Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : T68m+Comviq gprs+stockholm=Problem
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > GPRS, WAP, MMS and Email setup > T68m+Comviq gprs+stockholm=Problem Bookmark topic
Page12>

Froddan Posts: > 500

Finns det ngn annan, med samma problem?
Enlight E-son, är det operatörsberoende fel, men eftersom det fungerar klanderfritt med Nokia och Siemens, så måste det vara ett
mjukvaru fel på mobilen.
Den stänger av sej, kan inte hålla kontakt med nätet, kan inte koppla upp, missar samtal och sms, hänger sej...
Min mjukvara är R2B.
Finns det ngn med T68i, som har erfarenhet av detta? Fungerar den mjukvaran ihop med Comviq?

Tacksam för svar.
--
Posted: 2002-04-10 07:41:00
Edit : Quote

David_E Posts: 3

Pröva att stänga av GPRS så fungerar T68'an bättre, jag har haft nästan samma problem men efter att jag stängt av GPRS så fungerar det hyffsat.
--
Posted: 2002-04-10 07:59:00

megah Posts: 16

My T68 is working well with Telia. It isn't only Ericsson that has problems in the Comviq gsm network.
When i upgraded an Siemens S45 the GPRS function stoped to work with Comviq. Haven't got any solution from Comviq yet.
Use your T68 with Telia insted!

--
Posted: 2002-04-10 08:42:00

copman Posts: 26

I have a T68m with Tele 2/comviq in Stockholm. It works fine with the new software except in some places like Tyresö. In Tyresö it allways freezes. I don´t know way, but must be a operator´s error....
--
Posted: 2002-04-10 09:40:00

mrNoodles Posts: > 500

Yepp strange though that T68 and Comviq are have such problems!
But as I sees it, I bought a phone - and if it doesnt works as it should - I´ll send it in for service no matter what!!
I dont care if its a Network problem - as long as its not working completley well then its back to service!

I have got Comviq as Operator for almost 10 years and never experienced any kind of these problems, not with any other Ericsson or Nokia phone.

So its their problem - my phone should just work I dont care how and why not
--
Posted: 2002-04-10 10:44:00

Froddan Posts: > 500

My point exactly!
I've bought a phone for 6000skr, and it should work!
I've never had problems with Comviq and Nokia, so it must be
depending on the phone.
I just want to know, if there's any problems
of the same kind with the new software, being used in T68i.
If not, then I suggest everybody to mail E-son customer support (Magnus Nilsson)
and demand to have their T68m exchanged for a T68i.
Personally, I'm not going to wait forever to get a phone that
functions as it is meant to!
--
Posted: 2002-04-10 11:35:00

fama Posts: 41

I read some were that there were problems in the Comviq gsm network. Something about software update in there GPRS hardware and there were problems with Ericsson phones. just as you(Froddan) explained.

Comviq is aware of the problem!

[ This Message was edited by: fama on 2002-04-10 12:22 ]
--
Posted: 2002-04-10 12:20:00

mrNoodles Posts: > 500

Men jag pratade med Ericssson support idag innan jag lämnade in min telefon för på service för 3:e ggn och de hade inga problem med Comviqs nät sa han
Och han kände inte till att den slog av sig själv med R2B mjukvaran mm. Ja de skulle vara intressant att höra nån som har en T68i med Comviq om de funkar bra eller om de e sig likt.
CyberV, DrSnuggles, Psycho Dave eller nån som har en 68i, kör ni med Comviq och isåfall hur funkar det??
--
Posted: 2002-04-11 17:05:00

socarb Posts: 81

Froddan!

Jag har haft exakt samma problem som du. Jag bytte till Europolitan, och nu funkar allt utmärkt! Urdåligt av Comviq att inte ta tag i det här. Om du har ett bundet abonnemang tycker jag att du skall försöka få det upphävt med hänvisning till detta, eller någon form av kompensation. Stå på dig!
--
Posted: 2002-04-11 17:50:00

fresj Posts: 55

Jag har kört Comviqs gprs på en t68i i två veckor nu
och det funkar bra. Jag har inte haft något av det
problem ni nämnt...
--
Posted: 2002-04-11 18:49:00
Page12>

New Topic   Reply