Regional : Europe, Middle East and Africa : Mejl till telefonen, konkurranskraftigt mot SMS?
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Mejl till telefonen, konkurranskraftigt mot SMS?
Bookmark topic
Läste en artikel i InternetWorld (IDG) att man kunde skicka mejl med telefonen via GPRS. Detta skulle med Telia (som jag har) kosta 26 öre/mejl påstår de. Vilket är är ett bra mycket bättre pris än det man har på SMS. Men jag har också för mig att man visst får betala 1.50 kr för varje skickat mejl. Alltså, 1.50 kr + 0.26 kr = 1.76 kr för varje skickat mejl? Eller har jag kanske missuppfattat det, stämmer det att det verkligen bara kan kosta 26 öre totalt?
--
Posted: 2003-07-13 20:48:59
Edit :
Absolut! Kör du mejl via mejlklienten i din mobil eller via mejlwapkonto så kommer du undan med några ören.
Väljer du istället att skicka mejl via sms så får du lägga till sms-kostnaden, och det är nog det du kommer ihåg från förr.
--
Posted: 2003-07-13 23:57:09
Edit :
Quote:Absolut! Kör du mejl via mejlklienten i din mobil eller via mejlwapkonto så kommer du undan med några ören.
Väljer du istället att skicka mejl via sms så får du lägga till sms-kostnaden, och det är nog det du kommer ihåg från förr.
Har du lust att förklara med utförligt vad jag behöver, var jag kan regga mig för en mejladress mm. så jag kan använda detta istället, det skulle sänka min mobilräkning en aning skulle jag tro =P
--
Posted: 2003-07-14 17:49:21
Edit :
Allt du behöver är ett e-post konto som stödjer POP3, det borde din internetleverantör kunna ge dig.
Jag ahde lite svårt att få igång sändning av mail, men efter att pratat med Comviq fick jag en SMTP-server att skriva in och nu fungerar det problemfritt.
Alla uppgifter du behöver skriva in i telefonen finns på pappret med dina kontouppgifter.
Coimviq har en enkel guide på nätet om du är intresserad.
--
Posted: 2003-07-14 18:41:16
Edit :
Jag kör med ett mejlkonto på
www.home.se, deras tjänst är gratis och stöder både POP3 och IMAP. De har utförlig beskrivning för hur du konfigurerar ditt mejlkonto i mobilen under "E-post" -> "Mobilt & WAP".
Lycka till och skrik till igen om du har fler frågor!
--
Posted: 2003-07-14 20:20:41
Edit :
New Topic
Reply