>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> se 610 blåtandsproblem
Bookmark topic
Jag har en se 610 och installerat "xtnd connect for pc" + en usb blå tand från clas ohlson men jag får ingen kontakt med telefonen när jag försöker synka. Hittar ej enhet blir svaret.
Lösning ?
Mgns
--
Posted: 2003-11-23 21:15:55
Edit :
Har du den sista proggvaran till Donglen?Annars så skall det fungera med att låta telefonen leta upp datorn.Kolla så att telefonen är synlig under kommunikation-bluetooth-alternativ.
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2003-11-23 20:43 ]
--
Posted: 2003-11-23 21:42:40
Edit :
Svårt att veta riktigt var jag ska börja. Men jag antar att du parat telefonen och datorn och att det funkat. Därefter ska du skapa en seriell port i Bluetooth mjukvaran. Kom ihåg den porten.
Har du installerat MobilePhoneMonitor (=MPM) som ingår i SE's communication suite? Om du gjort det så gå in i Kontrollpanelen och Alternativ för phone monitor, där ska du aktivera den port som du angav i som seriellport. Aktivera och boka denna i MPM.
Dubbel klicka därefter på seriell-porten som du skapat i Bluetooth så att den blir aktiv (den blir grön). Starta därefter XTNDConnect och synkronisera. Nu ska det fungera, efter det behöver du inte starta seriell-porten för hand det fattar den själv.
--
Posted: 2003-11-23 22:01:15
Edit :
Dubbel klicka därefter på seriell-porten som du skapat i Bluetooth så att den blir aktiv (den blir grön).
var gör jag detta ?
[ This Message was edited by: mgns on 2003-11-24 11:20 ]
--
Posted: 2003-11-24 12:19:19
Edit :
I bluetooth neighbourhood. Du bör väl ha en Bluetooth ikon på taskbaren i Windows? Dubbelklicka på den. Jag antar att bluetooth dongeln använder Widcomm's bluetooth mjukvara (vilket nästan alla gör)
--
Posted: 2003-11-24 18:36:41
Edit :
New Topic
Reply