Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : T610 och Bluetooth-adapter...
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > T610 och Bluetooth-adapter... Bookmark topic
eztoril Posts: 30

Hej!
Jag vill köpa en Bluetoothkort eller -adapter till PC för att sedan synka kalendern och annan info i min SE T610 med MS Outlook.

Är det någon som har något tips på bra (pris/prestanda) Bluetoothkort eller -adapter?

Märke? Till vilket pris? Var i Sverige (helst nära Göteborg) kan man köpa den/det?

Tack på förhand!
--
Posted: 2003-09-09 23:29:10
Edit : Quote

ppcrockar Posts: > 500

Det finns en hel del olika märke. De flesta är likvärdiga och använder samma mjukvara.

MSI har jag hört mycket positivt om. Själv har jag en Bluetake BT007 (100m räckvidd.. man får dock inte 100m räckvidd när man använder den tillsammans med 10m enheter som telefonen är), den fungerar alldeles utmärkt och jag rekommenderar den starkt. Den kostar 449:- hos datorbutiken.com

http://www.datorbutiken.com

(Klicka på Nätverk och sen bluetooth).

Bluetakes hemsida är

http://www.bluetake.com

[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-09-10 09:36 ]
--
Posted: 2003-09-10 10:35:43

eztoril Posts: 30

Tack för tipset! Vad skall man tänka på när man väljer Bluetooth-prylar (förutom 10m eller 100m)? Ex. Finns det endast en hastighet (1Mbit/s)?

Vissa bluetooth-prylar kostar över 1000-lappen (3com), medan andra är tredjedelen så dyra. Är det då bara märket som kostar?

Ps. Bluetake Bluetooth USB-dongle (BT007) kostar 406kr inkl. moms på Inet Data i Göteborg. Ds.
--
Posted: 2003-09-10 23:11:39

ppcrockar Posts: > 500

Quote:
On 2003-09-10 23:11:39, eztoril wrote:
Tack för tipset! Vad skall man tänka på när man väljer Bluetooth-prylar (förutom 10m eller 100m)? Ex. Finns det endast en hastighet (1Mbit/s)?

Vissa bluetooth-prylar kostar över 1000-lappen (3com), medan andra är tredjedelen så dyra. Är det då bara märket som kostar?

Ps. Bluetake Bluetooth USB-dongle (BT007) kostar 406kr inkl. moms på Inet Data i Göteborg. Ds.

Hastigheten är samma på alla Bluetooth produkter iallafall än så länge. 100m kan ju vara bra att ha om man vill koppla ihop två datorer tex. Eller om man tänker köpa SE's 3G telefon Z1010 för den ska tydligen ha 100m bluetooth

Annars finns det nog inte så mycket och tänka på. De flesta bluetooth donglar på marknaden använder samma mjukvara (från Widcomm).

Det är med största sannolikhet bara märket du betalar för. Å märket spelar inte så stor roll. Finns väl nått udda märke som är lite skumma kanske. Jag har i och för sig aldrig haft en 3Com, men eftersom den jag har nu fungerar utmärkt så känns det inte som 3Com kan tillföra nått.

Som jag sa tidigare så rekommenderar jag Bluetake BT007 den har varit kanon. Jag har haft min i snart ett år. Om du skaffar en sådan se till att du installerar mjukvaran som finns på Bluetake's hemsida, den som följer med på skiva är troligen gammal, och det har tillkommit lite nya funktioner (det gäller troligen om du skaffar nått annat märke oxå).

--
Posted: 2003-09-11 00:00:41

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home