de verkoop gehad. Het lijkt mij dus flauwekul dat TMobile-netwerk dit niet zou ondersteunen (dit werd mij door de klantenservice verteld)

Ik heb gisteren een enorme klachtenbrief gecomponeerd aan T-Mobile, waarin ik min of meer stel dat ik mij niet aan een contract hoef te houden als zij dat ook niet doen en alleen nog voor gemaakte (bel) kosten ga betalen en niet voor zaken die niet meer werken.
Verder ben ik hard op zoek naar een nieuw abbonement bij een andere provider, zoals de zaken nu liggen wordt dat Vodafone. Met meenemen van mijn huidige nummer uiteraard, en openbreken van het T-Mobile contract.

Dit is mijn 3e klacht in een maand, voorgaande keren kreeg ik pas na anderhalve week reactie, misschien gaat het nu iets sneller.

Ik houd jullie op de hoogte.

Oh ja, wat betreft T68i, mijn vriend heeft er 1 icm Orange en dat werkt UITSTEKEND! Geen vuiltje aan de lucht. Met mijn SIM kaart (BEN) erin doet het niets, ondanks dat het toestel geen simlock heeft....

T Mobile

--
Posted: 2003-04-06 17:10:00

Delta 9 Posts: 193

Vreemd, ik heb zowel een T-mobile als een Vodafone abbonoment en heb met beide nooit problemen (en ik kom soms in heeeel kleine plaatsen).

Ik moet wel toegeven dat het een bekend probleem is, ikzelf ben super tevreden met de T-mobile en T68i combo (software: R2E006) maar een klasgenoot van mij heeft andere ervaringen. Hij heeft thuis slechte dekking bij de T-mobile T68i combo maar doet hij de sim in een ander toestel dan heeft hij een beter dekking.

Hoewel jullie weglopen met orange moet je je wel realiseren dat T-mobile het 3e netwerk is in Nederland (ook qua dekking) en ze echt BELACHELIJK goedkoop zijn (vooral tegenover Vodafone & KPN).
--
Posted: 2003-04-06 18:20:00

Extince Posts: 2

Sja best wel rot dit zo. Als het halverwege april ( dan 2 maanden niet bereikbaar ) nog niet opgelost is ga ik het echt opzeggen, ook al heb ik het verlengd met 2 jaar ( nog 1,5 jaar ) . Of ze moeten met een andere foon of een redelijke oplossing komen. Vodafone heeft een leuke aanbieding ( http://www.gsmweb.nl ) 90 minz voor 3 euro per maand....

Ik geef ze nog even de tijd, ik ga wel sonyercisson es bellen om te vragen of ze me foon / software kunnen updaten en waar ik dat kan doen. ik woon in leerdam, onder utrecht 26 km, dus dat lijkt me het makkelijkste.... hij loopt ook steeds vast enzo....

laat ffe weten wat jij gaat doen tegen t-mobile, wel zo makkelijk voor mij zal het ook andersom doen...

greetz

Ik heb de volgende software erin, standaard toen ik hem kreeg :

R2E006
prgCCXC125323
R2E006
prgCXC125326_TAE

[ This Message was edited by: Extince on 2003-04-07 07:14 ]
--
Posted: 2003-04-07 08:11:00

Extince Posts: 2

Als iedereen zijn exacte software versie ffe neerzet, zoals ik dat heb gedaan, kunnen we zelf het een en ander uitvogelen. En als iedereen ffe zijn contact met tmobile post.

@vlammetje -> wil jij die brief die je gestuurd hebt ook posten / pm'en / mailen... dan weet ik ook zo'n beetje wat ik kan sturen.

iig, ik ga morgen ffe naar SE bellen voor het dichtsbij zijnde service point.

--
Posted: 2003-04-08 18:27:00

Vandaag is er een heel klein stukje goed nieuws aan het T-Mobile front: ik kan weer WAPpen! Kan zelkfs Esato deze keer zonder problemen bereiken

Downloaden zal waarschijnlijk nog niet lukken, maar ik ga het even testen

Mijn brief is iets te lang om hier te posten, dus ik mail hem wel even. Ik heb helaas nog geen reactie van T Mobile mogen ontvangen...

EDIT: Downlaoden via WAP lukt inderdaad nog niet.

[ This Message was edited by: Vlammetje on 2003-04-08 19:50 ]
--
Posted: 2003-04-08 20:47:00

kAtAnA309 Posts: 0

Ik heb dus ook last van het probleem met mijn T68i (R7A013).

Maar ik heb het bij m'n T-Mobile én O2 abbo's.
Wat ik er tot nu toe over heb kunnen vinden is dit:

Het probleem wordt veroorzaakt door een slechte/verkeerde implementatie van het PPCCH protocol in het toestel (dit protocol zorgt voor de scheiding tussen spraak en data over de tijdsloten).
T-mobile is hoogstwaarschijnlijk bezig met een software upgrade van hun switches(vooral Nokia spul), maar daar kan ik niks over zeggen. Ik kan daarentegen wel uitzoeken of de software updates die O2 momenteel aan het laden een correctie of update bevatten die iets veranderd aan het PPCCH protocol..

Wat ik nog niet snap is waarom het ene toestel er wel last van heeft, en de andere niet..

Ondertussen ga ik denk ik maar m'n toestel terugbrengen...

Mvgr,

Gerrit
--
Posted: 2003-04-08 20:56:00

Oh sorry, de software versie nog:

R1B008
prgCXC125423

Customization MS
CDA102086/140
R2A