Regional : Europe, Middle East and Africa : Uppmaning till Bojkott av Telias/Halebops MMStjänst! ( IN swedish)
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Uppmaning till Bojkott av Telias/Halebops MMStjänst! ( IN swedish)
Bookmark topic
Hej!
Är lite på krigstigen emot TELIA/Halebops MMS-tjänst. De tar betalt fr o m i morgon. Tycker det är dax att vi användare visar att vi inte använder något som inte är funkar bra. Om man vill förlora 3:80 varje gång man skickar MMS, så vill man vara säker på att meddelandet kommer fram till mottagaren. Idag går det knappt att skicka MMS till VODAFONE t ex. Dagligen så får jag information om MMS som inte kommit fram, dubletter till min mobil och andras. Detta tycker TELIA är ok.
Visst inom nätet så funkar det helt ok, dessa kommer fram med stor säkerhet, men inte skall man behöva utesluta andra operatörer bara för att TELIA inte kan få sitt system att fungera!
Inte skall telia tjäna pengar på ett system som inte är funktionsdugligt till ens 90%. Titta när vi skickar SMS. Dessa funkar i princip alltid. Ibland någon gång i månaden så kanske det blir något fel. Jag skickade ca 200SMS en vecka, av dessa vart det bara 5% som inte gick vidare.
Med MMS så kan jag med stor säkerhet säga att det handlar om om varannat MMS som inte går väg utan måste skickas om. Nära 50% alltså. Detta tycker inte jag är acceptabelt.
Som kunder så måste vi tala om för operatörer vad som är skäligt. Är det skäligt att betala 3:80 för meddelande som man inte vet kommer fram i system som inte funkar till 100%. Jag anser inte det och vill därför få telia att förstå att ingen kommer att använda tjänsten om misslyckade skickade MMS är så stort.
Det som är halebop kunder skickar via e-mail istället för MMS. 76Kb är detsamma som 3:80. Något att tänka på.
TELIAS kunder tjänar på MMS i viss mån. Men ingen av oss tjänar på ett system som funkar dåligt.
--
Posted: 2003-06-30 20:52:38
Edit :
telia har förlängt sitt "erbjudande" om mms för 0 skr. "erbjudandet" gäller tom 31 juli. finns rätt så stor chans att de förlänger det igen. och förresten telia inte värre än de övriga operatörerna. vodafones mms pris är väl ännu högra än telias (dock har de också ett "erbjudande" nu..) och deras mms fungerar väl lika bra/dåligt som telias gör....
--
Posted: 2003-07-05 11:11:24
Edit :
Va... kan inte tänka mig det? Måste isådana fall vara för abonnemang...
Comviq har förlängt dit iallafall.
--
Posted: 2003-07-05 11:23:06
Edit :
näe... Telia har inte förlängt MMS kampanjen...
--
Posted: 2003-07-05 11:37:58
Edit :
@cytech
Kunde inte tänka mig det heller. Men igår fick jag tre meddelandet från samma person, som kom till mig igen, och igen och igen... det första kom 7 ggr, andra kom 5 gånger och det tredje kom 4 ggr...
Och de säger att allt funkar?
--
Posted: 2003-07-05 11:42:11
Edit :
cytech: du har rätt
jag hade fel, de sa till mig att de skulle förmodligen förlänga det även nästa månad, men det gjorde de inte....
förresten, är det samma kassa situation hos de övriga operatörerna?
--
Posted: 2003-07-05 14:15:43
Edit :
@Blablha (Eller vad du heter
)
Nä, Comviq har fortfarande Gratis. Vodafone tar 1:50 till slutet av september. Sedan 0 till 30Kb 3:50/MMS och upp till 55Kb 5:50/MMS
--
Posted: 2003-07-05 14:38:14
Edit :
New Topic
Reply