>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Regional >
Europe, Middle East and Africa
> Chess Communication (swedish)
Bookmark topic
Nu har jag kollat in Chess prislista, och visst - det kostar "endast" 69öre / SMS, dock finns det inget kontantkorts-abonnemang, och det billigaste alternativet kostar 9 sek / månad.
Detta gör att totalkostnaden inte blir billigare än t.ex. konkurrenten Djuice.
Även om man slipper etableringsavgiften om man visat intresse för Chess innan de startade upp sin verksamhet så är det inte värt det på långa vägar.
Såvida inte Chess fixar till sin prissättning lär jag inte hoppa över till dom, och om fler räknar på kostnaderna lär fler "hoppa över" Chess Communication.
--
Posted: 2004-03-11 21:26:55
Edit :
A nej, dem e inte billiga. Bara på SMS än så länge iaf..
Jag använder GPRS väldigt mkt o där tar dem med sig 49:-/Mb från Norge (E mkt i norge) fast där skiljer d sig, man betar bara 50:- för första Mb, sen 5:-/Mb
Va i kontakt med dem o sa att dem menar att man sänker sin totala mobilräkning ändå.. o att dem inte kunde vara billigast på allt..
Comviq e ju bättre, 15:-/Mb + bonus 25 öre/min
Men d ska bli intressant för varken Comviq, Djuice eller Chess kommer o ge sig i första lag.
Priskrig med andra ord
--
Posted: 2004-03-15 16:54:21
Edit :
Ja, deras support är förresten lustig!
Jag mailade in och frågade vilka operatörer de har interconnect med, och fick svaret; "Vi har inte interconnect"!!! *haha* Du kan tro att jag skrattade när jag läste det!
Men, de kanske utbildar personalen bättre, tror deras support sitter i Över-Torneå, eller något ställe däromkring!
Jag fick dock veta från deras CS att Chess minsann SKA börja sälja ett kontantkort, och om de inte tar ut någon absurd startavgift byter jag bort Djuice direkt om Chess fixar detta.
Jag använder 2 telefoner, en med Telia för täckningens skull (plus att jag har kvar några månader på ett abonnemang hos dom), och en med Djuice som jag ringer med på dagtid, och SMS:ar med. Man får faktiskt rätt schysst ekonomi med denna kombination.
Jag betalar 100 sek för 5 MB GPRS-transfer / månad hos Telia, plus att jag får 5 gratis SMS hos teliamobile.se, och detta kombinerat med Djuice billigare SMS + billigare samtalstaxa på dagtid gör att man kan klara sig undan med en relativt låg summa / månad för telefoni!
--
Posted: 2004-03-17 11:09:53
Edit :
Lägg dessutom märke till att Chess tar 19 kr per månad för mobilsvar... Knappast billigast i Sverige...
/WWW
--
Posted: 2004-03-17 12:19:56
Edit :
Efter ett glas samarin så håller jag med i kritiken mot Chess.
Men som sagt, kan de fixa kontantkort utan massa (dolda) avgifter är jag på!
--
Posted: 2004-03-17 12:53:43
Edit :
Nu har Chess Telecom satt sig själva på pottan!
Ja, ni har väl hört om "avtalet som sprack / inte fanns" med Vodafone?
Klumpigt, sa Bull!!!!
--
Posted: 2004-04-02 18:40:10
Edit :
... så nu kommer Chess istället använda Comviqs nät (eller rättare sagt, de ingår avtal med norska Telenor som använder Tele2/Comviqs nät), det ska dock inte medföra några prisförändringar enligt pressmeddelande på chess.se, pressmeddelandet finns
här[ This Message was edited by: Cytech on 2004-04-03 14:42 ]
--
Posted: 2004-04-03 15:42:15
Edit :
Känns ändå som att Chess Telecom har lite problem med att sköta företaget, känns inte seriöst för mig som slutkund.
--
Posted: 2004-04-04 02:55:29
Edit :
Jahapp. Eftersom de använder Comviqs nät får de sätta ett lägre minutpris än Comviq.net, eller ännu bättre - slopa uppkopplingsavgiften.
Comviq är verkligen cheapo-nätet nummer ett. Halvdant både funktionsmässigt och vad gäller täckningen. Men det fungerar oftast
--
Posted: 2004-04-05 17:08:04
Edit :
Tele2s nät funkar faktiskt hyggligt - men Telias är BÄST!
--
Posted: 2004-04-07 03:55:11
Edit :
New Topic
Reply